Annedien Hoen Geplaatst: 7 december 2003 Geplaatst: 7 december 2003 Annedien Hoen Legend 3,2k 284 Ik hoor af en toe geluiden "dat het aantrekt". De economie, de orderportefeuille, de opdrachten. Hoe ervaren jullie dat? Link naar reactie
0 Ronald Kleverlaan Geplaatst: 7 december 2003 Geplaatst: 7 december 2003 Ronald Kleverlaan Retired Mod 2,3k 6 Ik hoor eerder dat personen het juist nu pas de laatste maanden echt beginnen te voelen Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur. Link naar reactie
0 Benm Geplaatst: 7 december 2003 Geplaatst: 7 december 2003 Benm Moderator 7,7k 147 Het gaat wel lekker de laatste maanden.. maar of dat een algemene trend is, of het resultaat van mijn eigen inspanningen durf ik niet te zeggen. Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com Link naar reactie
0 berndmintjes Geplaatst: 8 december 2003 Geplaatst: 8 december 2003 berndmintjes Legend 286 8 Grootbedrijf gaat ++ Middenbedrijf nu weer een klein beetje + Kleinbedrijf (altijd een jaar later) nu nog - Reken maar op medio 94 voordat het ook daar aantrekt drs. Bernd W. Mintjes Maxwell Group (van idee naar onderneming) Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal Link naar reactie
0 TwaBla Geplaatst: 8 december 2003 Geplaatst: 8 december 2003 TwaBla Legend 22,4k 5 1368 De carrousel beweegt in de juiste richting. Twee jaar geleden werden mijn opdrachtgevers zuinig. Experimentele projecten werden gestaakt en voor lopende zaken zijn toen conservatieve managers aangesteld. Dit jaar zie ik weer durvers naar voren komen. Hun voorgangers hebben gesneden, maar nu is er weer wat lucht voor investeringen en vernieuwingen. In mijn markt is behoefte aan adviseurs en toeleveranciers die het beschikbare (marketing)budget op een slimme manier effectief inzetten. De kostenkant is de afgelopen jaren onder controle gebracht, dus nu richten de goedlopende bedrijven zich weer voorzichtig op groei. Godzijdank, want het was wel een benauwde periode. Ik ben de afgelopen twee jaar drie grote opdrachtgevers kwijtgeraakt door wisselingen in het management. Daar zijn gelukkig nieuwe voor in de plaats gekomen, en nu bellen de oude opdrachtgevers ook weer. Mijn conclusie: het loont om niet teveel mee te gaan met de behoudende stijl. Loop gerust ietsje voor de troepen uit. Maar niet te veel. Steun onderzoeksjournalistiek. 🕵🏼♀️ Word vriend van Investico (ANBI). Link naar reactie
0 Nils de Witte Geplaatst: 8 december 2003 Geplaatst: 8 december 2003 Nils de Witte Retired Mod 7,8k 145 Voor mij ons en de meeste van onze klanten trekt het aan. Veel positieve energie bij de ondernemers en óók bij een aantal van de investeerders. Eindelijk. Voor de economie als geheel zie ik noeg niet veel verbetering. Voor de nieuwe innovatieve bedrijven zie ik steeds meer kansen :D Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg. Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance Link naar reactie
0 Benm Geplaatst: 8 december 2003 Geplaatst: 8 december 2003 Benm Moderator 7,7k 147 Grootbedrijf gaat ++ Middenbedrijf nu weer een klein beetje + Kleinbedrijf (altijd een jaar later) nu nog - Waarschijnlijk hangt het er ook sterk vanaf in welke fase van groei en opbouw je diensten verleent of producten levert. Bedrijven die vooral van dienst zijn aan het begin van een groeitraject kunnen direct profiteren van positief sentiment, ongeacht hun grootte. Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com Link naar reactie
0 Alef Arendsen Geplaatst: 8 december 2003 Geplaatst: 8 december 2003 Alef Arendsen Retired Mod 1,2k 45 Grootbedrijf gaat ++ Middenbedrijf nu weer een klein beetje + Kleinbedrijf (altijd een jaar later) nu nog - Waarschijnlijk hangt het er ook sterk vanaf in welke fase van groei en opbouw je diensten verleent of producten levert. Bedrijven die vooral van dienst zijn aan het begin van een groeitraject kunnen direct profiteren van positief sentiment, ongeacht hun grootte. Inderdaad. Zelf zie ik wel wat groei, ondanks dat we tot de laatste categorie behoren. Waarom? Omdat we over het algemeen vooral aan de bovenste en een beetje een de een-na-bovenste leveren. In de particuliere sector zal het nog wel even minder blijven denk ik. Vacatures worden altijd langzaam opgevuld, in een prille verbeteringsfase doet men toch een klein beetje rustig aan, weinig risico's e.d. Dat merk ik ook aan mezelf. The New Motion - elektrisch rijden geregeld Alef op Twitter Alef op LinkedIn Link naar reactie
0 WelleKe Geplaatst: 8 december 2003 Geplaatst: 8 december 2003 WelleKe Legend 1,5k 8 Ach ja als de mensen nu weer tegen elkaar gaan roepen dat het beter gaat stimuleert dat de economie ook weer. Je bent dan toch eerder geneigd een bepaalde investering toch maar te doen. Als het al beter gaat in 2004 dan betekent dat dat de dip eigenlijk maar van heel korte duur is geweest (3 jaar ongeveer). Mooie zaak natuurlijk, kijkend naar de geschiedenis is dat uitzonderlijk volgens mij. Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar! Link naar reactie
0 Annedien Hoen Geplaatst: 8 december 2003 Auteur Geplaatst: 8 december 2003 Annedien Hoen Legend 3,2k 1 284 Ik las in de lijn van deze thread een interessant artikel van Jim Collins, The Secret Life of the CEO: Is the economy just built to flip? (FastCompany) Over het verschil tussen 'creators' en 'reactors'. Hij geeft zelf een overzicht van de kenmerken: Creator Internally driven, externally aware Pursues creative strategy Discovers genetic talents and applies them Builds an economic engine to get things done Many once-in-a-lifetime opportunities Growth follows from creative contribution Ambitious first and foremost for the work Focuses on building relationships Values self-improvement for its own sake Sets 10-to-25-year audacious goals Core values inform all efforts Seeks self-actualization Reactor Externally driven, without intrinsic passion Pursues competitive strategy Agenda of competence set by the outside world Gets things done to make a lot of money Few once-in-a-lifetime opportunities Seeks growth for growth's sake Ambitious first and foremost for self Focuses on transactions Driven largely by comparison to others Five years is long-term Nothing is sacred; expedience rules Seeks success Het artikel is te lezen op: http://www.goodtogreat.com/lib/articles/08_02_a.html Overigens, zijn website www.goodtogreat.com is sowieso een erg interessante plek om eens rond te neuzen! Annedien Link naar reactie
0 WelleKe Geplaatst: 9 december 2003 Geplaatst: 9 december 2003 WelleKe Legend 1,5k 8 En zo snel kan het gaan; nu weer een bericht dat Nederland niet mee doet in de opleving (voor wat betreft de ICT sector) http://www.nu.nl/news.jsp?n=243992&c=57 Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar! Link naar reactie
0 Annedien Hoen Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Geplaatst: 10 december 2003 Annedien Hoen Legend 3,2k 1 284 Was Nederland destijds ook trager met dalen? Of ging het net zo hard bergafwaarts en nu alleen niet bergopwaarts met de rest? Link naar reactie
Annedien Hoen
Annedien Hoen
Ik hoor af en toe geluiden "dat het aantrekt". De economie, de orderportefeuille, de opdrachten.
Hoe ervaren jullie dat?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag