• 0

Adsense op mijn website, wel of niet doen

Op dit moment trekt mijn website zo'n 400 bezoeken per dag.

 

Ik overweeg om hier en daar een adsense blokje te plaaten. Het is niet mijn bedoeling om de hele site vol te zetten met advertentie's, maar slechts hier en daar.

 

Wat denken jullie, zou het zinvol zijn om adsense op mijn site in te zetten en zo ja, op welke pagina's zou ik dat het beste kunnen doen om niet meteen zo schreeuwerig over te komen op nieuwe bezoekers.

 

Het betreft de eerste link in mijn handtekenening.

 

P.S. heeft adsense invloed op de resultaten in Googles organische zoekresultaten?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik wilde net zeggen dat je zeker adsense kan gebruiken, maar nu ik je website zie zou ik het toch maar niet doen. Je hebt een mooi design en ik denk niet dat je veel inkomsten zult krijgen van adverteerders die hier willen adverteren, tenzij het de concurrentie is. Je kan het overigens bij adsense aangeven of je advertenties van concurrenten toelaat of niet.

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen vernieuwende boodschap, maar om je misschien nog meer te overtuigen:

 

NIET DOEN! ;) Zoals hier boven al gezegd wordt, je inkomsten komen van de verkoop

van je product, adsense zal altijd gaan linken naar je concurrenten. Bedenk ook dat

adsense het design van een website altijd tegenwerkt! Gewoon niet doen dus ;)

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Wat ik ZEKER wel zou doen op je site is aan lead generation gaan doen ipv Adsense :o

 

Lead generation, Ik kende het niet maar ben het in het verleden wel veel tegen gekomen. (ik wist niet dat het een naam had) Ik vond het altijd "ruiken" naar oplichterij. Komt meer over op voorbereiding van "spam" Volgens mij is het wat achterhaald. Wat is de meerwaarde voor de TC starter?

Link naar reactie
  • 0

Wat ik ZEKER wel zou doen op je site is aan lead generation gaan doen ipv Adsense :o

 

Lead generation, Ik kende het niet maar ben het in het verleden wel veel tegen gekomen. (ik wist niet dat het een naam had) Ik vond het altijd "ruiken" naar oplichterij. Komt meer over op voorbereiding van "spam" Volgens mij is het wat achterhaald. Wat is de meerwaarde voor de TC starter?

Huh, enigszins verbaasd hier. Een lead is een potentiele klant. Iemand wordt niet ineens klant maar die informeert eerst bijvoorbeeld naar een product, bezoekt je website of stuurt een mail met een vraag. Vervolgens kan die lead een klant worden.

 

Lead generation is in de term niet meer dan het genereren van meer geïnteresseerden voor je product zodat ze potentieel klant kunnen worden.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet wat een lead is, maar wat ik in dat artikel lees is dat "lead generation" actief werven is van gegevens van je prospect. Als je ook de wiki erop na leest staat daar ook "list building, e-newsletter list acquisition"

 

Ik ben geen voorstander van online gegevens verzamelen. Is ouderwets en nogmaals wekt wantrouwen op. Zeker met de laatste tv reclames van de overheid "let op wat je online achterlaat"

 

Met "achterhaald" bedoel ik dat er andere manieren zijn om je bezoeker "lastig te vallen" ;D Denk aan retargeting of remarketing.

 

Google daar eens op...

 

 

Dit artikel is gewoon achterhaald. En TC starter kan beter naar de toekomst kijken dan bestaande bezoekers af te schrikken. Kijk meer naar conversies (hoe maximaal te optimaliseren) en een goede CRM om meer "mond op mond" te genereren.

 

Wat punten uit dat artikel,

.................

Binnen die pijlers zijn weer verschillende manieren om leads te werven, zoals:

• Single-client oplossingen: het lead generation programma is specifiek op één klant of één doelgroep toegespitst

• Multi-client oplossing: in een leadprogramma worden meerdere ondernemingen bediend, zoals een enquête of whitepapers die kunnen worden gedownload wanneer de bezoeker persoonlijke gegevens achterlaat.

 

Manieren van online generation:

• Direct Reponspagina: een aparte website, gericht op één doelgroep die stuurt op het maken van een afspraak, het aanvragen van informatie, etc.

Whitepapers: u stelt een whitepaper of onderzoek beschikbaar in ruil voor persoonlijke gegevens van degene die het wil downloaden.

Contactpagina: een pagina op uw website waar u bezoekers verleidt tot het achterlaten van persoonlijke gegevens en die stuurt op het maken van een afspraak, het aanvragen van informatie, etc.

• Co-registratie: u ontvangt een deel of alle gegevens wanneer een bezoeker zich registreert voor een bepaalde website.

• Maatwerk co-registratie: u ontvangt, naast de gegevens, ook de antwoorden op een aantal vragen die in de registratieprocedure meelopen.

• Webseminars: u biedt online presentaties aan over een bepaald onderwerp in ruil voor de contactgegevens van de kijker.

...........................

De vetgedrukte opmerkingen staan me tegen..

Link naar reactie
  • 0

Als het bedrijf dat deze vormen een beetje nette sales funnel heeft is er niets aan de hand. Je vult je adres in, krijgt een demo/white paper/etc. Ze sturen een mailtje of bellen. Je hebt geen interesse of bent niet interessant genoeg dus het verder tijd steken in het proberen je wat te verkopen is niet zinvol. Ergo je hoort niets meer.

 

Als ondernemer laat je, wanneer je deze vormen van lead generation links laat liggen, juist (enorme) kansen liggen om in contact te komen met je potentiele klant.

 

Dat deze je tegenstaat snap ik trouwens uberhaupt niet:

 

• Contactpagina: een pagina op uw website waar u bezoekers verleidt tot het achterlaten van persoonlijke gegevens en die stuurt op het maken van een afspraak, het aanvragen van informatie, etc.

 

Dat is de omschrijving van een contactpagina. Ieder bedrijf die die niet op z'n site heeft staan is echt wat vergeten.

Link naar reactie
  • 0

Als het bedrijf dat deze vormen een beetje nette sales funnel heeft is er niets aan de hand. Je vult je adres in, krijgt een demo/white paper/etc. Ze sturen een mailtje of bellen. Je hebt geen interesse of bent niet interessant genoeg dus het verder tijd steken in het proberen je wat te verkopen is niet zinvol. Ergo je hoort niets meer.

 

Als ondernemer laat je, wanneer je deze vormen van lead generation links laat liggen, juist (enorme) kansen liggen om in contact te komen met je potentiele klant.

 

Dat deze je tegenstaat snap ik trouwens uberhaupt niet:

 

• Contactpagina: een pagina op uw website waar u bezoekers verleidt tot het achterlaten van persoonlijke gegevens en die stuurt op het maken van een afspraak, het aanvragen van informatie, etc.

 

Dat is de omschrijving van een contactpagina. Ieder bedrijf die die niet op z'n site heeft staan is echt wat vergeten.

 

Contactpagina: een pagina op uw website waar u bezoekers verleidt tot het achterlaten van persoonlijke gegevens

 

Vetgedrukt, daar gaat het over.

 

In het geval van de TC starter ben ik meer op conversie gefocust en daarop verder werken.

 

Bij bedrukte shirts B2C lijk het me niet handig om mensen na te gaan bellen of of te gaan mailen. Bij B2B zou ik het in beperkte vorm wel doen. Maar ben daar nogmaals geen voorstander meer van. Wellicht daar in een ander TC meer over :).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik lees contactgegevens als email, om in te schrijven voor de nieuwsbrief.

 

Zoniet, lees ik het als het moeten invullen van bijvoorbeeld een telefoonnummer, waarna je een telefoontje kunt verwachten. Hoe is dit anders dan een adressenbestand kopen of, zelfs, reclame maken? Je kunt het nu alleen veel gerichter doen.

 

Je moet toch wel reclame maken als bedrijf?

Link naar reactie
  • 0
In het geval van de TC starter ben ik meer op conversie gefocust en daarop verder werken.

 

Bij bedrukte shirts B2C lijk het me niet handig om mensen na te gaan bellen of of te gaan mailen. Bij B2B zou ik het in beperkte vorm wel doen. Maar ben daar nogmaals geen voorstander meer van.

 

Ik kan me ook niet vinden in het artikel en misschien had ik het beter moeten omschrijven als "connecteren met mensen die ergens op eenzelfde lijn zitten"

 

Iedereen heeft het over conversie shit en A/B - multivariable testen maar daarmee ga je niet veel leren over het publiek die je eigenlijk wilt/zoekt. Ja je kan je conversie dankzij die technieken misschien iets/veel de hoogte in krijgen maar wat als 60% van je bezoekers eigenlijk geen interesse heeft in wat je hebt te vertellen/verkopen ? Geen enkele test die je dat zal vertellen..

 

Precies door contact te zoeken met mensen/je bezoekers en niet enkel je kop te tonen aka mailen/twitteren/facebooken (zoals de politiekers dat zo goed kunnen) als je iets van ze nodig hebt (iets verkopen dus) kan je er verdomd veel van leren en zal het je vroeg of laat meer opbrengen dan welke ninja seo of conversie verhogende techniek dan ook ;)

 

Jij zit met je site in de 'modebranche' en kan best een groot publiek aanspreken en boeien als je het goed aan boord legt. Denk gewoon niet aan 'ik wil/moet verkopen' maar eerder aan 'hoe kan ik jullie boeien ?'

 

Enkel gebruik maken van email marketing is old school, ze ook via facebook , twitter, netlog, hyves proberen aan 'je vast te hangen' is een andere must geworden.

 

En het hoeft niet altijd aan de voorkant te gebeuren. Hoeveel zijn er hier die dat bijvoorbeeld via een bedankpagina (na de sale) proberen to doen ? Ze hebben je net hun centen toevertrouwd, wees er maar zeker van dat iemand op dat moment op je lijst krijgen een stuk makkelijker gaat dan wanneer ze nog 'koud' zijn.

 

Soms moet je een beetje 'out of the box' denken en oudere technieken aanpassen aan de tijd waarin we leven :)

 

Dave

 

 

 

 

Op Twitter heb ik ook soms iets 'nuttig' te vertellen :) http://twitter.com/davelorrez

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.