• 0

Verkoop groothandel aan detailhandel / particulieren

Wij hebben een groothandel met webshop waar uitsluitend detallisten kunnen kopen. Deze is nu afgeschermd middels een login en bedrijven moeten eerste een inlogcode aanvragen willen ze kunnen bestellen. Deze krijgen ze niet meteen toegestuurd omdat dit handmatig aangemaakt moet worden.

 

Nu hebben diverse klanten aangeven dat ze dit erg omslachtig vinden en ze eigenlijk meteen willen bestellen. Ik kan me voorstellen dat nieuwe klanten hierdoor af zouden kunnen haken.

 

Maar hoe voorkom je dat particulieren gaan bestellen via de weshop als je geen inlogcode krijgt? Je kunt natuurlijk gewoon KVK nummer van bedrijf gebruiken waarbij je werkt en dan ander aflever- en factuuradres gebruiken. Dan kun je als particulier toch gewoon bestellen.

 

Hebben jullie hier ervaring mee? Of moet je die enkele particulier maar voor lief nemen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij het inlogscherm KvK en BTW nummer verplicht stellen.

 

Worden deze ingevuld kan jij er alleen maar van uit gaan dat het een bedrijf is.

(wel natuurlijk een soort beveiliging inbouwen die het formaat checked van het KvK en BTW nummer)

 

KVK en BTW nummer verplichten was ook de bedoeling maar als iemand die correct invult kan ik er toch vanuit gaan dat het een bedrijf betreft, toch?

 

Wij zijn wel van plan om een extra webshop te bouwen voor particulieren onder een andere handelsnaam. Uiteraard dan tegen consumentenprijzen.

Link naar reactie
  • 0

KVK en BTW nummer verplichten was ook de bedoeling maar als iemand die correct invult kan ik er toch vanuit gaan dat het een bedrijf betreft, toch?

 

Wij zijn wel van plan om een extra webshop te bouwen voor particulieren onder een andere handelsnaam. Uiteraard dan tegen consumentenprijzen.

 

Ik weet niet om wat voor goederen het gaat maar ik ben nog nooit een groothandel tegengekomen die zo wil meedenken met (potentiële) afnemers. Het is heel gebruikelijk dat je als detaillist eerst een KvK uittreksel moet opsturen voordat je inzicht krijgt in prijzen. Een echte detaillist zal het je nooit kwalijk nemen dat je dit goed wil controleren.

Handmatig aanmaken is dus prima aangezien je toch e.e.a. moet controleren aan de hand van het KvK uittreksel.

Link naar reactie
  • 0
Nu hebben diverse klanten aangeven dat ze dit erg omslachtig vinden en ze eigenlijk meteen willen bestellen. Ik kan me voorstellen dat nieuwe klanten hierdoor af zouden kunnen haken.

 

Heb je ze er wel eens op geattendeerd dat jij hierdoor kunt voorkomen dat particulieren de groothandelsprijzen zien, en je daardoor in principe ook hun eigen afzetmarkt beschermt?

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou misschien standaard de stuksprijzen tonen (die natuurlijk hoger liggen dan de groothandelsprijzen) en het volgende duidelijk vermelden: "log in of maak een account aan om onze groothandelsprijzen te zien"

Je kunt dit w.s. ook melden dmv een pop-up ofzo als men op de "meer info" button van een product klikt.

 

Zo verdien je iets meer marge op een kleinere omzet van particuliere klanten, geef je bescherming op de inkoop prijzen van de detaillisten en wek je de nieuwsgierigheid op van alle bezoekers.

 

 

 

 

 

 

 

www.unboundvr.nl - Virtual Reality Brillen en meer

www.cart2quote.com - Magento Offerte Module

www.batao.nl - Wij bouwen Magento Webshops

Link naar reactie
  • 0

Je kan je site ook koppelen met het handelsregister. Dit is mij ooit aangeboden door het bedrijf wat mijn groothandel-webshop gerealiseerd heeft. In een notendop:

 

Als een klant zich aanmeld met kvk nummer en adres dan controleert een scriptje of dit overeen komt met het register, en dan wordt het account direct vrijgegeven en zou de nieuwe klant kunnen gaan bestellen op jouw site.

Deze oplossing kost echter wel geld, ik meen iets van rond de euro per transactie. Per klant die aangemaakt wordt betaal je dus een klein bedrag aan de kvk voor deze controle.

 

Je kan er dan van uit gaan dat je aan een bedrijf levert. Een gemiddelde particulier zal niet zo veel moeite doen om iets bij jouw in te kopen voor privé gebruik, lijkt mij.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.