• 0

Hoe krijg je abonnees voor je e-nieuwsbrief?

Ik heb al even zitten struinen, maar echte antwoorden op mijn vraag heb ik nog niet gevonden. Vandaar even de wisdom of the HL-crowd raadplegen…

 

Ik vraag me af hoe je aan abonnees voor je nieuwsbrief komt. Voor ons bedrijf in interimbemiddeling is dat gemakkelijk: alle interimmers in ons bestand ontvangen de nieuwsbrief et volia. Voor mijn bedrijfsovernamepraktijk is dat aanmerkelijk lastiger.

 

Nu heb ik overal op mijn site een knop ‘aanmelden nieuwsbrief’. Dat werkt op zich wel, maar het mag van mij wel wat beter. Het zou mooi zijn als in ieder geval alle bezoekers die op ‘bedrijf verkopen’ binnenkomen een abonnement nemen. Want die moeten natuurlijk weten hoe ze hun bedrijf beter kunnen verkopen (tot zover de commercial ;)!! )

 

Kortom: ik ben op zoek naar tips die nieuwsbriefabonnees opleveren. Wellicht dat dit bericht op HL plaatsen al voldoende is? ;)

 

Thx! StefanO

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dank voor de reacties so far. Frequentie en inhoud lijken me inderdaad handig om op te nemen.

 

@ Romano: heb je een tip omtrent een prijsvraag? Wat zou bij bedrijfsovername passen? Ik kan wel wat bedenken, maar het is belangrijker om te weten hoe andere ondernemers dat zien.

 

Link naar reactie
  • 1

Hallo Stefan,

 

Zoals Alwin ook al aangeeft zou ik in ieder geval wat meer informatie op je website zetten over die nieuwsbrief. En misschien kun je ook een voorbeeld van zo'n nieuwsbrief op je site zetten (of alle voorgaande nieuwsbrieven). Dan kan ik zien of het interessant is om me aan te melden voor de volgende editie.

 

Als ik mijn bedrijf wil verkopen heb ik nú informatie nodig en niet in een nieuwsbrief die wellicht over een paar maanden uitkomt. Misschien heb ik mijn bedrijf dan zelfs al verkocht, dus dan komt dat nieuws als mosterd na de maaltijd. In het ergste geval lees ik dan dat ik het allemaal verkeerd heb aangepakt ... ;)

 

Wat is dus je doelgroep voor die nieuwsbrief? Zijn dat primair de kopers of de verkopers? Of de ondernemers die vooralsnog alleen maar "spelen met de gedachte"? Bedenk waarom die doelgroep zich aan zou willen melden en verwoord dat kort en krachtig, misschien zelfs op een aparte pagina.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Dank dank dank weer!!! Allemaal goede tips! :)

 

Nu had ik een AdWords landingpage ingesteld. Veel bezoek, naar het schijnt goede conversie alleen heb ik de campagne maar kort laten lopen...

 

Zou zoiets kunnen helpen? Ik denk dat ik dit met de genoemde tips wel verder kan verbeteren.

 

Link naar reactie
  • 1

De invoervelden in de rechter kolom voor naam, telefoonnummer en e-mailadres zijn veel te kort (die zouden echt onder de rode balk geplaatst moeten worden. Oh, sorry, die rode balken zijn de verzendknoppen...

 

Wat ik mis op de hele site en bij de inschrijfmogelijkheid: hoe vrijblijvend en vertrouwelijk gaan jullie te werk? Over welke termijnen spreken jullie? Wil je abonnees die binnen nu en een jaar aan verkoop of overdracht 'moeten'? Is de nieuwsbrief gericht op ondernemers die met twee/drie jaar aan verkoop denken en is deze al interessant voor potentiële verkopers met een langere tijdshorizon? Ik zou mijn informatie over activiteiten en diensten afstemmen op deze verschillende doelgroepen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Zo'n landingspagina zou zeker helpen om meer abonnees te krijgen, maar ik vind de landingspagina nog wel aan de drukke kant. Doel van deze landingspagina is conversie (inschrijven op de nieuwsbrief). Nu worden bezoekers nog enorm afgeleid door alle andere zaken (nog twee invulvelden: bellen en nieuwsbrief) op de pagina. Ik zou de rechter zijbalk, en misschien ook zelfs de linker zijbalk weghalen. Dit verhoogt ongetwijfeld je conversie.

Link naar reactie
  • 1

 

Als ik mijn bedrijf wil verkopen heb ik nú informatie nodig en niet in een nieuwsbrief die wellicht over een paar maanden uitkomt. Misschien heb ik mijn bedrijf dan zelfs al verkocht, dus dan komt dat nieuws als mosterd na de maaltijd. In het ergste geval lees ik dan dat ik het allemaal verkeerd heb aangepakt ... ;)

Misschien is het vanuit dit punt een goed idee om potentiële klanten de mogelijkheid te geven een soort handleiding, een boekje met gratis tips en weetjes over het verkopen van hun bedrijf te ontvangen via mail (onmiddellijk dus). Daar zou je meteen de vraag kunnen stellen of ze ook je toekomstige nieuwsbrieven willen ontvangen. Let wel op dat je mensen inderdaad zelf laat bepalen of ze dit al dan niet willen, niks zo ergerlijk als een keer informatie aanvragen en dan ineens een wekelijkse nieuwsbrief te ontvangen waar je niet naar gevraagd hebt. En het bestand moet dan ook basisinformatie bevatten waar ze wat mee kunnen. Ik heb ooit een dergelijk "informatief" mailtje ontvangen met (echt waar) drie zinnetjes erin, daar heb je dus niks aan en dan krijg je het idee dat het enkel om je emailadres te doen was.

Link naar reactie
  • 0

Wederom dank voor de goede tips!

 

Zou het ook nog een rol kunnen spelen dat overname 'top secret' is en ondernemers anonimiteit willen behouden? In dat geval wil je niet dat je interesse voor verkoop van je bedrijf bij iemand (en zeker niet bij een onbekende) kenbaar wordt...

 

Of speelt dat geen rol?

 

Link naar reactie
  • 0

Wederom dank voor de goede tips!

 

Zou het ook nog een rol kunnen spelen dat overname 'top secret' is en ondernemers anonimiteit willen behouden? In dat geval wil je niet dat je interesse voor verkoop van je bedrijf bij iemand (en zeker niet bij een onbekende) kenbaar wordt...

 

Of speelt dat geen rol?

 

Dat lijkt me inderdaad een heel belangrijke factor en een grote barrière om het bedrijfs- emailadres op te geven. Dus ik zou zeker ook bij het aanmelden voor de nieuwsbrief expliciet aangeven dat jullie garant staan voor een vertrouwelijke behandeling van eender welke informatie die doorgegeven wordt.

Link naar reactie
  • 1

In het vak communicatie onderscheiden we zenders en ontvangers. Jij hebt een boodschap over te brengen, dus jij gedraagt je als de zender. In het verleden moest je actief op zoek naar ontvangers (en misschien doe je dat nog steeds) maar dankzij internet en zoekmachines is dat omgekeerd. De ontvanger gaat op zoek naar de zender. Dat maakt het des te belangrijker dat je informatie goed is afgestemd op die ontvanger. Hook 'n bait!

 

Jouw benadering is echter (wat wel genoemd wordt) zendergebaseerd en niet ontvangergericht. Je vertelt wat je te bieden hebt, maar je let niet zo goed op de vraag.

 

Je vraagt hier hoe je meer abonnees krijgt op je nieuwsbrief. Een nieuwsbrief is een frequente verzending met wisselende inhoud; heel handig voor ontvangers die regelmatig op de hoogte gebracht willen worden van nieuws. Rond een overname heb ik echter behoefte aan veel kennis in een korte tijdperiode. In plaats van een nieuwsbrief zou je wellicht beter een paar gidsjes (pdf) kunnen aanbieden, voor kopers en verkopers.

 

De landingspagina biedt een masterclass aan - zie de url. Mijn nekhaartjes roepen meteen: who's the master? Als je jezelf meteen al als autoriteit opstelt, mis je de kans om mijn respect te verdienen. Bovendien was ik niet op zoek naar een docent; ik wil info over de aan/verkoop van een bedrijf. Of die nieuwsbrief dat biedt, kan ik niet vaststellen. Er zijn geen links naar oudere of de laatste nieuwsbrief.

 

Als ik me desalniettemin inschrijf op de nieuwsbrief maak ik kans op een masterclass ter waarde van 300 euro. Dat is een verwarrende boodschap. Het versterkt mijn argwaan dat je me eigenlijk iets wil verkopen. Mijn belang/interesse wordt genegeerd, want jouw belang staat voorop. Voordat er nog maar iets gezegd is, begin je al over tarieven. En ik weet nog helemaal niet of ik wel zo'n masterclass wil.

 

Mijn argwaan wordt versterkt door het gebruik van de signaalkleur rood. Da's geen aardige advieskleur, maar een agressieve verkoopkleur. Het taalgebruik sluit daarbij aan. Bel mij! Meld u aan! Ik zit al in het klasje van de meester...

 

Dan kijk ik naar de plaatjes die de verkopende en kopende partij vertegenwoordigen. De koper is een bankier in pak. De verkoper houdt zijn hoofd in de handen en kijkt me hulpbehoevend aan. Ben ik die loser?

 

...uh, ik dacht hut niet.

 

(overigens is de copy ook op de andere pagina's tamelijk zwabberig, bekeken vanuit ontvangersperspectief)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@ Romano: heb je een tip omtrent een prijsvraag? Wat zou bij bedrijfsovername passen? Ik kan wel wat bedenken, maar het is belangrijker om te weten hoe andere ondernemers dat zien.

 

Tip voor een prijsvraag.. Hmmz, bedrijfsovername. Iets van een slogan bedenken is ook al een prijsvraag, maar je kan er ook iets out of the box van maken door een wedstrijd ervan te maken. (bv. maak de meest creatieve foto strip/video/geluidsspot). Vervolgens hang je een tweede deel eraan door mensen op de beste te laten stemmen en geef vervolgens een leuke prijs eraan. Iets van X uur coaching t.w.v. X bedrag? *ik noem maar iets*

Link naar reactie
  • 0

Speelt bij het opstellen en beoordelen van een ondernemingsplan (voor financiering/investering) ook geen vergelijkbare situatie van waardebepaling?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bij mij werkt het goed door aankondigingen te maken van wat online komt. In dit geval waar mijn doelgroep natuurlijk naar op zoek is. In jou geval zou dat nieuws kunnen zijn over bedrijfsovername. Wat heb je daar voor nodig? Maak een checklist die mensen kunnen downloaden en zet deze eerst in een aankondiging met daarbij de tekst "wordt lid van onze nieuwsbrief dan ontvangt je deze checklist in uw mailbox. Inspelen op de behoefte en mensen willen graag gratis info hebben. Op de secretaresse site heb ik in 1 maand 100 aanmelding voor de nieuwsbrief.

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Speelt bij het opstellen en beoordelen van een ondernemingsplan (voor financiering/investering) ook geen vergelijkbare situatie van waardebepaling?

 

Ja en nee. Doelgroep is wel min of meer dezelfde, hoewel ondernemers die met M&A bezig zijn vaak al langer ondernemen. Bij ondernemingsplannen betreft ook vaak starters (maar zeker niet uitsluitend). Daarnaast ligt interesse voor M&A vaak wat gevoeliger. Zeker bij verkoop van het bedrijf, aangezien je niet wilt dat je klanten en werknemers weten dat je hiermee bezig bent. Verder wel hetzelfde.

 

Hoezo de vraag eigenlijk?

 

 

Ik las je openingstopic en moest meteen denken aan de nieuwsbrief van RulersGroup:

http://www.rulersgroup.com/over-ons/nieuwsbrief

Een lokkertje, zoals " 10 Gouden CV Tips " bij RulersGroup als 'tegenprestatie'.

 

Denk dat 'lokkertjes' zeker werken (klinkt wel fout). Het werkt goed om iets van een cadeautje te geven.

 

 

Bij mij werkt het goed door aankondigingen te maken van wat online komt. In dit geval waar mijn doelgroep natuurlijk naar op zoek is. In jou geval zou dat nieuws kunnen zijn over bedrijfsovername. Wat heb je daar voor nodig? Maak een checklist die mensen kunnen downloaden en zet deze eerst in een aankondiging met daarbij de tekst "wordt lid van onze nieuwsbrief dan ontvangt je deze checklist in uw mailbox. Inspelen op de behoefte en mensen willen graag gratis info hebben. Op de secretaresse site heb ik in 1 maand 100 aanmelding voor de nieuwsbrief.

 

Da's niet niks!! Ik ga inderdaad met een leuke gadget aan de slag. Dacht aanvankelijk dat mijn nieuws alleen al leuk genoeg zou zijn (is het natuurlijk ook) maar is niet genoeg om mensen tot nieuwsbrief over te halen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dit lijkt me ook een stadium, waarin je waarde kunt maken met/voor ondernemers, of anders met/voor een financier of investeerder. Daarnaast moeten toch aandeelverhoudingen bepaald worden als meerdere partijen deelnemen? Mogelijkheden voor advieswerk dus.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Dit lijkt me ook een stadium, waarin je waarde kunt maken met/voor ondernemers, of anders met/voor een financier of investeerder. Daarnaast moeten toch aandeelverhoudingen bepaald worden als meerdere partijen deelnemen? Groet, Highio

 

Helder. Heb je ook weer gelijk in. Ik kom ook regelmatig met businessplannen in aanraking (meer investeringsplannen). Mooie aanvulling dus.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.