• 0

Strafbetalen een hulp voor ondernemers?!

Omschrijving van je concept:

Beste HL leden,

 

Ik ben een ondernemer die binnenkort zijn 2e jaar ingaat. Ik werk erg hard voor mijn geld en zag geregeld dat mijn centen gewoon "gestolen" werden door cliënten die gewoon konden merken dat ik juridisch niet veel kennis had.

Ik was uiteraard ook geen ondernemer geworden om rechten te gaan studeren!

 

Ze kwamen met termen als: wanneer je een incasso bureau inschakeld teken ik bezwaar aan en betaal jij alles....

Of: ik hoef wettelijk geen 11% rente te betalen wanneer ik over 2 maanden pas betaal, want...

 

Waarvan ik dacht dat het kon. Echter je kunt dit voorkomen!

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik ben dus maandenlang gaan studeren om alles te weten te komen over de rechtsgang, heb daarbij bijzondere ontdekkingen gedaan omtrent incasso bureau's heb er velen gebeld en onderzocht.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Om mijn negatieve energie omtrent de wanbetalers te gebruiken heb ik een persoonlijke website opgezet, dit is Strafbetalen gaan heten.

 

Ik wil dit tot een veel grotere site maken en zo zorgen dat een ondernemer er gemakkelijk achter kan komen wat hij moet doen tegen dat soort van criminaliteit zoals ik het noem.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik wil niet alleen wat informatie, nee ALLE informatie wil ik op deze site helder verwoorden!

 

Van ervaring/kennis tot praktijk.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Mijn vraag:

 

Wat vinden jullie ervan?

Wat kan beter?

Wat missen jullie persoonlijk?

 

Ben heel benieuwd, ik wil meer ondernemers helpen tegen wanbetalers!!

 

Mijn site moet de gehekelde site worden van wanbetalers en internetcriminelen.

 

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Leuk idee. Wel wat opmerkingen:

 

* een deurwaarder kan ook zonder vonnis beslag leggen, bijvoorbeeld op grond van een dwangbevel of met verlof van de rechter (geen vonnis!) een convervatoir beslag en zo'n verlof wordt redelijk eenvoudig en zonder wederhoor gegeven.

* als een vonnis of verlof dat toelaat, kan ook buiten de reguliere tijden opgetreden worden

Link naar reactie
  • 0

Hallo Mathieu,

 

Op wie richt je je met deze informatie? Je geeft hierboven aan ondernemers te willen helpen tegen wanbetalers, maar op je website doen zinsneden als "reclames over lenen" en "geldbeheer" mij meer denken aan een site voor de consument.

 

Je hebt het over "de media die veel producten aanprijst", maar dat zijn toch niet "de media", maar precies die ondernemers waarvan je aangeeft dat je die wilt helpen? Ik neem aan dat het niet je boodschap is dat die ondernemers dan maar minder of anders moeten gaan adverteren om minder wanbetalers aan te trekken.

 

Ik denk dat er zowel bij ondernemers als bij consumenten behoefte bestaat aan een duidelijke website over deze materie. Misschien je site "splitsen" in twee delen die duidelijk op de verschillende groepen zijn gericht? Hoewel dat ook weer dubbel is, want dan lees je aan de ene kant het dossier van de ondernemer en aan de andere kant dat van de wanbetaler. Ik zie nu de beschuldigingen al over en weer gaan met naam en toenaam. Dat kan voor een hoop problemen zorgen (smaad e.d.).

 

Nog twee kleine puntjes: je RSS buttons staan soms over de tekst heen en in de tweede alinea bedoel je waarschijnlijk dat de effecten "onderschat" worden i.p.v. "onderkend".

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Dag Mathieu,

 

Ik vind het een prijzenswaardig initiatief om ondernemers op deze manier te willen helpen. Ik heb de site doorgenomen en vond bijvoorbeeld het artikel over wat een deurwaarder wel en niet mag, handig opgezet.

 

Wat ik denk dat beter kan is:

 

[*]ik vind de focus wat versnipperd en nu lijkt het meer op consumenten dan op ondernemers gericht te zijn.

[*]geef je artikelen tags die gekoppeld zijn aan je doelen van je site (info over: uit de schulden blijven, geld besparen, omgaan met schuldeisers, etc) zodat je niet alleen aan de hand van de titel van het artikel de juiste info kan terugvinden.

[*]ik denk dat je nu nog niet het risico van je vingers kunnen branden aan het openstellen van dossiers moet aangaan. Het zou wel eens een enorme ongewenste aandachtsafleider kunnen worden van je werkelijke doel van je site. Verzamel in eerste instantie vooral dossiers die al afgerond zijn, zodat je niet ongewild partij wordt in een juridisch steekspel.

 

Wat ik persoonlijk mis is een uitleg van de term 'strafbetalen'. Je wil van afbetalen naar strafbetalen gaan, maar wat bedoel je er precies mee? Als ik denk aan straf betalen, dan denk ik als eerste aan het ondergaan van straffende maatregelen als manier van betalen en daar voel ik niet zoveel voor. Maar wellicht heb jij een andere betekenis voor ogen.

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 0

Alvast hartelijk dank voor de huidige suggesties! (Meer zijn zeer welkom)

 

@SteveK

Ik zal die uitzonderingen researchen en op de juite artikelen invoegen. Dank

 

@John

Het balans tussen de ondernemer die tegelijk ook consument is maakt het lastig, maar ze zijn wel gerelateerd.

 

Ik moet nog bedenken hoe ik dat ga scheiden of ga relateren.

Dank

 

@Walter

Ik zal de dossiers en die paginas meer als een informatieve basis opstellen waar geen rechten aan kunnen worden ontleent, dat is wat veiliger.

 

Tags zijn inderdaad nodig die plaats ik :)

 

Strafbetalen zie ik als het onnodig betalen van kosten, of het mislopen van verdiende centen door wanbetalers en dergelijken.

Goed idee, ik plaats een uitleg op de website.

Dank

 

 

 

 

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 0

Update: Heb de website net opgedeeld in 3 aparte websites.

 

Dit om te zorgen dat de consument - de ondernemer en incassovragen gescheiden beantwoord kunnen worden en voor het leesgemak.

 

Nieuwe tips zijn altijd welkom!!

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 1

Hallo Mathieu,

 

De eerste drie alinea's op je homepage gaan met name over consumenten-zaken. Na het lezen hiervan krijg ik als ondernemer (nog steeds) niet de indruk dat deze site ook voor mij zinvolle informatie zou kunnen bevatten, terwijl een groot deel van de artikelen wel degelijk op bedrijven is gericht. Ik denk dus dat je opening duidelijker mag.

 

Ik zou de aanspreekvorm consistent maken (jij of u). Verder staat er in de tweede alinea nog steeds "onderkend" waar je waarschijnlijk iets anders bedoelt (of is de "niet" weggevallen?).

 

Het artikel "Een marketing plan opzetten" staat onder de menu-keuze "Wanbetalers", maar hoort m.i. elders thuis.

 

Groet,

 

John

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Mathieu,

 

Ik vind het een leuk initiatief, en uit je eerste post wordt goed duidelijk wat je voor ogen hebt met deze site. Met dat in het achterhoofd heb ik je site bezocht, waardoor ook daar me direct duidelijk was waar het om gaat. Zoals al aangegeven ben ik bang dat dit minder duidelijk is voor de bezoeker die uit Google op je site terecht.

 

De eerste kop die ik zie is 'Van afbetalen naar strafbetalen'. Als ik je tekst hierboven zo lees is één van je beweegredenen om dit initiatief te starten, dat mensen jouw niet betaalden of onder je voorwaarden uit probeerden te komen. Als ik de kop lees, heb ik het gevoel dat ik een consument met een lening ben, die voor straf iets moet gaan betalen. Misschien vat ik dit verkeerd op, maar als ik vervolgens over schulden en woekerrentes lees, wordt dit gevoel alleen maar sterker.

 

Hier nog een paar andere zaken die me opvielen:

- Ik zie hier en daar een fout in grammatica en spelling, ik zou nog even goed door de teksten heenlopen.

- Ik raad je aan om ook nog even naar de interpunctie te kijken. Soms mis ik een komma, en het gebruik van '..' vind ik persoonlijk niet zo goed staan bij een site zoals de jouwe. Als je het wel gebruikt, zou ik in ieder geval consistent zijn in het gebruik van 2 of 3 puntjes, ook dat wisselt af.

- De admin login onderaan de pagina zou ik weghalen, maak hier gewoon een aparte pagina voor (bijv. strafbetalen.nl/admin of strafbetalen.nl/cms).

- Ik heb een scherm in 16:9 verhouding, en krijg gigantische 100 Euro biljetten in zwart/wit te zien. Op zich wel leuk, maar ik denk dat het voor mensen met een breedbeeldscherm een beetje té is.

- In je menu zie ik 'Nieuwste artikelen' staan, hoe ga ik naar de rest van je artikelen? Ik neem aan door één van de onderwerpen te kiezen?

- Je Disclaimer staat op de derde plaats, middenin het menu, dit vind ik persoonlijk geen hele logische plek om je disclaimer te vermelden.

- Bij 'Gratis dossier openen!' zie ik direct 'Persoonlijke service (Betaald)' staan, dit lijkt een beetje tegenstrijdig. Ik begrijp dat je meer naar onder ook je gratis dossier hebt staan, maar ik denk dat veel mensen al naar een andere pagina gaan voordat ze dat zien. Verder is mij niet direct duidelijk waarom ik voor je service zou betalen, geef direct een paar redenen waarom iemand zich in zou moeten schrijven! Een zichtbaar item op mijn site zegt me niet direct iets, persoonlijke antwoorden op maat (wellicht dubbelop, omdat persoonlijke antwoorden al op maat zijn?) kan ik ook krijgen door het onderstaande formuliertje in te vullen, en up to date informatie kan ik toch ook gewoon van je site afhalen? Er wordt me wel wat meer duidelijk als ik je interne linkjes volg, maar eigenlijk is dat al te veel werk voor iemand waar jij iets aan probeert te verkopen.

- Verder zie ik dat je 'Lees dossiers' sectie nu al wordt volgespamt ;)

 

Zoals ik zei, ik vind het een leuk initiatief, en ik denk zeker dat het een succes kan worden. De fotootjes op je site vind ik erg geslaagd (dit valt me op omdat ik veel met foto's bezig ben), deze heb je m.i. goed uitgekozen. Verder vind ik je idee om een soort van keurrmerk te maken leuk, al begrijp ik nog niet helemaal waarop het gericht is. Is het een soort 'Don't mess with me!' logo voor op een website van een beginnende ondernemer, zodat hij niet belazerd wordt?

 

In ieder geval heel veel succes, en ik help je graag een keer met wat grammaticale foutjes mocht je daar behoefte aan hebben.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een kleine opmerking over het taalgebruik.

In de gauwigheid van het scannen van je site ben ik al zeker 3 d/t/dt-foutjes tegengekomen.

bijv: "Realiteit: De ondernemer verdient èn betaald meer" (3e persoon enkelvoud geeft een t aan het eind...)

En zo ook nog een keer of wat met "word(t)".

 

Ik zeg dit niet om liefde te bedrijven met mieren, maar omdat ik, als ik naar dergelijke (semi-)juridische informatie zoek, ik verwacht dat diegene die de teksten heeft geschreven (en dus ook waarschijnlijk over die gevoelige inhoud gaat), verstand van zaken heeft, misschien wel academisch opgeleid is, etc. En spelfoutjes van het niveau basisschool kunnen die geloofwaardigheid doen laten zakken...

 

Verder vind ik het een prima initiatief!

 

SpeedBalance forum - een forum voor discussie en vragen over de gratis boekhoudsoftware SpeedBalance: http://www.sbforum.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.