• 0

Loyaliteitsprogramma / spaarsysteem winkel

Hallo!

 

Graag zou ik voor mijn winkel een loyaliteitsprogramma starten. Nu zijn er van klantenkaarten/spaarkaarten etc. al zoveel afgezaagde systemen in omloop, dat ik graag iets origineels zou starten. Wat zouden klanten nou leuk vinden om voor te sparen en op wat voor manier? Misschien dan toch korting? Geld? Of cadeaus?

 

Ik heb een cadeau-en delicatessenwinkel.

 

Ik dacht zelf aan iets in de trant van: bij iedere € x,- een sticker en bij iedere 10 stickers krijgt u een cadeau:

bij 10 stickers een zakje nootjes

bij 20 stickers een fles wijn

bij 30 stickers een bakje olijven

bij 40 stickers 5 euro korting op uw volgende aankoop

bij 50 stickers 10 euro korting op uw volgende aankoop

 

Is dit wat??

 

Bedankt voor alle tips en opmerkingen!

 

Groetjes, Linda

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor mij persoonlijk is het ideale loyaliteitsprogramma een betrouwbaar vriendelijke en vakkundige behandeling in de winkel. Daar kan geen klantenkaart tegenop... ;)

 

Vind ik ook.

 

Ik doe niet mee aan klantenkaarten, gaat ze bij albertheijn niets aan of ik 3x per week boterhammen worst eet.

 

Met je stickertjes systeem haal je dat "prive gegevens" aspect er wel weer uit, ik krijg wel eens zegeltjes bij subway, maar die verlies ik altijd voordat ik dat plak-kaartje gevonden heb (maar goed dat zegt misschien meer over mij als over jou klanten)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik word helemaal ziek van alle spaarsystemen, stickertjes, bonuspassen, en weet ik veel wat nog meer. Ik doe ook nergens aan mee, en heb ook nergens een pas of iets dergelijks van.

 

Ik ben blij wanneer ik in een winkel kom waar ik hiermee NIET geconfronteerd wordt....... 8)

 

(ik wil je idee niet afvlammen, maar wanneer de consument van iedere winkel een spaarkaart en pasje bijheeft, moeten ze een extra tas meenemen om boodschappen te doen....! Heb het van de kwaliteit en vertrouwen wat je uitstraalt. Dat is veel meer waard !)

 

Marcel

Link naar reactie
  • 2

he, bah Linda nu zeg je dat je iets origineels wilt verzinnen en dan kom je als idee met stickers ipv zegels... :'(

 

Ik associeer loyaliteitssystemen met grote bedrijven als AH-bonuskaart, Shell zegels, BP free bees, Rocks, Airmiles noem maar op..

 

een cadeau en delicatessenwinkel associeer ik met kwaliteit en aandacht voor het product (vooral de delicatessen) Ik denk dat je beste loyaliteitsprogramma de kwaliteit van je producten en de passie voor de producten is.

 

Hier in het dorp (o nee we zijn een stad) zit een viswinkel met de lekkerste vis van de provincie, ze noemen hem ook wel de visjuwelier.. hij is wat duur, afgelopen dinsdag een grote portie kibbeling en een dagverse avondmaaltijd , ik was 12 euro kwijt.. duur maar zo vreselijk lekker maar daarnaast vertellen ze je ook wat in de maaltijd zit en hoe je hem het lekkerst klaarmaakt, jaja, bereidingsinstructie voor de magnetrone.. eerst 2 minuten, dan even goed doorscheppen, nog eens ca 2 minuten en dan een minuutje laten staan in de afgesloten magnetron om door te warmen, dan is ie op zijn lekkerst en krijgt geen droge randjes.. Instructies natuurlijk opgevolgd en zelden zo lekker gegeten uit de magnetron.. ik zou echt niet sneller teruggaan als ik een sticker kreeg en bij 10 stickers een bakje saus gratis kreeg. :)

 

En er zit hier ook een kaasboer ook supergoed, ouderwetse kwaliteitswinkel, ze zoeken bij wijze van spreken een stuk kaas die het beste bij je past.. Deze man had ook een bonnetjes systeem en met 10 bonnetjes kreeg je dan een potje mosterd of zoiets, ik raakte altijd die bonnetjes kwijt en ook niet geintresseerd in dat potje mosterd.. Die kon ie me er toch wel bijverkopen als ie tegen me zegt dat het heel mooi bij die kaas past. Hij heeft het bonnetjes systeem vorig jaar afgeschaft want werd er zelf gek van. Wat hij nu doet is als je voor meer als 20 euro ofzoiets besteed dan doet hij er ter promotie een stukje nieuwe kaas erbij, nee niet een plakje over de toonbank maar een stukje van 50-75 gram mee naar huis, moet u eens proberen.. heerlijke nieuwe kaas.. klein kaartje erbij ter grootte van een visitekaartje met de naam van de kaas en korte beschrijving (zodat je de naam van de kaas niet vergeet als ie bevalt) maar hij kent mij, ik ben niet zo van blauwschimmelkazen, vind ik niet lekker en laatst was zo'n kaasje zijn "give away", hij kijkt me aan en zegt moet ik het erbij doen of zeg je laat maar.. Nou voor mij dus het laatste. Dat zijn voor mij de klene verschillen waardoor ik steeds terugga, ook al denk ik wel eens, ja maar hij is wel duur.. Ik "sus mijn geweten" door dan maar voor de tosties of de witlofschotel met kaas maar de goedkope vacuumkaas bij de super te kopen.. en verder te genieten van die lekkere dure kaas :)

 

Goed het zijn geen ideeën voor een loyaliteitssysteem, hoewel, deze ondernemers hebben wel mijn (bijna onvoorwaardelijke) loyaliteit, door hun vakmanschap en passie voor het product.

Ik denk dat je dat bij jou cadeau en delicatessen winkel ook kan bereiken, bij de cadeau winkel door veel mee te denken met de klant in een te kiezen cadeau en natuurlijk een bijzondere cadeauverpakking. Bij de delicatessen winkel door de kwaliteit van je producten en af en toe iets weg te geven van je producten of een mooi (kort) verhaal te kunnen vertellen over een product. Dat zijn denk ik de best besteedde marketing euro's.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.