De mogelijkheid doet zich nu voor met hem een samenwerking (VOF of CV) aan te gaan.
Gezien ik reeds een eenmanszaak heb lijkt mij dit geen probleem
Mijn vragen:
1) Ben ik, voor wat betreft mijn baan (B) van 34 uur, gerechtigd om vakantiedagen/ziektedagen NIET als gewerkte uren te rekenen? Hiermee zou de verhouding gewerkte tijd in eigen onderneming al veel gunstiger komen te liggen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
scarfoot
scarfoot
Hallo,
Ik drijf nu ruim 4 jaar een eenmanszaak (A), hierin werk ik ca 1400 uur per jaar.
Echter, naast deze eenmanszaak heb ik nog een vaste baan (B) van 34 uur per week, dat is ca 1750 uur/jaar
Ik voldoe dus na 5 jaar niet meer aan het urencriterium aangezien ik dan niet minimaal 50% van de gewerkte tijd in mijn onderneming steek.
Daarnaast ben ik ook nog werkzaam in de zaak van een oom ©. hier werk ik ca 500 uur per jaar
De mogelijkheid doet zich nu voor met hem een samenwerking (VOF of CV) aan te gaan.
Gezien ik reeds een eenmanszaak heb lijkt mij dit geen probleem
Mijn vragen:
1) Ben ik, voor wat betreft mijn baan (B) van 34 uur, gerechtigd om vakantiedagen/ziektedagen NIET als gewerkte uren te rekenen? Hiermee zou de verhouding gewerkte tijd in eigen onderneming al veel gunstiger komen te liggen.
2) Als ik met mijn oom © een samenwerkingsverband (VOF of CV) aanga, kan ik dan de 500 uur die ik voor/bij hem werk laten meetellen voor het urencriterium ?
3) Stel, dit laatste is mogelijk. Moet ik fiscaal gezien dan perse winst genieten uit dit samenwerkingsverband om de uren mee te mogen tellen ?
4) En waar moet ik dan eventueel op letten gezien de nieuwe wetgeving mbt persoonlijke vennootschappen? (aansprakelijkheid cq fiscale pijnpunten)
Kortom, een hoop vragen, maar de strekking is hopelijk duidelijk.
Ik moet boven de 50% verhouding uit komen.
Alvast bedankt voor jullie reactie !
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29605-urencriterium-eenmanszaakloondienst-en-vof-of-cv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag