• 0

Extreme compressie

Bij toeval kwam ik enige tijd geleden op het idee voor een nieuwe manier van compressie van data.

Deze manier staat totaal los van alle huidige compressie methoden en zou vele malen efficienter zijn. In mijn berekeningen kom ik uit op een bestand van 1TB wat te comprimeren is tot slechts enkele MB's.

 

Tijdens het ontwikkelen van het algoritme had ik even een moment van bezinning en vroeg mezelf af wat de impact van deze vinding zou zijn?

 

Vandaar mijn vraag aan jullie, hoever zouden deze gevolgen gaan?

 

Ik denk zelf aan de mogelijkheid dat werkelijk alles kan worden opgeslagen met de huidige capaciteit. Maar wat gebeurd er met de hele hardware branche? Een DVD waar duizend films op passen (zonder kwaliteitsverlies). En wat gebeurd er met het internet?

 

Over het algoritme kan ik nog weinig zeggen omdat ondanks dat de eerste versie mislukt is, ik nog steeds mogelijkheden zie om een werkend model te ontwikkelen. Het is logisch dat dit voor veel mensen direct afgedaan zal worden als onzin (we kennen allemaal het verhaal van Jan Sloot en Philips). Data reproduceren uit niets (zeer weinig) is onmogelijk en ook wiskundig te onderbouwen. Zonder de methode uit de doeken te doen zal niemand dit dan ook geloven, vandaar dit ik me nu op de 'etische' kant wil richten.

 

Ik zie namelijk zelf nog steeds mogelijkheden om dit te ontwikkelen, maar wat zouden de gevolgen zijn als het daadwerkelijk lukt?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zelf heb ik geen kennis van algoritmes en ik heb dan , tot nu toe, geen connecties met de maker van DNA nog het bedrijf wat hier achtersteekt.

 

Hoe kan iemand die zelf geen kennis heeft van de mathematica die komt kijken bij data-compressie het werk van anderen inhoudelijk beoordelen? Niet dus. En dan evengoed de onbeschoftheid hebben om mensen die wel inhoudelijk reageren verwijten dat zij niet goed lezen of hun huiswerk eerst moeten maken (in welk topic heb ik dat eerder gelezen?).

Link naar reactie
  • 0
Voordat ik m'n werkgever blij wil maken met een 'dooie mus', had ik gehoopt hier door de profs meer duidelijkheid te krijgen. Helaas wordt die mogelijkheid hier niet geboden en het waarom laat ik aan de lezer over.

De mogelijkheid om hier door profs meer duidelijkheid over te krijgen wordt hier ruimschoots geboden. Voor zover ik weet zijn op dit forum meerdere informatici actief. Je hebt al van meerdere personen inhoudelijk relevante repliek gekregen. Wat is nu nog niet duidelijk dan?

Link naar reactie
  • 1

Voordat ik m'n werkgever blij wil maken met een 'dooie mus', had ik gehoopt hier door de profs meer duidelijkheid te krijgen. Helaas wordt die mogelijkheid hier niet geboden en het waarom laat ik aan de lezer over.

 

Dag TLC

 

Het waarom is simpel, je bent een werknemer en geen ondernemer. HL is niet voor werknemers bedoeld en dus gaat er een slot op dit topic. Succes verder gewenst

 

Groet

Joost

 

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.