• 0

kilometerregistratie - zijn 'combinatieritten' mogelijk

Aangenaam kennis te maken (ik ben nieuw hier).

 

Moet ik bij het bijhouden van mijn kilometerregistratie letterlijk bij iedere 'stop' opnieuw een 'nieuwe rit' aanmaken?

 

Uitleg: ik weet dat ik begin- en eindstand en plaats, datum en soort rit en evt. extra info. bij iedere 'nieuwe rit' in mijn KM-registratie moet bijhouden.

maar regelmatig maak ik een rit van huis naar werkplaats, van werkplaats naar winkel A, van winkel A naar groothandel B, van groothandel B naar werkplaats, van werkplaats naar huis. Allemaal zakelijk.

Nu boek ik dat nog vaak als een 'combinatie-rit', waarbij ik als begin- en eindplaats 'thuis' aangeef, en bij extra info. 'via werkplaats, winkel A, groothandel B, werkplaats".

Mijn boekhouder geeft aan dat ik in dit geval bij voorkeur vijfmaal een aparte 'rit' inboek. (aarrrghh!)

 

Mag dit (van de belastingdienst)?

Alvast bedankt voor een antwoord.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1

kun je mij uitleggen waarom je wel in de toelichting alle locaties kunt noemen maar waarom je daar niet 5 aparte regeltjes van kan maken?? dit lijkt meer op "de wet van de toegepaste luiheid" als van een administratief probleem..

 

Zo moeilijk is het toch niet.. lijst in de auto leggen, 'smorgens beginplaats erin, eerste locatie ff km opschrijven. volgende locatie weer even km stand noteren, kost je hooguit 30 seconde per keer. en als je het een keer vergeten bent dan kijk je even op google maps wat de afstand was (of in je navigatiesysteem)

 

en ja de belastingdienst eist nu eenmaal dat elke rit apart word vastgelegd, de afstand tussen thuis en thuis is namelijk 0 kilometer en het word erg lastig controleren. Dus als je geen gedonder wilt gewoon aparte ritten boeken per dag, netjes postcode en bedrijfsnaam noteren evenals de afstand.

 

Het is gewoon een kwestie van jezelf aanwennen bij het parkeren van je auto, contact uit, handrem aantrekken, kilometers opschrijven....

 

Het is een zware last maar je zult er mee moeten leren leven ;D

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Moet ik bij het bijhouden van mijn kilometerregistratie letterlijk bij iedere 'stop' opnieuw een 'nieuwe rit' aanmaken?

 

hier kunnen we simpel over zijn. Elke rit eindigt op een bestemming X. Vanaf X naar de volgende X zal een nieuw ritnummer in het overzicht gemaakt moeten worden. Dat is gewoon de formele regel.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Precies.

 

Hier zijn talloze kastjes voor te koop die elke rit middels GPS registreren. Als je er dan ook nog eentje koopt waarbij je aan het begin van elke rit op het knopje 'zakelijk' of op het knopje 'privé' drukt, wordt alles automatisch bijgehouden.

 

Aan het eind van de maand aan je PC hangen en klaar is Kees.

 

Dergelijke modellen zijn goedgekeurd door de Belastingdienst.

 

Groet,

Ronald

www.van-der-vliet.nl. Fiscaal- en financieel advies, gericht op MKB en particulieren. Tevens adviseur voor curatoren en accountants op het gebied van financiele en fiscale fraude.

Link naar reactie
  • 0

Nog even een aanvullende opmerking: als je bij een eventuele controle door de Belastingdienst alleen maar een lijst kunt overhandigen waarin begin- en eindstanden van alle ritten staan en voor de rest alleen maar de aantekening of dit zakelijk of privé was, dan kan dit wel eens te weinig informatie blijken te zijn om geen privé-gebruik aan te kunnen tonen.

Van iedere zakelijke rit zal ook duidelijk moeten zijn wat het doel van de rit was, hiermee wordt namelijk het zakelijke karakter aangetoond.

Ergo: een te simpel kastje in de auto dat te weinig vastlegt, kan achteraf wel eens een dure oplossing blijken te zijn.

 

Groet,

 

Louis

www.visservaneck.nl.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.