• 0

Beeindiging contract

Ik heb een vraagje over mijn contract. Ik heb met de verhuurder afgesproken dat ik als huurder , als ik bijvoorbeeld wil stoppen met de bedrijf , dat als ik het vandaag aangeef , dus binnen 5 maanden eruit kan. Zo ziet mijn huur contract eruit:

 

Opzegging:

 

3.3 Beëindiging van deze overeenkomst vind plaats door opzegging tegen het einde van een huurperiode met inachtneming van een termijn van tenminste 5 maanden.

 

Wat bedoelen ze hier met "'tegen het einde van een huurperiode''. Ze bedoelen toch eh einde van een maand? Of bedoelen ze na 5 jaar? Ik heb momenteel die vraagteken , daarom wou ik het even hier vragen. Want eh , het zou niet echt leuk zijn als ik opeens erachter kom dat ik pas na 5 jaar en 5 maanden eruit kan als ik dat zou willen :P

 

Ik heb zelf dus een contract die geldig is voor de komende 5 jaar. Ik wil alleen zeker weten dat ik ''als'' het nodig zou zijn, dus binnen 5 maanden eruit kan.

 

Klopt het dat ik dus , dat als ik het op het einde van de maand 30ste of 31ste van de maand aangeef dat ik eruit wil , dat ik dus binnen 5 maanden eruit kan als ik dat nodig vind? Of bedoelen ze hiermee dat ik pas na 5 jaar eruit kan?

 

 

(Begrijp me niet verkeerd. Mijn bedrijf gaat momenteel ''rustig'' aan de goede kant op. Ik ben niet van plan om te stoppen zolang deze vooruitgang zal blijven. Wil alleen 100% zeker weten dat ik niets verkeerd doe.)

 

gr

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • -1

John, je blijft het moeilijk vinden he, goed lezen. Ik schreef dus ''1 of 2 maanden of wat je ook maar afspreekt''. Hoe korter de termijn hoe beter voor huurder. Het staat je altijd vrij om de opzegging eerder te versturen, zelfs tegelijk met ondertekening van de huurovereenkomst. Ten aanzien van jouw foutieve advies is ook doorhaling in dit geval absoluut niet aanvaardbaar, dus adviseer zoiets nooit meer.

 

Beste Casper,

inhoudelijk ben ik geen expert op huurrecht maar er moet mij toch iets van het hart over jou toon van van reageren, je komt kortaf, geïrriteerd en soms beetje arrogant over. Maar niemand dwingt je om te reageren als je daar geen zin in hebt dus wat is er aan de hand was je eitje te zacht vanochtend of de koffie niet sterk genoeg? :)

 

Op dit forum proberen mensen kennis te vergaren over zaken waar ze geen verstand (of te weinig) van hebben, dus als Altan jou reactie niet begrijpt en vraagt welke tekst hij precies moet gebruiken en jij noemt hem direct oostindisch blind is dat nogal lomp. Terwijl ik die wedervraag van Altan niet raar vond, jij geeft namelijk een voorbeeld die niet direct aansluit op zijn vraag over opzegtermijnen, jij stelt een alternatief voor op basis van kortdurende contracten.

 

Vervolgens verwijt je John dat hij foutief advies geeft, terwijl hij volgens mij niks raars zegt. volgens mij geld voor zakelijke huurovereenkomsten (op basis van de wet) gewoon een ruime contractvrijheid en zijn er geen voorgeschreven doorlopende teksten die gebruikt moeten worden en ik ken geen wet die zegt dat je geen teksten uit een contract mag verwijderen.

Dus is het toepassen van een ROZ overeenkomst wel verplicht bij zakelijke verhuur of heb jij gewoon de aanname gedaan dat het hier om een ROZ overeenkomst gaat?

 

kortom leg wat meer uit wat je precies bedoelt als iemand je niet of verkeerd begrijpt in plaats van geirriteerd te reageren dat ze het niet begrijpen en geen foute adviezen moeten geven. Mij is ook nog niet duidelijk waarom jou oplossing beter is.

 

Ik zou Altan ook gewoon adviseren om te zorgen dat het contract dusdanig word aangepast dat opzegging maandelijks kan gebeuren. ik kan hem echter niet voorzien van een goede tekst die dat voldoende weergeeft.

 

@altan, als je gezegd van huurcontracten heb ik niet veel verstand, maar even algemeen over contracten, die zijn vaak best complex en een mondelinge toelichting of aanvullende afspraken kunnen verhelderend werken, zo is bij jou op basis van mondelinge afspraken wel de verwachting ontstaan dat je elke maand kan opzeggen en dat je dan 5 maanden later weg bent uit het pand. op basis van het contract kun je echter beide kanten op afhankelijk van hoe je het leest.

Wat ik bij mondelinge afspraken eigenlijk altijd adviseer is om na het gesprek even een mailtje te maken met de samenvatting van de mondelinge afspraken en de tegenpartij te vragen om even te bevestigen dat dit een juiste weergave is van de mondelinge afspraken of dat zij nog aanvullingen hebben. Op die manier heb je zelfs als de tegenpartij niet reageert vanaf het begin op papier staan hoe volgens jou de afspraken zijn. Uiteraard blijft het contract de belangrijkste basis die goed moet zijn, maar bij conflicten kan zo'n mailtje net de doorslag geven over hoe het contract bedoeld is.

 

Roel, je leest en interpreteert maar hoe je het wilt. Persoonlijk vind ik de term ''Oostindisch blind'' erg grappig (zoals je weet is de oorspronkelijke term ''Oostindisch doof''?), dat jij hier niet om kan lachen maakt mij niet tot een lompe of arrogante persoonlijkheid. De conclusies die jij daaraan verbindt, zeggen meer over jou. Gezien het feit dat er in dit topic voorvechters zijn voor aardige doch incorrecte adviezen waarbij mensen van de regen in de drup worden geholpen, leek het mij noodzakelijk om in deze duidelijk te zijn.

 

Als je het goed vindt hebben we het vanaf nu gewoon over de inhoud. Ik wijs erop dat je niet zomaar zo'n advies kunt geven. Los van of het wel of geen ROZ-model betreft, kun je niet zeggen dat schrappen van een bepaalde tekst wel ok is wanneer je de rest van de inhoud van het contract niet kent. Tenzij je dat er als ''legend'' even bij vermeldt, omdat dit impliceert dat je weet waar je over praat.

 

Gezien het geciteerde artikel uit de huurovereenkomst van Altan lijkt het erop dat het een ROZ-model betreft. Ook in het geval dit niet zo is, wil je altijd overeen komen dat alleen huurder de mogelijkheid heeft om de overeenkomst te beeindigen. Daarom wil je als huurder aansluitende optieperioden bedingen. Dan kan verhuurder dus niet opzeggen. Dus wanneer Altan optieperioden overeen komt van telkens 5 maanden, kan hij dus iedere 5 maanden de overeenkomst beeindigen. Hij kan ook optieperioden van telkens 1 jaar overeen komen met een opzegtermijn van 5 maanden, dan kan hij dus ieder jaar opzeggen (5 maanden voor het einde van die huurperiode van 1 jaar). Voor inoudelijke vragen houd ik me aanbevolen.

Doldersum Vastgoed Bemiddeling & Advies - http://www.doldersum.nl

Link naar reactie
  • 0

Gezien de nummering vermoed ik een standaard ROZ contract. En in een standaard ROZ contract is de 'huurperiode' de gehele duur van de overeenkomst. Dat betekent dat zoals het nu is geformuleerd tussentijdse opzegging niet mogelijk is. Door 'tegen het einde van een huurperiode' weg te halen c.q. door te strepen, wordt bereikt wat Altan wil.

 

Nee dan wordt niet bereikt wat hij wil omdat verhuurder dan ook de mogelijkheid heeft om de huurovereenkomst binnen 5 maanden te beeindigen.

Doldersum Vastgoed Bemiddeling & Advies - http://www.doldersum.nl

Link naar reactie
  • 0

Altan,

 

In mijn contract staat het volgende:

 

art.2

a. De overeenkomst van huur en verhuur wordt aangegaan voor bepaalde tijd, ingaande 01-07-2010 en eindigende de dag voorafgaande aan 01-07-2015.

b. Na het verstrijken van de in lid a genoemde termijn zal de overeenkomst van huur en verhuur geacht stilzwijgend te zijn verlengd, telkens voor de duur van 01 (een)jaar, tegen een huurprijs, als overeengekomen in artikel 3 van deze overeenkomst, behoudens huurverhoging die wettelijk dan wel conform artikel 3b zullen zijn toegestaan na de aanvangsdatum van deze overeenkomst en onder dezelfde voorwaarden, indien de huur niet drie maanden voor het eindigen van de oorspronkelijke huurtermijn dan wel drie maanden voor het verstrijken van een periode van 01 (een) jaar als aangegeven, schriftelijk door verhuurder of door huurder is opgezegd.

c. Huurder heeft het recht deze overeenkomst tijdens haar looptijd op te zeggen mits hij daarbij een opzegtermijn in acht neemt van 03 (drie) maanden.

 

Mijn inziens is laatste bepaling relevant in deze case.

 

Link naar reactie
  • 2

c. Huurder heeft het recht deze overeenkomst tijdens haar looptijd op te zeggen mits hij daarbij een opzegtermijn in acht neemt van 03 (drie) maanden.

 

Mijn inziens is laatste bepaling relevant in deze case.

 

 

Dit is wederom een hele gevaarlijke. Je zou denken dat je hierdoor de overeenkomst op ieder gewenst moment kunt beeindigen als je dat maar 3 maanden van tevoren doet, echter dat staat er niet. De looptijd is t/m 2015 en als je wilt opzeggen moet dat uiterlijk 3 maanden voor het einde van die huurperiode oftewel gedurende haar looptijd. Als het wél de bedoeling is om altijd binnen 3 maanden te kunnen ontbinden had je overeen moeten komen dat ''huurder deze huurovereenkomst tussentijds/ voortijdig kan beeindigen met inachtname van een opzegtermijn van 3 maanden''. Het enige wat je nu hebt afgesproken is dat je de huurovereenkomst mag opzeggen tijdens de looptijd, dat is wat anders dan de huurovereenkomst te mogen beeindigen tijdens de looptijd. Je moet dus explicieter zijn.

Doldersum Vastgoed Bemiddeling & Advies - http://www.doldersum.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik hoef niet explicieter te zijn, zo staat het erin.

Ik ga er ook van uit dat het merendeel van de huurders geen jurist is.

 

Op het moment dat er zo'n zin instaat, staat die er niet voor niets in.

 

Wat is de toegevoegde waarde van deze zin.

 

Een huurcontract op deze manier samenstellen en bij opzegging na 3 jaar claimen, "je moet nog 2 jaar betalen, je kan niet opzeggen,"valt m.i. onder misleiding.

 

Wat is de toegevoegde waarde van deze zin.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dan had je een huurovereenkomst voor onbepaalde tijd moeten aangaan en niet voor 5 jaar, dat staat er nl. ook niet voor niets in.

 

Als ik jou was zou ik er niet vanuit gaan dat je zo flexibel bent als je denkt, die zin is multi-interpretabel en niet expliciet genoeg om dat zonder meer te mogen veronderstellen. Het is zeker geen zin om iemand anders te adviseren op te nemen.

Doldersum Vastgoed Bemiddeling & Advies - http://www.doldersum.nl

Link naar reactie
  • 0

Dan had je een huurovereenkomst voor onbepaalde tijd moeten aangaan en niet voor 5 jaar, dat staat er nl. ook niet voor niets in.

 

Als ik jou was zou ik er niet vanuit gaan dat je zo flexibel bent als je denkt, die zin is multi-interpretabel en niet expliciet genoeg om dat zonder meer te mogen veronderstellen. Het is zeker geen zin om iemand anders te adviseren op te nemen.

 

Dir huurcontract is zo opgesteld en ook zo ondertekend, ik ben er niet van uitgegaan dat ik de ontsnappingsmogelijkheid nodig heb.

Als dat zo was, zou ik geen huurcontract hebben ondertekend, maar nog altijd vanuit huis werken.

Bewust heb ik deze stap genomen om diverse redenen.

 

Maar je geeft nu wel aan dat de zin multi-interpretabel is, dus discutabel.

 

En dat is ook wat ik heb aangegeven, ik ben geen jurist.

Als geen jurist zijnde onderteken ik een contract, en na drie jaar zeg ik de huur op, en beroep ik mij op dat zinnetje.

 

Daar wil ik dan nu graag wat meer van weten, wat is de reden om specifiek deze zin op te nemen.

Ik lees het graag.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dan had je een huurovereenkomst voor onbepaalde tijd moeten aangaan en niet voor 5 jaar, dat staat er nl. ook niet voor niets in.

 

Als ik jou was zou ik er niet vanuit gaan dat je zo flexibel bent als je denkt, die zin is multi-interpretabel en niet expliciet genoeg om dat zonder meer te mogen veronderstellen. Het is zeker geen zin om iemand anders te adviseren op te nemen.

 

Dir huurcontract is zo opgesteld en ook zo ondertekend, ik ben er niet van uitgegaan dat ik de ontsnappingsmogelijkheid nodig heb.

Als dat zo was, zou ik geen huurcontract hebben ondertekend, maar nog altijd vanuit huis werken.

Bewust heb ik deze stap genomen om diverse redenen.

 

Maar je geeft nu wel aan dat de zin multi-interpretabel is, dus discutabel.

 

En dat is ook wat ik heb aangegeven, ik ben geen jurist.

Als geen jurist zijnde onderteken ik een contract, en na drie jaar zeg ik de huur op, en beroep ik mij op dat zinnetje.

 

Daar wil ik dan nu graag wat meer van weten, wat is de reden om specifiek deze zin op te nemen.

 

Ik lees het graag.

 

Als jouw vraag aan mij is waarom je deze zin hebt opgenomen dan heb ik het vermoeden dat je daarmee hebt willen regelen per 3 maanden jouw contract te kunnen beeindigen. Als dat het geval is dan had dat beter gekund, over de huidige omschrijving kunnen huurder en verhuurder nl. van mening verschillen.

 

Mocht je uiteindelijk voor de rechter komen te staan dan zegt hij ''wat hebben partijen beoogd overeen te komen?''. Dan zul jij zeggen ''ik heb dat zinnetje opgenomen'' en de verhuurder zegt ''ik heb een huurcontract t/m 2015 gesloten''. Dan mag je van de rechter op de gang gaan staan om het samen op te lossen. Alleen als je geluk hebt word je in jouw gelijk gesteld, maar je loopt het risico op verlies. Als je explicieter was geweest en de door mij voorgestelde formulering had opgenomen in de huurovereenkomst dan had de rechter je direct in het gelijk gesteld. Dat is het verschil.

Doldersum Vastgoed Bemiddeling & Advies - http://www.doldersum.nl

Link naar reactie
  • 0

c. Huurder heeft het recht deze overeenkomst tijdens haar looptijd op te zeggen mits hij daarbij een opzegtermijn in acht neemt van 03 (drie) maanden.

 

Mijn inziens is laatste bepaling relevant in deze case.

 

 

Dit is wederom een hele gevaarlijke. Je zou denken dat je hierdoor de overeenkomst op ieder gewenst moment kunt beeindigen als je dat maar 3 maanden van tevoren doet, echter dat staat er niet. De looptijd is t/m 2015 en als je wilt opzeggen moet dat uiterlijk 3 maanden voor het einde van die huurperiode oftewel gedurende haar looptijd. Als het wél de bedoeling is om altijd binnen 3 maanden te kunnen ontbinden had je overeen moeten komen dat ''huurder deze huurovereenkomst tussentijds/ voortijdig kan beeindigen met inachtname van een opzegtermijn van 3 maanden''. Het enige wat je nu hebt afgesproken is dat je de huurovereenkomst mag opzeggen tijdens de looptijd, dat is wat anders dan de huurovereenkomst te mogen beeindigen tijdens de looptijd. Je moet dus explicieter zijn.

 

 

''huurder deze huurovereenkomst tussentijds/ voortijdig kan beeindigen met inachtname van een opzegtermijn van 3 maanden''.

 

 

Kijk kijk kijk. Dit hadden we nou nodig. Dit moet ik dus EXTRA erbij zetten in mijn contract en de extra contract die de verhuurder heeft. Bij allebei de contracten gewoon erbij schrijven :

 

''huurder deze huurovereenkomst tussentijds/ voortijdig kan beeindigen met inachtname van een opzegtermijn van 3 maanden''.

 

 

Klaar.

 

En een gedeelte moet ik volgens mij wegstrepen als ik het goed begrijp ?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

3.3 Beëindiging van deze overeenkomst vind plaats door opzegging tegen het einde van een huurperiode met inachtneming van een termijn van tenminste 5 maanden.

 

 

Deze zin moet ik compleet wegstrepen , klopt dat? En in plaats van deze zin het volgende zin erbij schrijven: ''huurder deze huurovereenkomst tussentijds/ voortijdig kan beeindigen met inachtname van een opzegtermijn van 3 maanden''.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Nee, ik heb het huurcontract niet zelf opgesteld, het is een huurcontract opgesteld door de verhuurder.

 

Ik heb er geen woord aan toegevoegd.

 

 

Je hebt gewoon een verkeerde contract. Het heeft niets te maken met of jij het doet of de verhuurder. Fout = fout klaar. De verhuurder kan nu zeggen dat je gewoon tot 2015 erin moet blijven. De kans dat zoiets kan gebeuren is redelijk groot.

 

Omdat te veranderen kun je beter de advies van CasperD volgen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Nee, ik heb het huurcontract niet zelf opgesteld, het is een huurcontract opgesteld door de verhuurder.

 

Ik heb er geen woord aan toegevoegd.

 

 

Je hebt gewoon een verkeerde contract. Het heeft niets te maken met of jij het doet of de verhuurder. Fout = fout klaar. De verhuurder kan nu zeggen dat je gewoon tot 2015 erin moet blijven. De kans dat zoiets kan gebeuren is redelijk groot.

 

Omdat te veranderen kun je beter de advies van CasperD volgen.

 

 

Dat is nog maar de vraag, dat ligt nog open?

Ik heb nog geen overtuigend antwoord gehad.

 

Wanneer moet jij antwoord hebben?

 

Link naar reactie
  • 1

Nee, ik heb het huurcontract niet zelf opgesteld, het is een huurcontract opgesteld door de verhuurder.

 

Ik heb er geen woord aan toegevoegd.

 

 

Je hebt gewoon een verkeerde contract. Het heeft niets te maken met of jij het doet of de verhuurder. Fout = fout klaar. De verhuurder kan nu zeggen dat je gewoon tot 2015 erin moet blijven. De kans dat zoiets kan gebeuren is redelijk groot.

 

Omdat te veranderen kun je beter de advies van CasperD volgen.

 

 

Dat is nog maar de vraag, dat ligt nog open?

Ik heb nog geen overtuigend antwoord gehad.

 

Wanneer moet jij antwoord hebben?

 

 

Voor mij is het duidelijk dat wij allebei een gevaarlijke contract hebben die gewoon zosnel mogelijk gewijzigd moet worden. Ik wil 100% zekerheid. Jij niet dan? Ik wil geen ''ligt nog open ofzo''. Gewoon 100% zekerheid. Dat is wat ik nodig heb. Daarom vind ik ''onze'' contracten fout.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Voor mij is het duidelijk dat wij allebei een gevaarlijke contract hebben die gewoon zosnel mogelijk gewijzigd moet worden. Ik wil 100% zekerheid. Jij niet dan? Ik wil geen ''ligt nog open ofzo''. Gewoon 100% zekerheid. Dat is wat ik nodig heb. Daarom vind ik ''onze'' contracten fout.

 

Ik hoef mijn contract niet te veranderen, Altan,

Heb daar ook geen angst voor.

Ik wacht nog op een overtuigend antwoord van Casper op een stelling, daar ligt het voor mij nog open.

 

Ik hoop dat je goed contract kunt opstellen, met info uit deze tpoic. ;)

Link naar reactie
  • 0

 

Als jouw vraag aan mij is waarom je deze zin hebt opgenomen dan heb ik het vermoeden dat je daarmee hebt willen regelen per 3 maanden jouw contract te kunnen beeindigen. Als dat het geval is dan had dat beter gekund, over de huidige omschrijving kunnen huurder en verhuurder nl. van mening verschillen.

 

Mocht je uiteindelijk voor de rechter komen te staan dan zegt hij ''wat hebben partijen beoogd overeen te komen?''. Dan zul jij zeggen ''ik heb dat zinnetje opgenomen'' en de verhuurder zegt ''ik heb een huurcontract t/m 2015 gesloten''. Dan mag je van de rechter op de gang gaan staan om het samen op te lossen. Alleen als je geluk hebt word je in jouw gelijk gesteld, maar je loopt het risico op verlies. Als je explicieter was geweest en de door mij voorgestelde formulering had opgenomen in de huurovereenkomst dan had de rechter je direct in het gelijk gesteld. Dat is het verschil.

 

Ik heb geen stelling, bovenstaand is jouw stelling dat ik een zinnetje in het contract heb opgenomen.

 

 

 

Hieronder mijn antwoord op jouw stelling.

 

 

geplaatst door: RickVeenstra geplaatst op: Vandaag om 18:26:16

Nee, ik heb het huurcontract niet zelf opgesteld, het is een huurcontract opgesteld door de verhuurder.

 

Ik heb er geen woord aan toegevoegd.

 

Hier wacht ik nog op een antwoord, we zijn al overeengekomen dat het discutabel was, en contract is geheel opgesteld door verhuurder.

Incl. de zin waarover nu beroering is ontstaan.

 

Ik wacht je antwoord af.

 

Ik hoef geen gelijk te hebben, maar wil wel graag overtuigd worden.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

In mijn contract staat het volgende:

 

art.2

a. De overeenkomst van huur en verhuur wordt aangegaan voor bepaalde tijd, ingaande 01-07-2010 en eindigende de dag voorafgaande aan 01-07-2015.

b. Na het verstrijken van de in lid a genoemde termijn zal de overeenkomst van huur en verhuur geacht stilzwijgend te zijn verlengd, telkens voor de duur van 01 (een)jaar, tegen een huurprijs, als overeengekomen in artikel 3 van deze overeenkomst, behoudens huurverhoging die wettelijk dan wel conform artikel 3b zullen zijn toegestaan na de aanvangsdatum van deze overeenkomst en onder dezelfde voorwaarden, indien de huur niet drie maanden voor het eindigen van de oorspronkelijke huurtermijn dan wel drie maanden voor het verstrijken van een periode van 01 (een) jaar als aangegeven, schriftelijk door verhuurder of door huurder is opgezegd.

c. Huurder heeft het recht deze overeenkomst tijdens haar looptijd op te zeggen mits hij daarbij een opzegtermijn in acht neemt van 03 (drie) maanden.

Het enige wat je nu hebt afgesproken is dat je de huurovereenkomst mag opzeggen tijdens de looptijd, dat is wat anders dan de huurovereenkomst te mogen beeindigen tijdens de looptijd.

Ik denk dat de vraag van Rick voor mij wel duidelijk is.

 

Aangezien de mogelijkheid tot opzeggen in 2b is beschreven, en 2c door verhuurder is toegevoegd, is dus inderdaad de vraag wat de intentie van verhuurder zou kunnen zijn geweest voor deze extra clausule, anders dan huurder de gelegenheid te bieden de overeenkomst tussentijds te beëindigen.

 

Om tijdens de looptijd een opzegbrief te mogen sturen is deze toestemming immers overbodig. Opzegbrieven worden in de regel tijdens de looptijd van een overeenkomst gestuurd. Dat recht heeft huurder dus al en hoeft niet apart te worden vastgelegd. Op dat punt zou deze clausule dus niets toevoegen.

 

Bovendien worden in 2c de termen "op te zeggen" en "opzegtermijn" gebruikt. "Op te zeggen" hoeft inderdaad letterlijk niet meer te betekenen dan het sturen van een opzegbrief , maar "opzegtermijn" heeft duidelijk een relatie met "beëindigen". Een "opzegtermijn voor het versturen van een opzegbrief" klinkt voor mij niet logisch. Verder is "opzeggen" in "de huur opzeggen" in 2b wél bedoeld als "beëindigen" wat mij de indruk geeft dat "de overeenkomst opzeggen" in 2c ook zo bedoeld is.

 

2c had wellicht beter kunnen worden geformuleerd, maar de intentie lijkt mij duidelijk.

 

Maar zoals altijd laat ik mij graag overtuigen van het tegendeel.

Link naar reactie
  • 0

+ Ik zit nog steeds in mijn proefperiode. (tot eind december)

dat had je dan wel in de eerste post mogen vermelden, dan had ik je een ander antwoord gegeven. >;(

 

Ik verander mijn bericht nu. (Topic begin bericht kan niet gewijzigd worden doordat de bericht ouder is als 4 uur...)

 

 

Wat wou je dan zeggen?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 1
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

c. Huurder heeft het recht deze overeenkomst tijdens haar looptijd op te zeggen mits hij daarbij een opzegtermijn in acht neemt van 03 (drie) maanden.

 

Mijn inziens is laatste bepaling relevant in deze case.

 

 

Dit is wederom een hele gevaarlijke. Je zou denken dat je hierdoor de overeenkomst op ieder gewenst moment kunt beeindigen als je dat maar 3 maanden van tevoren doet, echter dat staat er niet. De looptijd is t/m 2015 en als je wilt opzeggen moet dat uiterlijk 3 maanden voor het einde van die huurperiode oftewel gedurende haar looptijd. Als het wél de bedoeling is om altijd binnen 3 maanden te kunnen ontbinden had je overeen moeten komen dat ''huurder deze huurovereenkomst tussentijds/ voortijdig kan beeindigen met inachtname van een opzegtermijn van 3 maanden''. Het enige wat je nu hebt afgesproken is dat je de huurovereenkomst mag opzeggen tijdens de looptijd, dat is wat anders dan de huurovereenkomst te mogen beeindigen tijdens de looptijd. Je moet dus explicieter zijn.

Ben ik niet met je eens: het artikel heeft het niet over opzeggen tegen het einde van de looptijd, maar gedurende de looptijd. Daarmee wordt wel degelijk een tussentijdse opzegging door de huurder mogelijk.

Link naar reactie
  • 0

c. Huurder heeft het recht deze overeenkomst tijdens haar looptijd op te zeggen mits hij daarbij een opzegtermijn in acht neemt van 03 (drie) maanden.

 

Mijn inziens is laatste bepaling relevant in deze case.

 

 

Dit is wederom een hele gevaarlijke. Je zou denken dat je hierdoor de overeenkomst op ieder gewenst moment kunt beeindigen als je dat maar 3 maanden van tevoren doet, echter dat staat er niet. De looptijd is t/m 2015 en als je wilt opzeggen moet dat uiterlijk 3 maanden voor het einde van die huurperiode oftewel gedurende haar looptijd. Als het wél de bedoeling is om altijd binnen 3 maanden te kunnen ontbinden had je overeen moeten komen dat ''huurder deze huurovereenkomst tussentijds/ voortijdig kan beeindigen met inachtname van een opzegtermijn van 3 maanden''. Het enige wat je nu hebt afgesproken is dat je de huurovereenkomst mag opzeggen tijdens de looptijd, dat is wat anders dan de huurovereenkomst te mogen beeindigen tijdens de looptijd. Je moet dus explicieter zijn.

Ben ik niet met je eens: het artikel heeft het niet over opzeggen tegen het einde van de looptijd, maar gedurende de looptijd. Daarmee wordt wel degelijk een tussentijdse opzegging door de huurder mogelijk.

 

Het gaat niet om de termen ''tegen het einde'' of ''gedurende'' maar om het feit dat het juridisch gezien niet waterdicht is om overeen te komen dat je de huurovereenkomst op een bepaald moment mag ''opzeggen''. Feitelijk gezien is dat iets ander dan de overeenkomst per een bepaald moment te mogen ''beeindigen''. Ik zeg niet dat dit per definitie niet de beoogde uitwerking heeft, maar ik vind het persoonlijk niet adviseerbaar aan Altan om dat letterlijk over te nemen omdat dit discussies kan opleveren. Zie alleen al de uiteenlopende meningen hierover in dit topic. Het kan (altijd) beter. That's all folks.

Doldersum Vastgoed Bemiddeling & Advies - http://www.doldersum.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.