Ik zit met een zaak waarbij ik niet zeker weet hoe ik het beste kan handelen.
Het is als volgt;
Ik ben een aantal jaren terug in aanraking gekomen met een man uit Japan (Afkomstig uit India) (CEO Functie). Mij werd er een voorstel gedaan om voor hem te komen werken als onsite-Technican (leveren van support op locatie). Er was namelijk een grote Amerikaanse klant die wat servers in Nederland had en het was aan mij om alle support te leveren aan deze Klant.
Nu werk ik er een aantal jaren (3jr om precies te zijn) en zijn we gegroeid tot 5 medewerkers inclusief mezelf. We hebben ook een nieuwe klant erbij. Dus het gaat best goed. Zou je zeggen.
Hoewel ik nu Manager ben geworden, heb ik nog steeds hetzelfde uurtarief. Ik verdien verder ook hetzelfde als mijn collega's. Ik heb daarom aangeklopt bij mijn CEO en vervolgens gevraagd voor een salarisverhoging. Deze voorstel werd niet geaccepteerd omdat hij vind dat ik nog steeds hetzelfde doe (wat dus niet klopt) en andere smoesjes.
Nou goed, heb ik gezegd dat ik ook mijn huidige functie niet meer wil behouden. Ben nu dus on-site technican.
Had het veel te druk als Manager e.d.
Verder zijn er andere problemen. We worden soms een maand te laat uitbetaald. Het was me een keer overkomen dat ik 3 maanden zonder salaris zat. Reden was dat mijn bankrekening nummer niet klopte. Wat natuurlijk larikoek is.
Ik stuur soms een mailtje om dingen na te vragen, etc. Als het gaat om dingen die hij niet wilt horen, krijg ik soms helemaal geen reactie.
Er zijn nog veel meer andere issue's waar wij tegen aan lopen.
Had vandaag een meeting gehad met mijn team en wij willen dus een eigen bedrijf oprichten. Dit was ik al een tijd van plan maar was niet openbaar gemaakt.
Mijn Partner en ik hebben tot heden veel potentiele klanten gevonden waar we nu nog gesprekken mee voeren. Dus ons bedrijf is binnenkort in productie. Daarbij wil ik mijn team meenemen naar mijn bedrijf. Deze waren akkoord gegaan.
Nou hebben we een uitstekende relatie met de Amerikaanse klant van ons opgebouwd. Deze spreken wij veel vaker dan onze CEO zelf. Wij willen dus deze klant een voorstel bieden om ons het werk te laten doen en meenemen naar ons nieuwe bedrijf. Gezien de goede relatie met mijn werkgever en de klant, wordt het lastiger om akkoord te gaan met dit voorstel.
Mijn vraag is; Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik heb zo mijn plannen, maar wil het eerst van jullie kant horen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
m.s.elouali
m.s.elouali
Goedenavond ondernemers,
Ik zit met een zaak waarbij ik niet zeker weet hoe ik het beste kan handelen.
Het is als volgt;
Ik ben een aantal jaren terug in aanraking gekomen met een man uit Japan (Afkomstig uit India) (CEO Functie). Mij werd er een voorstel gedaan om voor hem te komen werken als onsite-Technican (leveren van support op locatie). Er was namelijk een grote Amerikaanse klant die wat servers in Nederland had en het was aan mij om alle support te leveren aan deze Klant.
Nu werk ik er een aantal jaren (3jr om precies te zijn) en zijn we gegroeid tot 5 medewerkers inclusief mezelf. We hebben ook een nieuwe klant erbij. Dus het gaat best goed. Zou je zeggen.
Hoewel ik nu Manager ben geworden, heb ik nog steeds hetzelfde uurtarief. Ik verdien verder ook hetzelfde als mijn collega's. Ik heb daarom aangeklopt bij mijn CEO en vervolgens gevraagd voor een salarisverhoging. Deze voorstel werd niet geaccepteerd omdat hij vind dat ik nog steeds hetzelfde doe (wat dus niet klopt) en andere smoesjes.
Nou goed, heb ik gezegd dat ik ook mijn huidige functie niet meer wil behouden. Ben nu dus on-site technican.
Had het veel te druk als Manager e.d.
Verder zijn er andere problemen. We worden soms een maand te laat uitbetaald. Het was me een keer overkomen dat ik 3 maanden zonder salaris zat. Reden was dat mijn bankrekening nummer niet klopte. Wat natuurlijk larikoek is.
Ik stuur soms een mailtje om dingen na te vragen, etc. Als het gaat om dingen die hij niet wilt horen, krijg ik soms helemaal geen reactie.
Er zijn nog veel meer andere issue's waar wij tegen aan lopen.
Had vandaag een meeting gehad met mijn team en wij willen dus een eigen bedrijf oprichten. Dit was ik al een tijd van plan maar was niet openbaar gemaakt.
Mijn Partner en ik hebben tot heden veel potentiele klanten gevonden waar we nu nog gesprekken mee voeren. Dus ons bedrijf is binnenkort in productie. Daarbij wil ik mijn team meenemen naar mijn bedrijf. Deze waren akkoord gegaan.
Nou hebben we een uitstekende relatie met de Amerikaanse klant van ons opgebouwd. Deze spreken wij veel vaker dan onze CEO zelf. Wij willen dus deze klant een voorstel bieden om ons het werk te laten doen en meenemen naar ons nieuwe bedrijf. Gezien de goede relatie met mijn werkgever en de klant, wordt het lastiger om akkoord te gaan met dit voorstel.
Mijn vraag is; Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik heb zo mijn plannen, maar wil het eerst van jullie kant horen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26522-klanten-van-werkgever-overnemen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag