Ik heb dit jaar voor 8400 euro gefactureerd, als tekstschrijfster. Ik heb daarbij nog voor zo'n 2000 euro opdrachten afgerond, maar nog niet gefactureerd.
Ik heb nu dus net teveel gefactureerd om optimaal van de kleine ondernemersregeling te profiteren, dat is zonde want volgens mij moet ik nu zo'n 880 euro aan BTW gaan betalen. Is het verstandig om nu een printer, laptop en camera van in totaal zo'n 1300 aan te schaffen, om zo alsnog voor 100% van de kleine ondernemersregeling voor de BTW te profiteren? Of accepteert de belastingdienst dit niet? Zoals jullie al aan mijn omzet kunnen zien, ben ik maar een 'kleintje', dus misschien vinden zij mijn uitgaven dan disproportioneel? Moet ik verder nog ergens rekening mee houden bij mijn aankopen? Ik heb bijvoorbeeld geen aparte bankrekening voor mijn bedrijfje, dus de eventuele aankopen worden gewoon via mijn prive-rekening betaald. Is dat een probleem?
Laatste vraag: kan ik de opdrachten die al klaar zijn maar nog niet gefactureerd zijn - in overleg met de klant - tot volgend jaar laten liggen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Suuus
Suuus
Ik heb dit jaar voor 8400 euro gefactureerd, als tekstschrijfster. Ik heb daarbij nog voor zo'n 2000 euro opdrachten afgerond, maar nog niet gefactureerd.
Ik heb nu dus net teveel gefactureerd om optimaal van de kleine ondernemersregeling te profiteren, dat is zonde want volgens mij moet ik nu zo'n 880 euro aan BTW gaan betalen. Is het verstandig om nu een printer, laptop en camera van in totaal zo'n 1300 aan te schaffen, om zo alsnog voor 100% van de kleine ondernemersregeling voor de BTW te profiteren? Of accepteert de belastingdienst dit niet? Zoals jullie al aan mijn omzet kunnen zien, ben ik maar een 'kleintje', dus misschien vinden zij mijn uitgaven dan disproportioneel? Moet ik verder nog ergens rekening mee houden bij mijn aankopen? Ik heb bijvoorbeeld geen aparte bankrekening voor mijn bedrijfje, dus de eventuele aankopen worden gewoon via mijn prive-rekening betaald. Is dat een probleem?
Laatste vraag: kan ik de opdrachten die al klaar zijn maar nog niet gefactureerd zijn - in overleg met de klant - tot volgend jaar laten liggen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
LetterGrip
schrijft, adviseert, redigeert, corrigeert.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29699-kleine-ondernemersregeling-voor-de-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag