Mijn holding BV is 25% aandeelhouder in een werk BV. Ik ben namens mijn holding full-time actief in de werk BV. Er wordt afgerekend via een managementfee en dividend.
Aangezien de andere aandeelhouder 75% van de aandelen heeft, kan ik tegen mijn zin ontslagen worden, waardoor ik voor de belastingdienst nog steeds als " werknemer en verzekeringsplichtig voor de sociale verzekeringspremies" wordt gezien.
Mijn vraag is:
1. wat valt hier precies onder (is dat WW, ZW en WIA)
2. Wie betaald deze premieafdracht? (de werkmaatschappij of de eigen holding?)
3, Hoe wordt de hoogte berekend? (obv het salaris dat je jezelf vanuit je eigen holding toekent?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
cinbas
cinbas
Beste forummers,
Mijn holding BV is 25% aandeelhouder in een werk BV. Ik ben namens mijn holding full-time actief in de werk BV. Er wordt afgerekend via een managementfee en dividend.
Aangezien de andere aandeelhouder 75% van de aandelen heeft, kan ik tegen mijn zin ontslagen worden, waardoor ik voor de belastingdienst nog steeds als " werknemer en verzekeringsplichtig voor de sociale verzekeringspremies" wordt gezien.
Mijn vraag is:
1. wat valt hier precies onder (is dat WW, ZW en WIA)
2. Wie betaald deze premieafdracht? (de werkmaatschappij of de eigen holding?)
3, Hoe wordt de hoogte berekend? (obv het salaris dat je jezelf vanuit je eigen holding toekent?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Allard
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25000-sociale-verzekeringen-ingeval-van-minderheidsbelang/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag