Ik heb een vraag, sinds 3 jaar heb ik een bedrijf.
Voorgaande 2 jaren is het resultaat steeds op 0 uitgekomen, er hoefde dus geen belasting te worden betaald.
Over 2009 echter is het resultaat echter vastgesteld op ruim 40.000 euro (alle aftrekposten zijn hier vanaf, netto winst dus, fictief bedrag)
Nu heb ik begrepen dat ondernemers met wisselend inkomen hun belasting over drie jaar kunnen middelen om op die manier zo weinig mogelijk belasting te betalen. Is dit slim in dit geval ? Graag hoor ik de voor en nadelen hiervan.
Ook heb ik nog iets gelezen op dit forum over een verliesverrekening. Kan dit toegepast worden bij bijvoorbeeld onderstaande cijfers:
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Deventer1
Deventer1
Ik heb een vraag, sinds 3 jaar heb ik een bedrijf.
Voorgaande 2 jaren is het resultaat steeds op 0 uitgekomen, er hoefde dus geen belasting te worden betaald.
Over 2009 echter is het resultaat echter vastgesteld op ruim 40.000 euro (alle aftrekposten zijn hier vanaf, netto winst dus, fictief bedrag)
Nu heb ik begrepen dat ondernemers met wisselend inkomen hun belasting over drie jaar kunnen middelen om op die manier zo weinig mogelijk belasting te betalen. Is dit slim in dit geval ? Graag hoor ik de voor en nadelen hiervan.
Ook heb ik nog iets gelezen op dit forum over een verliesverrekening. Kan dit toegepast worden bij bijvoorbeeld onderstaande cijfers:
Voorbeeld:
2007 > nihil
2008 > nihil
2009 > 40.000
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25892-belasting-middelen-over-3-jaar/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag