Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
sanluca

Help Callcenter

Recommended Posts

Hallo,

 

Om maar direct met de deur in huis te vallen.. ;)

 

Ik zou graag meer willen weten over hoe ik een callcenter van begin tot eind op zou kunnen starten. Ik heb afgelopen dagen geprobeerd om een degelijke site met informatie hierover te vinden, maar dit is tot nu toe nog niet gelukt. Ook op higherlevel ben ik niet echt iets tegengekomen over hoe ik nou precies een callcenter moet gaan starten e.d. Wel weet ik, via posts, dat er wel degelijk mensen ervaring hierin hebben. Vandaar de vragen:

 

Kan iemand mij van begin tot eind uitleggen hoe ik een callcenter moet gaan starten? Wat zijn de basisbenodigdheden? Zou ik klein moeten beginnen en hieruit iets groots proberen op te bouwen?

 

Wat misschien ook handig is om te weten. Ik heb een vrij brede ervaring op callcenter gebied. Dit ligt rond een jaar outbound ervaring. (3 verschillende opdrachten) En nog een jaar inbound callcenter ervaring. Ik heb me in die tijd wel verdiept in dergelijke systemen en hoe zij werkten. Ik vind dat ik dit beter kan. Vandaar de keuze om wellicht zelf een te starten.

 

Als iemand mij hier via de mail over zou willen informeren, dan zou ik dit ook zeer op prijs stellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ik heb me in die tijd wel verdiept in dergelijke systemen en hoe zij werkten."

 

met deze zin bedoel ik: Hoe de supervisors en andere werkgevers te werk gingen binnen de verschillende callcenters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhm klinkt wel lekker makkelijk hoor. Wil iemand mij uitleggen van begin tot eind.... Kom op, als jij aangeeft dat je al zo'n brede ervaring hebt waarom zet je dan niet eerst alles op papier wat je zelf weet en ga je daarna pas specifiekere vragen stellen?

 

Als je eerst een plan maakt kun je dit plan altijd laten toetsen door derden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat is er zo anders aan een Callcenter dan elk ander bedrijf?

Voor het opstarten van een bedrijf begin eens bij de KVK: www.kvk.nl

 

Kijk/bedenk daarna eens wat de specifieke zaken voor een callcenter zijn en wanneer je daar dus specifieke vragen over hebt kan je ze hier stellen. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het mij vraagt klinkt het wat te dromerig allemaal. Ben het ook met Trolink eens.

Een callcentre starten is niets anders dan een andere onderneming starten.

Dat begint met visie en een gedegen plan.

Met alle respect maar 2 jaar ervaring nog niet echt een brede ervaring. Dat is zelfs zeer minimaal.

Ik kan je zo 100 zaken opsommen waar je aan moet denken, maar ik kan je ook uit ervaring vertellen dat het opzetten van een callcenter, zelfs met 15-20 jaar ervaring in deze branche, een bijzonder hard gelag is en dat je met je 2 jaar ervaring door weinig potentiële opdrachtgevers serieus wordt genomen.

Ik zou je vooral adviseren om, als je denkt dat het beter kunt, eerst eens te zorgen dat je als supervisor of manager aan de slag gaat binnen een cc. Management skills zijn bij dergelijke onderneming minimaal zo belangrijk als ondernemerskills.

Wil je wel echt graag direct ondernemen kun je beter het callcenter begrip even in de koelkast zetten en iets gaan doen als telemarketeer. Dan heb je aan een telefoon en een pc bij wijze van spreken al voldoende.

 

ronny

 


www.bofatelefoondienst.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik ben het weer met Ronny eens. In de ruim 7 jaar die ik in de callcenter branche heb gezeten op verschillende niveau's is er geen moment geweest dat ik dacht: ik kan wel een callcenter starten. De marges zijn heel klein en de kosten hoog. Als je er toch op gebrand bent om een callcenter te starten, dan heb ik misschien wel een heel handig contact voor je waar je in een korte tijd echt ervaring op kan doen met alle aspecten van het starten van een callcenter. Stuur me in dat geval maar een PM.

Marije


Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stappen om een callcenter te beginnen zijn in theorie niet moeilijk:

 

 

[*] Ruimte huren / kopen

[*] VOIP apparatuur huren / Kopen (er zijn goede, complete, software paketten beschikbaar die alles regelen voor 1 prijs, zelfs bedrijven die alles van top tot teen aansluiten (KPN Business center doet dit o.a. als je bij hun alle apparatuur koopt))

[*] Test case houden voor percentage en recenties

[*] Klanten werven

[*] Werknemers werven (begin met studenten, en 3 dagen testperiode, zijn ze niet goed, dan is het "dag dag".

[*] Beginnen

 

Het moeilijke van callcenters is dat betalingen meestal per sale gaan en dat mensen het "algemene idee" van callcenters niet leuk vinden, snel wegklikken etc.

 

Ik hoop dat je er iets aan heb, Tegenwoordig zijn de kosten voor apparatuur veel lager, denk maar eens aan skype, voor een bepaald bedrag kan je onbeperkt bellen via de pc.

 

Dominick

 


Meer verkopen met uw webwinkel? Plaats gratis advertenties op www.Damiun.nl, PM mij en je maakt ze gratis top! of opvallend!

 

*- Happiness only real when shared. -*

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er is 1 lid online en 110 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept