• 0

nieuwe formule binnen tarieven, hoe aanpakken?

Ik lever mijn diensten op basis van stuksprijzen in combinatie met een vaste maandelijkse bijdrage.

Nu wordt er ook wel gevraagd om alleen op basis van stuksprijs te leveren. Dit is niet erg aantrekkelijk voor mij ivm weinig zekerheid over maandelijkse inkomsten.

Toch zie ik hierin wel kansen. Met name om dit in eerste instantie aan te bieden in stuksvorm als zijnde een testperiode (tegen aanzienlijk hogere tarieven) maar de klant zit dan niet meteen “vast” aan een abonnement wat hem/haar over de streep kan trekken. Ik hoop hiermee in korte tijd de klant te overtuigen en vanwege aantrekkelijkere tarieven in een later stadium toch door te zetten naar een vast maandtarief.

Maar nu wil ik deze mogelijkheid niet aanbieden op mijn website (A). Ik wil er wel mee adverteren ed maar ik wil op mijn huidige site niet de keuze geven. Nu heb ik een andere domeinnaam al enige tijd geregistreerd om een website (B) op te plaatsen en dit wel aan te bieden maar ik weet niet hoe ik het verder moet doen.

Moet ik dan hiervoor een aparte naam laten registeren? Moet ik melden op website B dat het een onderdeel is van website A?

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Als ik niet duidelijk ben, hoor ik het graag.

ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 0

We hebben vrijdag het zo druk gehad met andere gespreksonderwerpen dat dit begrijpelijkerwijs niet aan de orde gekomen is. :)

Misschien hoef je het niet eens zo moeilijk te maken.

Bedenk een strippenkaartprijs.

Bijvoorbeeld met een 20%-40% hoger tarief dan je reguliere abonnement. Nieuwe klanten kopen dan om je dienstverlening uit te proberen bijvoorbeeld een aantal (bijvoorbeeld 50 of 100) belservices in. Voordeel voor de klant hij kan je dienst uitproberen. Voordeel voor jou, je krijgt een reëele kans om te laten zien wat je voor je klant kunt betekenen en bij de klant treed voldoende mate aan gewenning op dat hij daarna eerder zal besluiten over te gaan tot het reguliere abonnement.

Eventueel kun je een meer actiematige website (qua look and feel) maken waarop je dit vorm geeft.

Onderdeel van die site is gewoon een contactpagina met je bedrijfsgegevens en je KvK nummer.

Ard

• 0

Je wilt deze nieuwe tariefstelling gebruiken om klanten voor je eigen gevoel van vast inkomen daarna toch naar je abonnementstructuur te krijgen.

Dat betekent dat al je pogingen om het al dan niet gedeeltelijk niet onder je 'eigen' naam te brengen volgens mij vergeefse moeite zullen zijn en ook tegen je zullen werken omdat mensen wanneer ze merken dat jij liever hebt dat ze een abonnement nemen het gevoel zullen hebben dat ze juist met dat abonnement jou een plezier doen en niet henzelf.

Is het niet veel beter je prijsstructuur zo op te bouwen dat de klant zelf kan kiezen wat voor hem of haar het beste is? De klant is tenslotte koning en je zekerheid van inkomsten kun je beter uit een groter aantal klanten halen dan uit een kleiner aantal dat een abonnement heeft 'moeten' nemen.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

@ steven

de klant is er prijstechnisch veel beter mee uit om een abonnement te nemen. per stuk wordt het een stuk duurder. simpel want ik moet behoorlijk wat doen voor ze en heb geen enkele zekerheid hiervoor in de plaats.

ik heb geen enkel probleem met voldoende klanten onder abonnementsvorm. Deze strippenkaart formule moet ook niets anders worden dan een klant de te laten proeven. later stel ik het abonnement voor en dit is voor beide partijen voordeliger. niets mis mee toch?

wannneer ik ze laat kiezen ( en met die gedachten speel ik nog wel een beetje) loop ik de kans dat ook klanten die wèl voor een abonnement zouden kiezen, toch voor de stuksprijs gaan.

het is voor mij een extra service die ik wil aanbieden om de klant die nog op de balans van het wel of niet, over te halen zonder dat hij meteen aan een abonnement vast zit. ( wat is vast zitten met 2 mnd opzegtermijn)

@Ard,

dat is inderdaad wat ik zoek en bedoel.

ik hoef dit dus niet als aparte handelsnaam te registreren oid? gewoon onder huidige naam maar aparte website?

• 0

het is voor mij een extra service die ik wil aanbieden om de klant die nog op de balans van het wel of niet, over te halen zonder dat hij meteen aan een abonnement vast zit. ( wat is vast zitten met 2 mnd opzegtermijn)

waarom dan niet gewoon een proefabonnement net zoals een krant dat doet?

twee weken voor half geld o.i.d.en kort voor het verstrijken van de termijn doe je hem een abonnements aanbieding. ;)

"zoek het maar uit"

• 0

dat heb ik al :)

maar sommige mensen kopen liever de klant als het hen uitkomt en betalen daar graag meer voor. Die mogelijkheid wil ik dus ook aanbieden indien er letterlijk om wordt gevraagd, maar ik wil hen niet de keuze geven.

Anderzijds wil ik wel een website die alléén deze keuze biedt. Ik ben namelijk benieuwd hoeveel mensen hier daadwerkelijk bewust naar zoeken. Ik wil voornamelijk weten of ik op deze nieuwe site dezelfde contactgegevens moet plaatsen als ik nu heb, of dat ik hiervoor beter een compleet nieuwe registratie moet doen bij bijv de kvk. Maar dan heb ik weer veel meer administratieve rompslomp.

• 0

Ik wil voornamelijk weten of ik op deze nieuwe site dezelfde contactgegevens moet plaatsen als ik nu heb,

Ja.

Stel dat je een site maakt met de naam: www.hetisveelslimmeralsikjetelefoongesprekopneem.nl

Dan zet je bij de contactgegevens gewoon dat dat een activiteit is van je eenmanszaak, adresje erbij, tel.nr erbij en KvKnr erbij.

• 0

@ steven

de klant is er prijstechnisch veel beter mee uit om een abonnement te nemen. per stuk wordt het een stuk duurder. simpel want ik moet behoorlijk wat doen voor ze en heb geen enkele zekerheid hiervoor in de plaats.

ik heb geen enkel probleem met voldoende klanten onder abonnementsvorm. Deze strippenkaart formule moet ook niets anders worden dan een klant de te laten proeven. later stel ik het abonnement voor en dit is voor beide partijen voordeliger. niets mis mee toch?

wannneer ik ze laat kiezen ( en met die gedachten speel ik nog wel een beetje) loop ik de kans dat ook klanten die wèl voor een abonnement zouden kiezen, toch voor de stuksprijs gaan.

Als het voor de klant voordeliger is om de abonnementsvorm te nemen, waarom ben je dan zo bang dat klanten per keer willen betalen? Dan verdien jij er toch meer op?

Of ben je bang dat klanten er dan minder gebruik van maken? Als dat zo is ben je eigenlijk je geld niet helemaal waard...

Zekerheid moet je krijgen uit het aantal klanten, niet uit het aantal abonnementen (dat is schijnzekerheid denk ik).

Oftewel: Laat je gevoel van zekerheid bij abonnementen varen en zorg dat je geld kunt verdienen met het aantal momenten dat jij een actie uitvoert.

(Uiteraard puur mijn mening)

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

• 0

Ik zat even te denken of ik wel of niet hierop moet reageren. Ik heb immers niet een bericht gepost om een discussie aan te zwengelen over mijn manier van bedrijfsvoeren. Ik begrijp je standpunt, maar het ik vind het wat kort door de bocht. Omdat je de moeite hebt genomen je mening te geven ( die ik overigens volledig respecteer) wil ik toch even toelichten hoe ik dat zie.

Ik heb juist gekozen voor niet al te hoge tarieven omdat ik wil dat klanten waar krijgen voor hun geld.

Anderzijds neem ik mezelf ook in bescherming. Met abonnementen, (wat jij schijnzekerheid noemt) heb ik vooral de zekerheid van regelmaat van maandelijks terugkerende klanten. Er wordt niet nagedacht voordat mijn dienst wordt ingeschakeld, dit wordt gewoon gedaan. Zo houd ik het vrij overzichtelijk wat er gebeurt, op welke dagen en welke tijden. Voor mij maakt dit het eenvoudiger om mijn personele bezetting aan te passen. Daarnaast heb ik zo veel meer binding met mijn klanten en kan ik betere kwaliteit leveren. Door de regelmatige terugkeer krijg ik namelijk meer kennis van zaken en van de werkwijze van de klant, wat alleen maar in hun voordeel is.

Dus nee, alleen op stuksprijs werken is voor mij, ondanks dat er een hogere prijs op staat geen optie. Wel wil ik dit optioneel kunnen aanbieden.

Inmiddels ben ik er al uit hoe ik het ga inregelen dus allen bedankt voor de reacties.

ronny

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar