Ik ben 16 jaar en woon nog thuis. Ik wil een eenmanszaak gaan opstarten. Wat heeft dit voor consequenties voor de ziekenfondspremie en de kinderbijslag? Moet ik een eigen zorgverzekering afsluiten? En zijn de inkomsten van het bedrijf mijn directe inkomsten of kan ik die gebruiken voor reserveringen in het bedrijf? Want anders heeft dit ook consequenties voor de kinderbijslag. Die stelt namelijk dat ik 800 euro per kwartaal mag verdienen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Pvharen
Pvharen
Ik ben 16 jaar en woon nog thuis. Ik wil een eenmanszaak gaan opstarten. Wat heeft dit voor consequenties voor de ziekenfondspremie en de kinderbijslag? Moet ik een eigen zorgverzekering afsluiten? En zijn de inkomsten van het bedrijf mijn directe inkomsten of kan ik die gebruiken voor reserveringen in het bedrijf? Want anders heeft dit ook consequenties voor de kinderbijslag. Die stelt namelijk dat ik 800 euro per kwartaal mag verdienen.
Wie kan mij iets meer vertellen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26557-opstarten-eenmanszaak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag