Ga naar inhoud

Boekhouder reageert niet, geld kwijt?

Geplaatst:

mrcripsy

Goedenavond,

 

Ik zit met het volgende probleem: ik heb een boekhouder die maandelijks via automatische incasso een bedrag van een paar honderd euro incasseert voor zijn dienstverlening. Nu is het echter zo dat er GEEN dienstverlening plaatsvindt... de boekhouder in kwestie reageert al een maand niet op telefoontjes en e-mails en aangetekende brieven en dus ben ik inmiddels naar een andere boekhoudkantoor om niet helemaal in de problemen te komen. In het verleden zijn er ook al communicatie-issues geweest, maar nu is de situatie uitzichtsloos.

 

Wat kan ik nu het beste doen om het (vooruitbetaalde) bedrag van afgelopen jaar terug te vorderen? Het gaat hier om een "kleine"(!) 3000,- Daarnaast heb ik nu extra kosten door de jaarafrekening e.d. door het nieuwe boekhoudkantoor te laten doen. Welke stappen moet ik ondernemen?

Bvd voor reactie!

 

 

Featured Replies

Geplaatst:

Jeroen Bakker

In de auto stappen en persoonlijk langsgaan om even polshoogte te nemen? Als je weet wat er aan de hand is, kun je vervolgens de te nemen stappen plannen.

Geplaatst:

Quibke

Begin alvast eens met het storneren / terugvorderen van de automatische incasso ? De bank kan je daarbij helpen.

 

Meestal wordt er dan wel gereageerd ....

Geplaatst:

P.J.

Hoe ben je aan dat goedkope "boekhoudertje" gekomen? ???

Geplaatst:

StevenK

Begin maar eens met de boekhouder aangetekend - met handtekening retour - in gebreke te stellen, anders heb je helemaal geen basis om de betaling stop te zetten.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

  • 1 month later...
Geplaatst:

mrcripsy

  • Auteur

Bedankt voor alle tips. Inmiddels meer dan een maand verder en het volgende gebeurd: eerst nog gepoogd in contact te komen met de boekhouder via e-mail, maar dit is niet gelukt. Persoonlijk langs gaan is niet gelukt omdat hij verhuisd is (niet echt in de buurt). Een brief gestuurd waarin twee opties worden 'aangeboden'. Optie 1 was de (boekhoud) afspraken alsnog na komen binnen 14 dagen (misschien niet heel realistisch) en optie 2 was het verschuldigde bedrag binnen 30 dagen overmaken. In de brief de boekhouder gesommeerd, maar het resultaat is nog steed hetzelfde: geen enkele reactie. What's next? Ben benieuwd, want ik wil nu wel eens naar een resultaat werken ;). Wederom bedankt voor de reacties!

Geplaatst:

Quibke

Dit klinkt me allemaal érg bekend in de oren.... wil je me zijn eens PM-en ?

Geplaatst:

StevenK

Bedankt voor alle tips. Inmiddels meer dan een maand verder en het volgende gebeurd: eerst nog gepoogd in contact te komen met de boekhouder via e-mail, maar dit is niet gelukt. Persoonlijk langs gaan is niet gelukt omdat hij verhuisd is (niet echt in de buurt). Een brief gestuurd waarin twee opties worden 'aangeboden'. Optie 1 was de (boekhoud) afspraken alsnog na komen binnen 14 dagen (misschien niet heel realistisch) en optie 2 was het verschuldigde bedrag binnen 30 dagen overmaken. In de brief de boekhouder gesommeerd, maar het resultaat is nog steed hetzelfde: geen enkele reactie. What's next? Ben benieuwd, want ik wil nu wel eens naar een resultaat werken ;). Wederom bedankt voor de reacties!

Wel de 'handtekening retour' kaart ontvangen?

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Geplaatst:

mrcripsy

  • Auteur

Wel de 'handtekening retour' kaart ontvangen?

 

Ik heb het 'gewoon' aangetekend gedaan. Volgens mij bestaat handtekening retour niet meer sinds 1 januari. Ik lees de melding via de tracktrace code dat de brief is opgehaald van de afhaallocatie (een dag na ontvangst al).

Geplaatst:

Zomaar iemand

War haal je dat vandaan? Handtekening bij een aangetekende brief bestaat gewoon, ook volgens de site van TNT.

 

Maar ik denk dat een printscreen ook voldoende bewijs voor een eventuele aanklacht zal zijn.

Geplaatst:

mrcripsy

  • Auteur

War haal je dat vandaan? Handtekening bij een aangetekende brief bestaat gewoon, ook volgens de site van TNT.

 

Maar ik denk dat een printscreen ook voldoende bewijs voor een eventuele aanklacht zal zijn.

 

Ik heb op m'n werk o.a. te maken met een TNT Business Point... daar haal ik het vandaan. Handtekening is wel op te vragen geloof ik, maar retour sturen is volgens mij echt passé. Anyways, die printscreen zal waarschijnlijk wel voldoen inderdaad. Vraag me nu af of ik naar het kantongerecht moet of een incassobureau inschakelen? Het gaat om een bedrag van 1900 dat ik wil claimen.

Geplaatst:

Kau

Pfff, maar hij is ver weg verhuisd zeg je? Je weet dus wel waar heen? Als het nog in Nederland is zou ik sowieso langs gaan. Als je z'n oude adres nog weet heeft rondvragen bij de buren misschien wel zin.

Geplaatst:

member123

handtekening retour bestaat inderdaad niet meer per 1 januari van dit jaar.

standaard moet elke handtekening zichtbaar worden bij de tracktrace gegevens. is nog niet altijd het egval maar dan kan je de handtekening opvragen.

Dat je de handtekening automatisch terug in je brievenbus krijgt kan dus niet meer.

Geplaatst:

mrcripsy

  • Auteur

Nou, inmiddels een beetje off-topic met het productonderzoek van de TNT ;) Ik zal eens kijken of ik binnenkort een dagje Den Haag kan inplannen. Bah.

Geplaatst:

member123

als je zijn telefoonnummer wel hebt kan je eventueel een kennis een afspraak laten plannen als dat hij klant wil worden van je boekhouder. weet je in elkgeval zeker dat hij op betreffende tijdstip van afspraak aanwezig is

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.