• 0

Help Callcenter

Hallo,

 

Om maar direct met de deur in huis te vallen.. ;)

 

Ik zou graag meer willen weten over hoe ik een callcenter van begin tot eind op zou kunnen starten. Ik heb afgelopen dagen geprobeerd om een degelijke site met informatie hierover te vinden, maar dit is tot nu toe nog niet gelukt. Ook op higherlevel ben ik niet echt iets tegengekomen over hoe ik nou precies een callcenter moet gaan starten e.d. Wel weet ik, via posts, dat er wel degelijk mensen ervaring hierin hebben. Vandaar de vragen:

 

Kan iemand mij van begin tot eind uitleggen hoe ik een callcenter moet gaan starten? Wat zijn de basisbenodigdheden? Zou ik klein moeten beginnen en hieruit iets groots proberen op te bouwen?

 

Wat misschien ook handig is om te weten. Ik heb een vrij brede ervaring op callcenter gebied. Dit ligt rond een jaar outbound ervaring. (3 verschillende opdrachten) En nog een jaar inbound callcenter ervaring. Ik heb me in die tijd wel verdiept in dergelijke systemen en hoe zij werkten. Ik vind dat ik dit beter kan. Vandaar de keuze om wellicht zelf een te starten.

 

Als iemand mij hier via de mail over zou willen informeren, dan zou ik dit ook zeer op prijs stellen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uhm klinkt wel lekker makkelijk hoor. Wil iemand mij uitleggen van begin tot eind.... Kom op, als jij aangeeft dat je al zo'n brede ervaring hebt waarom zet je dan niet eerst alles op papier wat je zelf weet en ga je daarna pas specifiekere vragen stellen?

 

Als je eerst een plan maakt kun je dit plan altijd laten toetsen door derden.

Link naar reactie
  • 0

Als je het mij vraagt klinkt het wat te dromerig allemaal. Ben het ook met Trolink eens.

Een callcentre starten is niets anders dan een andere onderneming starten.

Dat begint met visie en een gedegen plan.

Met alle respect maar 2 jaar ervaring nog niet echt een brede ervaring. Dat is zelfs zeer minimaal.

Ik kan je zo 100 zaken opsommen waar je aan moet denken, maar ik kan je ook uit ervaring vertellen dat het opzetten van een callcenter, zelfs met 15-20 jaar ervaring in deze branche, een bijzonder hard gelag is en dat je met je 2 jaar ervaring door weinig potentiële opdrachtgevers serieus wordt genomen.

Ik zou je vooral adviseren om, als je denkt dat het beter kunt, eerst eens te zorgen dat je als supervisor of manager aan de slag gaat binnen een cc. Management skills zijn bij dergelijke onderneming minimaal zo belangrijk als ondernemerskills.

Wil je wel echt graag direct ondernemen kun je beter het callcenter begrip even in de koelkast zetten en iets gaan doen als telemarketeer. Dan heb je aan een telefoon en een pc bij wijze van spreken al voldoende.

 

ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

En ik ben het weer met Ronny eens. In de ruim 7 jaar die ik in de callcenter branche heb gezeten op verschillende niveau's is er geen moment geweest dat ik dacht: ik kan wel een callcenter starten. De marges zijn heel klein en de kosten hoog. Als je er toch op gebrand bent om een callcenter te starten, dan heb ik misschien wel een heel handig contact voor je waar je in een korte tijd echt ervaring op kan doen met alle aspecten van het starten van een callcenter. Stuur me in dat geval maar een PM.

Marije

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

De stappen om een callcenter te beginnen zijn in theorie niet moeilijk:

 

 

[*] Ruimte huren / kopen

[*] VOIP apparatuur huren / Kopen (er zijn goede, complete, software paketten beschikbaar die alles regelen voor 1 prijs, zelfs bedrijven die alles van top tot teen aansluiten (KPN Business center doet dit o.a. als je bij hun alle apparatuur koopt))

[*] Test case houden voor percentage en recenties

[*] Klanten werven

[*] Werknemers werven (begin met studenten, en 3 dagen testperiode, zijn ze niet goed, dan is het "dag dag".

[*] Beginnen

 

Het moeilijke van callcenters is dat betalingen meestal per sale gaan en dat mensen het "algemene idee" van callcenters niet leuk vinden, snel wegklikken etc.

 

Ik hoop dat je er iets aan heb, Tegenwoordig zijn de kosten voor apparatuur veel lager, denk maar eens aan skype, voor een bepaald bedrag kan je onbeperkt bellen via de pc.

 

Dominick

 

Meer verkopen met uw webwinkel? Plaats gratis advertenties op www.Damiun.nl, PM mij en je maakt ze gratis top! of opvallend!

 

*- Happiness only real when shared. -*

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.