Een niet EU bedrijf moet voor het exporteren van medische hulpmiddelen (bv rolstoelen, rollators ed) naast een CE markering óók een zg European Authorised Representative hebben.
Als ik het goed begrepen heb zou het hier gaan om een Europees adres en telefoonnummer.
Deze EAR kan een distributeur of agent zijn. Een CE markeringsbureau of een andere partij.
Ik heb de volgende vragen:
- Kent iemand de precieze voorwaarden die aan een EAR gesteld worden? Zo ja welke?
- Is er iemand met ervaring met het aanvragen van CE markeringen voor medische producten ook buiten NL? Zo ja is dit een proces wat je zelf kunt doen of moet je hiervoor naar een speciaal bureau?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
DMA
DMA
Een niet EU bedrijf moet voor het exporteren van medische hulpmiddelen (bv rolstoelen, rollators ed) naast een CE markering óók een zg European Authorised Representative hebben.
Als ik het goed begrepen heb zou het hier gaan om een Europees adres en telefoonnummer.
Deze EAR kan een distributeur of agent zijn. Een CE markeringsbureau of een andere partij.
Ik heb de volgende vragen:
- Kent iemand de precieze voorwaarden die aan een EAR gesteld worden? Zo ja welke?
- Is er iemand met ervaring met het aanvragen van CE markeringen voor medische producten ook buiten NL? Zo ja is dit een proces wat je zelf kunt doen of moet je hiervoor naar een speciaal bureau?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25317-european-authorised-representative-ce-markering-medische-hulpmiddelen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag