• 0

Ontslag en ontslagpremie wordt 3 tot 4 maand later uitgekeerd

13 jaar ben ik werkzaam geweest bij de overheid en daarvan heb ik de laatste 8 jaar een kantoor baan gehad door allerlei reorganisaties.

Dit was iets wat mij helemaal niet lag en begin 2010 ben ik begonnen te onderzoeken wat de mogelijkheden waren om een eigen onderneming te starten.

10 juni van dit jaar ben voor mezelf begonnen en werkte naast mijn eigen onderneming nog bij de overheid.

Daar is mij een stimuleringspremie aangeboden die ik onder zou brengen in een stamrecht BV.

Dit was bedoeld om de eerste 6 maanden van te kunnen leven als het nodig mocht zijn.

Een rampscenario dus, maar het was de veiligste manier.

Toen is mij geadviseerd om ontslag te nemen en dit heeft alles bij elkaar maanden geduurt.

Maar er is herhaaldelijk door mijn leidinggevenden op aan gedrangen om hier vaart mee te maken.

Nu heb ik dus per 1 december ontslag genomen onder bepaalde voorwaarden.

De belangrijkste voorwaarde was dus de ontslagpremie en ik heb alles geregeld wat daar voor nodig was.

Via de notaris een BV in oprichting en zo gauw het geld er was zou de akte officieel gemaakt worden.

Nu, deze week krijg ik te horen, dat ze graag zeker willen zijn dat zij niet alsnog door de belasting worden aangeslagen voor mijn ontslagpremie en wordt er volgende week, na de kerst dus, een brief gestuurd naar de belastingdienst om zekerheid te krijgen dat het ministerie waarvoor ik werkte niet toch nog achteraf een betaling aan de belasting moet doen over de premie.

De belastingdienst had al gezegd dat daar hoogstwaarschijnlijk half februari pas uitsluitsel over zou komen.

Maar ik heb dus wel per 1 december ontslag moeten nemen.

Het bedrag kan ook op mijn prive rekening worden overgemaakt maar dan betaal ik 52% belasting en komen we verder in de problemen met onder andere de studiefinanciering van onze dochter.

Mijn vraag is nu dus: Wat zijn mijn rechten op dit moment.

De voorwaarden heb ik duidelijk in mijn ontslagbrief gezet en heb voor 2010 kosten gemaakt voor het oprichten van deze BV die nu dus pas medio 2011 rond gemaakt kan worden.

Bovendien heb ik deze maand nog gewoon loon uitgekeerd gekregen terwijl ik per 1 december dus ontslag had en heb gezegd dat ik dit geld in ieder geval eerst achter de hand wilde houden voor het geval het nog langer zou gaan duren.

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Als het om een aanzienlijk bedrag gaat, wat waarschijnlijk is, zou ik meteen nog een jurist of advocaat in de hand nemen om de overeenkomst te controleren en als je genoeg gronden hebt overdracht af te dwingen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

Ik sluit mij aan bij het advies van djuc: schakel snel juridische bijstand in.

Als je een particuliere rechtsbijstandsverzekering hebt of lid was van een vakbond kun je met deze vraag uiteraard ook daar terecht.

Dit topic gaat op slot omdat het geen ondernemersvraag betreft.

Succes met de verdere stappen.

Norbert

HL Administrator

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

• 0

Scherp norbert, ik zat niet op te letten. Denk dat het advies toch het beste is dus het slotje is gelukkig net na mijn post ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar