• 0

Ideas are a dime a dozen

Aanbevolen berichten

  • 0

Tis eigenlijk een beetje flauwe stelling. Kennis is op zich bijvoorbeeld ook niks waard. Wat heb ik aan logistieke (vul andere varianten zelf maar in) kennis als er niks te vervoeren valt? Wanneer je fysieke distributie nodig hebt voor je business, kan die kennis echter zeer waardevol zijn.

 

Volgens mij is tijdens de internethype even de indruk ontstaan dat een idee + businessplan op zich al veel geld waard was. Mensen hebben toen idioot veel geld gekregen voor luchtkastelen. Die periode is voorbij, maar niet alle luchtfietsers hebben inmiddels hun rijbewijs gehaald.

 

Tegelijk moet je als ondernemer accepteren dat werkbare ideeën hun prijs hebben. Met een beetje geluk koop je voor je dime een dozijn bruikbare ideeën, maar wanneer je mensen inhuurt met aantoonbare ervaring in toegespitste creativiteit, hangt daar een prijskaartje aan. En zo hoort het ook.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste Annedien,

 

Verschil van mening moet er zijn, maar een idee op zich, als hersenspinsel, tekening op papier of enkele woordjes op papier is nog steeds niets waard. Het krijgt pas waarde wanneer het concreet gemaakt wordt in de vorm van een product of dienst en er d.m.v. verkoop omzet gemaakt wordt.

 

Als jij een huisstijl voor een bedrijf ontwerpt is dat op zich niets waard, anders dan alleen een emotionele waarde voor de eigenaar van dat bedrijf. Een buitenstaander betaalt niet voor het logo, of iets dergelijks, maar voor het geleverde product of dienst.

 

Michael Klijn.

 

 

www.droombureau.nl

Link naar reactie
  • 0

That is de man.

 

Uitgekiende marketing (toen al) met die Rolykit. Ze kregen toen airtime bij Sonja Barend (zoiets als B&W nu) en konden het product helemaal demonstreren. Het gesprek ging met name over hoe je op je studentenkamer zit te stoeien met een idee en dat langzaam uitwerkt tot een product. De man die het overkocht was een "retired" oliehandelaar die wat te investeren had en je ziet het zijn handelsgeest heeft het groot gemaakt.

 

Ik ben benieuwd naar het boek, ken het niet.

 

Gevonden!

 

Book One: Hoe Samuel Meyering, na een roldoos, de wereld een achteruitwerkend computerprogramma wilde schenken en leerde dat er voor succes betaald moet worden.

 

Auteur: Rogier Proper

ISBN 90 6789 081 2

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Leuke quote he. ;)

 

Natuurlijk kun je een idee verkopen, er zullen best genoeg mensen zien die een bepaald idee willen kopen. Maar aan een idee zelf heb je weinig totdat het uitgevoerd is. Een idee is niet meer dan een gedachte. Dat wil niet zeggen dat ideeën niets waard zijn, integendeel ik vind veel ideeën zelfs zeer waardevol en verhelderend.

Link naar reactie
  • 0

De waarde van een idee is natuurlijk erg subjectief, het hangt er vanaf wat de koper er van vindt lijkt me. Naarmate het idee meer uitgewerkt wordt (tekening, prototype, vraaganalyse) wordt het waarschijnlijk ook meer waard. En de vraag van de markt, succesfactor en de orginaliteit van het idee spelen natuurlijk ook een grote rol.

 

Maar wat een concrete waarde voor een idee is, zou ik echt niet weten. Misschien een bepaald percentage van de verwachte winst over een eerste x aantal jaren?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.