• 0

btw verlegd factuur inboeken

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

De gemaakte uren boek je met BTW code BTW verlegd naar mij. De andere kosten met BTW code 19% voorbelasting. Bij de aangifte geef je aan wat je aan waarde hebt gefactureerd gekregen als BTW verlegd naar jou, rekent de BTW uit, draagt dat af maar dat zelfde bedrag tel je ook bij de werkelijk voorbelasting op (per saldo betaal je dus niets).

 

Overigens, geef mij even het adres van de opdrachtgever.... en reisuren en kilometer ( a 30 cent) mogen berekenen. Dat lijkt mij ook wel wat.

 

Verder doet het mij voorkomen dat je niet een ondernemer bent, gezien de stempel op de factuur, maar een mederwerker op een afdeling. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben.

 

Succes ermee.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

De gemaakte uren boek je met BTW code BTW verlegd naar mij. De andere kosten met BTW code 19% voorbelasting. Bij de aangifte geef je aan wat je aan waarde hebt gefactureerd gekregen als BTW verlegd naar jou, rekent de BTW uit, draagt dat af maar dat zelfde bedrag tel je ook bij de werkelijk voorbelasting op (per saldo betaal je dus niets).

 

Overigens, geef mij even het adres van de opdrachtgever.... en reisuren en kilometer ( a 30 cent) mogen berekenen. Dat lijkt mij ook wel wat.

 

Verder doet het mij voorkomen dat je niet een ondernemer bent, gezien de stempel op de factuur, maar een mederwerker op een afdeling. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben.

 

Succes ermee.

 

Lol en helemaal mee eens :)

Link naar reactie
  • 1

als je kilometerprijs 30 cent is, rij je niet in een Alto maar eerder in een snelle Mercedes. Dan is 214km per uur nog wel te doen. Moet je alleen wel 's avonds en 's nachts werken... persoonlijk dienstverlening zoals de belastingdienst dat zo mooi kan zeggen misschien??

 

Hmmm, dat verklaart dan weer misschien de eetkosten die worden doorberekend en het niet al te hoge uurtarief (zelf heeft de opdrachtnemer ook genoten van de opdracht).

 

Overigens... parkeerkosten ook nog eens op de factuur zetten. Dat is wel echt alles aan je opdrachtgever doorbelasten. Reistijd, kilometers, eetkosten, parkeergelden....

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 1

als je kilometerprijs 30 cent is, rij je niet in een Alto maar eerder in een snelle Mercedes. Dan is 214km per uur nog wel te doen

 

Ik kan je garanderen dat ze niet bluft (ik ken de auto in kwestie), maar dat het niet met haar Fiat 500 was ;)

 

On topic:

HL is niet bedoeld voor administratief medewerkers die een factuur moeten inboeken en niet weten hoe. We zijn er door en voor ondernemers en dus gaat er een slot op dit topic.

 

Groet

Joost

 

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.