• 0

Koeriers twitteren

Het viel mij op dat een aantal koeriers flink twitteren. Aangezien ik toch met de handen diep in Google Maps zat, heb ik een mashupje gemaakt van hun tweets op een kaartje. Omdat ze niet allemaal hun locatie in Twitter delen, probeer ik die te halen uit het bericht. Al met al geeft het een leuk beeld:

 

http://demo.mmsi.nl/beschikbaar

 

Nu nog een manier bedenken om er geld mee te verdienen. Wie heeft er ideeën?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

misschien niet zomaar alle koeriers opnemen maar enkel koeriers die je een klein maand bedragje betalen.

Of een compleet overzicht bieden van koeriers die rondrijden en niet de gegevens van de koerier erbij waarbij als iemand de gegevens wil opvragen hij eerst via een micro payment systeem een klein ebdrag moet betalen waarna alle info zichtbaar wordt.

of anders koeriers laten adverteren op je pagina terwijl je alle info gratis aanbied.

en zo zijn nog wel wat opties te verzinnen.

 

In elkgeval weer een erg leuk voorbeeld van het gebruik van dit soort technieken!

Link naar reactie
  • 0

@Goog, ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Als koeriers twitteren dat ze beschikbaar zijn, leeg of kunnen bijladen, dan zie je dat ook op de kaart. De koeriers moeten dat natuurlijk wel tweeten als hun "status" verandert. Maar misschien bedoel je iets anders. Kan je uitleggen waar jij aan denkt?

 

@Vossie, ik denk wel dat de basis gratis moet blijven om traffic te generen en omdat het makkelijk te kopieren is. Dan lijken mij advertenties en betaalde extra diensten beter passend. Ik zat zelf te denken aan een afwijkende icoon of kleur op de kaart of een SMS als er een aanbod in je buurt is.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn reeds wat programma's/sites voor het uitwisselen van vracht (voor de grotere vrachten).

Als je daarvoor iets kunt ontwikkelen, pak je een veeeel grotere markt.

 

Wellicht ook nog een app van te maken?

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Wellicht een onderscheid maken tussen standaard koeriers en preferred suppliers en koppelen aan een waarderingssysteem

 

Standaard links weergeven als doorlopende stream/timeline en preferred supplier tweets in een andere kolom, of de tweet van een opvallende kleur voorzien.

 

De betalende koeriers krijgen een uitgebreider profiel op de pagina dat je bereikt via aanklikken van de tweet of het icoon met NAW info en bedrijfsbeschrijving en een soort van mail/directcontactsysteem cq. een reserveringsbutton waarmee je een bepaalde rit voor een bepaalde tijd kunt reserveren om de prijs rond te maken

 

Aan die profielen kun je een beoordelingssysteem koppelen op basis waarvan je weer kan rangschikken

 

Frans

 

Link naar reactie
  • 0

Ed ging al de goede richting op.

 

Als ze de moeite nemen om te twitteren dan gaan ze ook een app gebruiken.

 

Een app waar men simpel kan aangeven (met maps) waar de lege vracht is. Daar kan men een vraagprijs aanhangen. Dit koppelen aan een site waar men snel kan zien of aan de vraag voldaan kan worden. Is er een vracht dan kan de klant de gegevens invullen en afrekenen met iDeal en de rest. (Site rekent met de Koerier af)

 

Goed voor het milieu ;)

 

(ik weet eigenlijk niet of dit er al is)

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Ik ben koerier, heb meerdere jaren e-courier.nl gebruikt.

elke wagen heeft daar een eigen zender en is op de internetpagina op-to=date zichtbaar

Er is keuze uit soort auto: personenauto, combi(Berlingo), van(Transit), xxlvan(Master >L2) en vrachtwagen

tevens kunnen ze d.w.v. kleur kenbaar maken of ze beschikbaar zijn, lading hebben, of kunnen bijladen

ook wordt de eindbestemming aangegeven.

 

Van de Twitter koeriers komt een groot deel van deze internetsite af.

Velen zijn hier weggegaan omdat het geld kost en omdat je gratis gebruik kan maken van Twitter (ik ook)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het Twitter systeem is op zich goed

Je mist alleen de real-time plaatsbepaling, soms zie je dat de info die je hebt al een halve dag oud is.

De koerier is echter fast traveling en zit dan al in Parijs...

Ook de aanduiding voor de belading mis ik.

Verder roei je met de riemen die je hebt.

en nogmaals: Twitter is gratis, apps kosten geld.

Link naar reactie
  • 0

Het Twitter systeem is op zich goed

Je mist alleen de real-time plaatsbepaling, soms zie je dat de info die je hebt al een halve dag oud is.

De koerier is echter fast traveling en zit dan al in Parijs...

Ook de aanduiding voor de belading mis ik.

Verder roei je met de riemen die je hebt.

en nogmaals: Twitter is gratis, apps kosten geld.

 

Dus als je in staat bent om een serie codes/hashtags te bedenken voor alle variabelen die je hebt dan kan paul die inlezen in zijn systeem en daar het juiste icoon aanhangen?

 

- Transport waar je mee rijdt

- Belading

- Hoeveel ruimte je nog over hebt

etc.

 

Misschien te moeilijk gedacht , maar je maakt een twitteraccount specifiek voor de website van Paul waarop je alleen de codes tweet (tweets protected, en alleen leesbaar voor Paul) die op basis daarvan jou weergeeft op de kaart met de juiste info erbij en de mogelijkheid direct contact op te nemen cq. te boeken?

 

is dat wat?

 

Frans

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik al eerder aanhaalde moet er veel meer mogelijk zijn met de gehele vrachtmarkt "an sich".

 

Het zou een vervanger/concurrent kunnen zijn voor de betaaldiensten die er momenteel al zijn.

Denk aan de bloementransporteur die regelmatig lege wagens heeft in Z-Spanje, of de verhuizer die over een week of 3 met een inboedeltje naar Kazachstan gaat.........

 

Voordeel bij de koeriers lijkt me dat de twitterende koerier de chauffeur/eigenaar zelf is en makkelijker zijn smartphone pakt om effe te twitteren waar hij is. Een chauffeur die voor een transporteur rijdt, zal dat niet gaan doen en wacht tot zijn baas 'm belt met een terugvracht. Daar moet dus de baas/planner/expediteur aan het twitteren!

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0
Velen zijn hier weggegaan omdat het geld kost en omdat je gratis gebruik kan maken van Twitter (ik ook)

 

ik acht echter de kans dat iemand een speciale website waar vrije vervoerders gebundeld staan sneller zullen gebruiken als dat ze op twitter gaan zoeken of er ergens in de buurt iemand is die nog ruimte heeft.

 

als ik een koerier zoek ga ik echt niet op twitter lopen zoeken

Link naar reactie
  • 0
Het viel mij op dat een aantal koeriers flink twitteren. Aangezien ik toch met de handen diep in Google Maps zat, heb ik een mashupje gemaakt van hun tweets op een kaartje. Omdat ze niet allemaal hun locatie in Twitter delen, probeer ik die te halen uit het bericht. Al met al geeft het een leuk beeld:

 

http://demo.mmsi.nl/beschikbaar

 

Nu nog een manier bedenken om er geld mee te verdienen. Wie heeft er ideeën?

 

Misschien kun je een soort ervaringscertificaten voor koeriers gaan maken. Punten scoren als een koerier ergens goed bekend staat (is) of geweest is/veel klanten heeft (density map).

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat Twitter gewoon Twitter moet blijven. Ik snap best dat mensen kijken of ze er wat voor kunnen maken of ontwikkelen maar dit soort apps zijn er allemaal al in de vorm van e-courier, flexcourier, teleroute, timocom, etc.

 

Dat iets er al is is toch geen argument om iets nieuws te bedenken dat of beter is of tegen lagere kosten kan worden aangeboden? ???

Link naar reactie
  • 0

Van de Twitter koeriers komt een groot deel van deze internetsite af.

Velen zijn hier weggegaan omdat het geld kost en omdat je gratis gebruik kan maken van Twitter (ik ook)

Hoeveel kost een dienst als e-courier? Ik kan me niet voorstellen dat het rendabeler is om te gaan twitteren. Een dienst als e-courier moet voor een paar tientjes per maand toch wel aan te bieden zijn.

Link naar reactie
  • 0

Een appje vind ik een goed idee. Regelmatig berichtjes sturen wordt makkelijker als je een paar grote gekleurde knoppen hebt. De locatie kan dan ook worden geactiveerd. En eventuele interessante opdrachten kan je pushen als directe berichten. Desnoods met een link naar een geoptimaliseerde route ;-) en navigatie.

 

Ook het beschikbaar stellen van extra functies is een verdienmodel dat goed zou kunnen. Bijvoorbeeld een opvallend kleurtje, het automatisch selecteren van passende opdrachten, enzovoort. Beoordelingen ben ik niet direct een voorstander van, een garantie voor discussies, maar wie weet.

 

Ik ben nu vooral bezig met fijnslijpen en een aantal koeriers is aan het testen. Ook onze eigen beginnetjesmaker kijkt en denkt mee, en ja, het woord coöperatie is gevallen. Een beetje onderlinge samenwerking en het geheel is snel beter dan de som der delen.

 

Of dit concept beter of slimmer is dan bestaande systemen kan ik nu nog niet zeggen. Ik zie wel een behoefte die blijkt uit het getwitter waarop ik reageerde en de positieve reacties die ik daarna zelf heb gekregen. Ik hoor ook wel thuis in de school van niet lullen maar gewoon doen, we zien wel waar het heen gaat.

 

T.a.v. de locatie gebruik ik de Twitter locatie als die meegegeven wordt, maar helaas staat ie vaak uit. Daarom een paar reguliere expressies en google's geodecoder aan het werk gezet ;-)

Link naar reactie
  • 0

Als elektronisch bewijsstuk dat koeriers ergens op een bepaalde tijd (succesvol danwel tevergeefs) geweest zijn evt. gecombineerd met een elektronische handtekening voor ontvangst, is een geo/time (signature) stamp natuurlijk altijd interessant. Misschien kunnen ritten dan ook achteraf op lengte en duur afgerekend en beoordeeld gaan worden...

 

...bij elkaar misschien niet zo zeer een Twitter-applicatie, maar wel functionaliteit die verschillende systemen combineren biedt.

 

Enige echte Twitter-app voor koeriers die ik zo snel kan bedenken, is het bezorgen aan een mobiele klant, die via Twitter zijn locatie deelt met de bezorger. Mobiele klant kan een (storings)monteur, automobilist, zzp-er, kampeerder op locatie of onderweg zijn, iemand die een daagje aan het vissen is, bij de buren zit, noem maar op... alternatieve afleveradressen laten zich zo ook misschien wel kenbaar maken.

 

Of helemaal andersom: laat klanten de koerier maar tegemoet reizen!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Een appje vind ik een goed idee. Regelmatig berichtjes sturen wordt makkelijker als je een paar grote gekleurde knoppen hebt. De locatie kan dan ook worden geactiveerd. En eventuele interessante opdrachten kan je pushen als directe berichten. Desnoods met een link naar een geoptimaliseerde route ;-) en navigatie.

 

Ook het beschikbaar stellen van extra functies is een verdienmodel dat goed zou kunnen. Bijvoorbeeld een opvallend kleurtje, het automatisch selecteren van passende opdrachten, enzovoort. Beoordelingen ben ik niet direct een voorstander van, een garantie voor discussies, maar wie weet.

 

Ik ben nu vooral bezig met fijnslijpen en een aantal koeriers is aan het testen. Ook onze eigen beginnetjesmaker kijkt en denkt mee, en ja, het woord coöperatie is gevallen. Een beetje onderlinge samenwerking en het geheel is snel beter dan de som der delen.

 

Of dit concept beter of slimmer is dan bestaande systemen kan ik nu nog niet zeggen. Ik zie wel een behoefte die blijkt uit het getwitter waarop ik reageerde en de positieve reacties die ik daarna zelf heb gekregen. Ik hoor ook wel thuis in de school van niet lullen maar gewoon doen, we zien wel waar het heen gaat.

 

T.a.v. de locatie gebruik ik de Twitter locatie als die meegegeven wordt, maar helaas staat ie vaak uit. Daarom een paar reguliere expressies en google's geodecoder aan het werk gezet ;-)

 

Wauw je bent al ver. Inderdaad niet lullen maar doen. Als je het nu ook voor elkaar krijgt om op die site een zoekfunctie te plaatsen, pakket van-naar dan kan het weleens heel erg druk worden daar. :)

Mooi gedaan

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.