Ga naar inhoud

Eenmanszaak, meerdere projecten

Geplaatst:

R van Putten

Beste experts,

ik heb een eenmanszaak van waaruit ik internetacitviteiten ontplooi. Ik ontwikkel websites voor derden en ben bezig met zelf eigen commerciele ideeën uit te werken. Nu is een van mijn projecten (verhuur bouwmaterieel) iets waar ik actief (lees: 50-75% van de tijd) mee aan de gang zal gaan en er zullen dus facturen uitgaan naar klanten.

Zodra deze klanten alleen een factuur krijgen namens mijn internetbedrijf zal dat misschien vreemd overkomen.

Vraag is of dit wel kan zonder problemen (activiteiten ontplooien in een andere sector dan mijn KVK inschrijving, basis komt wel voort van uit werken via een internetsite.

Of zou ik een 2e inschrijving moeten doen bij de KVK? Er zullen meer projecten bij komen en wil dus niet iedere keer een totaal nieuwe inschrijving doen maar ik kan me voorstellen dat klanten die een hoogwerker huren het bijzonder vinden dat ze een factuur krijgen van een mediabedrijf.

Alvast bedankt voor het delen van jullie wijsheid.

Vriendelijke groeten,

Ruben van Putten

Featured Replies

Geplaatst:

Hermes Ratgers

je kunt de activiteiten heel breed gaan omschrijven en meerdere deelactiviteiten erin opnemen.

zoals ontwikkelen en exploiteren van internetsites, verhuur etc

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Geplaatst:

Roel J

Beste Ruben,

Je kunt maar 1 eenmanszaak inschrijven bij de KvK. een tweede inschrijving is niet mogelijk. Wat je wel kunt doen is extra handelsnamen opnemen bij de kvk en je omschrijving aanpassen zodat ze al je activiteiten dekken. Maar het inschrijfformulier, vraagt je bij meerdere activiteiten alleen je belangrijkste activiteiten aan te geven.

Om het onderschied tussen je activiteiten verder duidelijk te maken naar je klanten kun je:

- een aparte bankrekening openen per handelsnaam, hierdoor zien je klanten op hun afschrift ook de handelsnaam

- evt een apart btw (subnummer) aanvragen voor die handelsnaam/activiteiten, nadeeltje is dat je dan ook apart aangifte doet en dus 2 aangiftes invult, maar klanten zien wel de handelsnaam die ze verwachten en als je ze btw (sub)nummer verifieren bij de belastingdienst.

Als je dit te complex vind dan kun je beperken tot het inschrijven van een extra handelsnaam en dan op de facturen voor je bouwactiviteiten vermelden. dat deze handelsnaam onderdeel uitmaakt van eenmanszaak X en dat betalingen gedaan moeten worden aan eenmanszaak X.

Het is dan natuurlijk ook verstandig dat klanten dat niet pas op de factuur zien maar dat je dat ook al een keer in de offerte vermeld, of beter nog in het " verkoop gesprek" ..

Geplaatst:

VNIS

Beste Ruben,

Je kunt maar 1 eenmanszaak inschrijven bij de KvK. een tweede inschrijving is niet mogelijk. Wat je wel kunt doen is extra handelsnamen opnemen bij de kvk en je omschrijving aanpassen zodat ze al je activiteiten dekken. Maar het inschrijfformulier, vraagt je bij meerdere activiteiten alleen je belangrijkste activiteiten aan te geven.

Je kunt wel via een wijzigingsformulier (14) een handelsnaam toevoegen en ook de activiteit behorende bij die handelsnaam vermelden. (Volgens mij staat hier geen limiet op.)

Succes.

Jan van Nistelrooij.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.