• 0

Boekhouder weigert alle medewerking, wat nu?

Zoals in een eerder topic al te lezen viel zit ik momenteel verwikkeld in een breuk met mijn compagnon waar het de bedoeling is dat ik uiteindelijk de zaak overneem.

 

Nu is onze boekhouding gedaan door mijn compagnon in samenwerking met een boekhoudkantoor en bij nadere controle door mijn inmiddels zelf ingehuurde boekhouding zijn hier de nodige vragen aan het licht gekomen.

 

Ik heb deze vragen geprobeert te deponeren bij boekhoudkantoor waar ik een telefoniste aan de lijn kreeg die mij wist te vertellen dat ik binnen een week gebeld zou worden met een antwoord. Vandaag ben ik weer gebeld door dezelfde telefoniste dat wij geen klant bij boekhoudkantoor zijn en er dus niet ingegaan wordt op welke vragen dan ook.

 

Ik heb geprobeerd te vragen om een leidinggevende gezien ik dan graag alle facturen betaald aan dit boekhoudkantoor terug betaald zou willen zien, echter zonder succes.

 

Mijn ervaringen met dit kantoor waren al zeer slecht te noemen (opvragen gegevens duurt maanden) en een medewerker met verstand van zaken aan de lijn krijgen behoort gek genoeg nooit tot de mogelijkheden, echter slaat dit wel werkelijk alles.

 

Uiteraard ben ik even gaan googlen naar recensies over dit boekhoudkantoor en ook hier blijkt dat er meer mensen zijn met dezelfde problemen.

 

Heeft er iemand tips dan wel vergelijkbare dingen meegemaakt en weet hoe ik moet reageren. Ik heb vragen gesteld over aangiftes welke ik nodig heb voor het sluiten van de VOF.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

(Bijna) alle boekhouders/administrateurs/etc. werken op uurtje factuurtje basis. Mail vanuit je bedrijfsemailadres dat je graag die vragen beantwoord wil zien hebben. Lijkt me logisch dat ze je dan helpen en dat je daar dan ook voor betaald.

 

Jij als persoon bent misschien geen klant, maar het bedrijf waar jij partner in bent toch wel?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Beste Yannick,

 

Dat ze een vergoeding willen voor de gemaakte effort lijkt mij niet meer dan redelijk.

Het kantoor werkt overigens niet of nauwelijks op basis van uurtje factuurtje maar zet meestal vaste bedragen tegenover bepaalde hoeveelheden werk.

 

Mijn verzoek zowel telefonisch als via de mail wordt afgewezen met het argument dat zowel ik als het bedrijf waar ik vennoot in ben geen klant zijn. Toen ik vroeg hoe ze ons dan wel wisten te vinden voor het uitschrijven van facturen kreeg ik als antwoord dat ze dat ook niet wist en me tevens niet kon doorverbinden met iemand die dit wel wist.

 

Zoals je waarschijnlijk wel begrijpt ben ik zeer verbaast over het handelen van dit bedrijf (zeker na ervaringen met mijn nieuwe boekhouder die ik altijd kan bereiken voor vragen. Uiteraard tegen betaling) Om die reden vroeg ik me ook af of er meer mensen hetzelfde ervaren hebben met dit kantoor (meerdere vestigingen dus je zou bijna zeggen dat er iemand op dit forum zit met vergelijkbare ervaringen).

 

Schriftelijk is tevens ook een verzoek uitgegaan echter heb ik ook hier een hard hoofd in.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het dan tijd wordt om met een andere boekhouder de problemen binnen de boekhouding op orde te stellen en vervolgens via je advocaat/rechtsbijstand het boekhoudkantoor aanspraakelijk te stellen voor de gemaakte kosten.

 

Ik zou als je dit doet dit eerst op papier zetten met een schatting van de kosten en hun hiervan op de hoogte te stellen.

 

Ik ben geen deskundige, maar als het verhaal precies zo is als het wordt geschetst, denk ik dat je een hele goede zaak hebt.

 

Als het goed begrijp komt het namelijk op het volgende neer:

 

Jij hebt een dienst afgenomen en ervoor betaald. Het boekhoudkantoor moet duidelijkheid geven over hun geleverde werk, maar weigert dit omdat ze jullie niet meer kennen.

 

P.S.: Je bent toch niet van naam of kvknr verandert toch?

Link naar reactie
  • 0

Tsjah, dan moet je toch richting andere hulpmiddelen grijpen. Ik zou het volgende doen:

 

Aangetekend schrijven. Identificeer je als eigenaar/partner van het bedrijf waar zij bedrijfsgegevens van hebben (eventueel met klantnummer? betalingskenmerken van facturen?) en dat je eist om binnen een redelijk termijn antwoord te krijgen op je vragen. Vermeld ook dat je al meerdere malen, per mail, telefonisch, contact hebt gehad maar iedere keer 0 op rekest kreeg.

 

Vermeld ook dat als je niet binnen die redelijke termijn (14 dagen?) antwoord krijgt op je vragen, dat je dat dan via andere middelen gaat afdwingen.

 

Ondertussen weet je natuurlijk niet wat jouw partner heeft afgesproken met "zijn" leverancier.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik ben inmiddels inderdaad begonnen met het op orde stellen van de boekhouding in samenwerking met een nieuwe boekhouder.

 

Het oorspronkelijke boekhoudkantoor heeft onze aangiftes gedaan, echter werd er door hen geclaimd dat de gegevens rechtstreeks overgenomen waren van het voorbereidend werk van mijn compagnon. Nu ik uitleg wil op de door hun gepresenteerde cijfers krijg ik inderdaad te horen dat ik niet bekend ben in hun bestand. (Vreemd gezien de telefoniste afgelopen week mijn bsn nr nog op wist te zoeken in hun systeem en blijkbaar toevallig onze bedrijfsnaam er bij gokte).

 

Er is geen wijziging geweest in KVK nr dan wel Fiscaal nr.

 

Ik was sowieso al van plan ze zsm gedag te zeggen ivm zeer slechte service echter om dit te doen zullen ze alsnog hun medewerking moeten verlenen. Misschien is rechtsbijstand inderdaad de enige oplossing echter komt dit de snelheid van de afwikkeling van de VOF uiteraard niet ten goede.

Link naar reactie
  • 0

Zoals in een eerder topic al te lezen viel zit ik momenteel verwikkeld in een breuk met mijn compagnon waar het de bedoeling is dat ik uiteindelijk de zaak overneem.

 

Mijn ervaringen met F. waren al zeer slecht te noemen (opvragen gegevens duurt maanden) en een medewerker met verstand van zaken aan de lijn krijgen behoort gek genoeg nooit tot de mogelijkheden, echter slaat dit wel werkelijk alles.

 

Uiteraard ben ik even gaan googlen naar recensies over F. en ook hier blijkt dat er meer mensen zijn met dezelfde problemen.

Beste Klaas,

 

uit jouw berichten begrijp ik dat je in een lastige situatie zit.

 

Je bent zelf een vof met iemand begonnen en nu loopt dat uit op een rommeltje. Dat is heel vervelend. Uit je post blijkt ook dat je jezelf hiervoor verantwoordelijk houdt. Dat siert je.

 

Wat ik jammer vind is dat je hier een toko van een andere ondernemer zwart gaat zitten maken. Misschien heeft die firma F. zich richting jou niet correct opgesteld, dat kan. Als ik echter op de naam "F." ga googlen kom ik zelf nul,nul slechte recensies tegen. Ik vind dat we op HL er een beetje voor moeten waken dat we niet "zomaar" een bedrijf aan de schandpaal gaan nagelen.

 

Voor de goede orde ik ken die hele firma F. niet (heb er dus geen ook zakelijk belang bij).

Link naar reactie
  • 0

Mijn excuses voor het vermelden van de naam van het boekhoudkantoor.

Dit is inderdaad niet professioneel echter in alle hectiek en uiteraard met meespelende emoties die hoog oplopen als je continue tegen een muur oploopt is het soms moeilijk om professioneel te blijven.

Tevens kan je er uiteraard over discussiëren in hoeverre het kwalijk is om op een openbaar forum (ik heb het kantoor gewezen op mijn bericht op dit forum) je ervaringen te delen met verschillende leveranciers/bedrijven.

Deze discussie wil ik graag bewaren voor een ander moment in een ander topic.

Wat betreft je google actie sluit ik mij aan bij Joost gezien je dan toch echt niet goed gezocht hebt.

 

Inmiddels is een klein beetje van het verhaal duidelijk geworden en ik ben jullie uiteraard verschuldigd om hier ook verslag over te doen.

 

De reden het boekhoudkantoor mij niet te woord wilde staan is dat de facturatie van alle aangiften (IB aangifte partner en mij en jaaraangifte) verliep via de eenmanszaak van mijn compagnon. Ondanks het feit dat het mijn persoonlijke aangifte betreft waar ik vragen over heb besloot mijn boekhoudkantoor niets los te willen laten over hun onderbouwing in deze. Jammer genoeg wilde mijn boekhoudkantoor dit nieuws brengen via een telefoniste die mij van geen enkele uitleg kon voorzien over deze beslissing. Mijn compagnon heeft inmiddels toestemming moeten geven om mij inzicht te geven in mijn eigen boekhouding en hopelijk nu met meer geluk.

 

Jeroen bedankt voor het wijzigen van mijn eerste post. Ik ben relatief nieuw op dit forum en ga niet graag te boeken als de flamer van HigherLevel.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Klaas,

 

Als zij werk voor jou verrichten dan is absoluut niet bepalend aan wie zij dat factureren. Het gaat om jouw privé gegevens. Al betaalt Bill Gates die kosten voor jou, jij hebt recht op afschriften van hun werk en inzage in hetgeen zij opgesteld hebben.

 

Jammer dat ze niet aangesloten zijn bij een orgaan met een tuchtcollege....maar dat kun je dan ook niet verwachten.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Joost,

 

Fijn dat je er ook zo over denkt.

Dit was dus ook mijn idee. Mijn aangifte, mijn gegevens in vertrouwen gedeponeerd bij het kantoor dus hoezo zou ik geen recht hebben op deze gegevens.

 

Inderdaad erg jammer dat deze organisatie nergens aangesloten is. Ik heb in ieder geval een wijze les gehad in het fenomeen goedkoop = duurkoop en ben verheugd te zeggen dat ik mijn nieuwe boekhouder zelfs om half 10 's avonds zonder problemen kan bellen en dan ook direct de juiste persoon aan de lijn krijg.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.