• 0

webwinkel mag niet aan huis gevestigd worden

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ken een voorbeeld waar de groothandel onder de klanten van zijn klanten was gaan verkopen. Dat hadden ze heel slim gedaan, door eerste de distributeurs de markt te laten opbouwen en vervolgens zelf de klanten over te nemen. Dat heeft veel kwaad bloed gezet en die betreffende groothandel wordt daardoor niet meer als een serieuze partner beschouwd. Dus de bedrijven uit het eerste netwerk kijken naarstig naar alternatieven waarmee ze de groothandel gaan beconcurreren. Een domme zet dus van die groothandel, die niet goed had nagedacht over de langere termijn gevolgen.

 

Dat zie je overal, zelfs met online retail.

 

Neem de telecom boeren. Jaren lang hebben ze wederverkopers (online en offline) kansen gegeven klanten voor hun te zoeken met grote afsluitprovisies. Ik hoor steeds vaker klachten dat de operaters ZELF die aangebrachte klanten proberen te benaderen voor een verlenging.

 

Persoonlijk denk ik dat (kleine) web winkeliers eens wat anders moeten verzinnen dan "de prijs". Dan ben je een handelaar, en geen ondernemer.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het eind van het verhaal is dat iedereen voor zichzelf wat gaan aanrommelen. Nu moet ik wel stellen dat er soms producten zijn, waarvan de prijsstelling dusdanig is, dat het onmogelijk is om er nog een groothandel tussen te hebben. Die verdwijnen dus ook met bosjes.

Bij mijn producten is dat helemaal niet aan de orde, omdat mijn distributeurs ook eigen exclusieve producten hebben, al dan niet uit eigen productie. Daarmee is mijn product dus aanvullend en ook weer exclusief.

 

Bij gadgets en electronica, denkt iedereen leverancier te kunnen spelen. Inderdaad geen ondernemer maar handelaar. Als je daar je boterham mee kunt verdienen is er niks mis mee, mits je het dan ook maar netjes volgens de regels doet. Bij regels ontduiken en geen garantie geven, denk ik echt toch al snel aan beunhazerij.

Link naar reactie
  • 0

Yep,

 

Ik ben overigens nog steeds erg benieuwd naar die "schat aan kansen en nieuwe ontwikkelingen" van Johan Klok.

 

en

 

Verkoop je je systemen ook geautomatiseerd online? Aan wederverkopers of eindgebruikers?

 

Bedien zelf online de kanalen en markten die jouw huidige netwerk nog niet afdekken. Of, automatiseer de belevering van jouw partners.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt. Dat is marketing en niet specifiek webwinkel eigen.

 

Als ik zelf een webwinkel zou opzetten en mijn producten daar zou gaan verkopen, ga ik mijn eigen klanten be-concurreren. Dat zou misschien best kunnen met producten die naast de lijsten-branche ook gebruikt kunnen worden, omdat ik daar niet actief ben. Maar tot voor kort heb ik die producten nog niet gehad. Bovendien loop je ook dan weer kans op belangenverstrengeling.

Link naar reactie
  • 0

Als ik nog heel even iets over de overlast mag zeggen, busjes die dagelijks komen brengen en halen.

 

Als particulier kan ik vanuit mijn woonhuis elke dag iets bestellen bij een webshop, het gevolg is dat er elke dag een busje de straat in komt rijden om iets te bezorgen.

 

Aangezien er steeds meer mensen vanuit huis gaan bestellen bij webshops zullen er steeds meer busje de woonwijken in rijden om af te leveren. Dat is dan dezelfde overlast toch?

Link naar reactie
  • 0

om het helemaal(on)duidelijk te maken: http://weblog.ictrecht.nl/webwinkels/wanneer-mag-een-webwinkel-in-een-woonwijk/

Je bent als webwinkelier dus compleet overgeleverd aan de gemeente en procedures bij de raad van state.

 

Je moet als webwinkelier dus maar horen dat een gemeente niet de kolder in de kop krijgt en je gaat proberen weg te krijgen en daarna maar hopen dat de raad van state je alsnog gelijk geeft.

Link naar reactie
  • 0

bij mij in de stad zijn ze nu in de opstartfase om een verzameldienst op te starten,

bestellingen verzamelen op een centraal punt en dan met één wagen/brommerkoerier bezorgen.

 

lijkt me op zich een goed plan om het aantal voertuigbewegingen in het centrum te beteugelen,

ik kan me zo indenken dat het voor woonwijken ook prima werkt.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

bij mij in de stad zijn ze nu in de opstartfase om een verzameldienst op te starten,

bestellingen verzamelen op een centraal punt en dan met één wagen/brommerkoerier bezorgen.

 

lijkt me op zich een goed plan om het aantal voertuigbewegingen in het centrum te beteugelen,

ik kan me zo indenken dat het voor woonwijken ook prima werkt.

 

"The future is here, it's just not evenly distributed yet" -WIlliam Gibson. Ik heb ook van dergelijke constructies gehoord en ik denk dat het alleen maar groeit. Met veranderingen in een sector van de economie zie je als gevolg veranderingen in de sectors die deze ondersteuning bieden.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

bij mij in de stad zijn ze nu in de opstartfase om een verzameldienst op te starten,

bestellingen verzamelen op een centraal punt en dan met één wagen/brommerkoerier bezorgen.

 

lijkt me op zich een goed plan om het aantal voertuigbewegingen in het centrum te beteugelen,

ik kan me zo indenken dat het voor woonwijken ook prima werkt.

 

las ik laatst een stukje over maar dan andere kant op.

Amsterdam Centrum willen ze grotendeels autovrij maken, hoe pakjes van webshops daar straks bij bewoners afgeleverd moeten gaan worden is echter nog een probleem aangezien TNT straks niet meer met bestelbus het centrum in mag en pakjes dus niet meer in centrum kan afleveren.

Kan stukje niet zo snel vinden maar daar kwam het op neer.

Link naar reactie
  • 0

Daar zal best wel een electrocar of zoiets voor komen.

 

Punt is dat ons bestuur wordt verrast door verschuiving van de economie. Ze hebben het qua regelgeving al helemaal laten liggen en nu komen er ook nog eens maatregelen voor de gevolgen bij.

Link naar reactie
  • 1

Daar zal best wel een electrocar of zoiets voor komen.

 

Punt is dat ons bestuur wordt verrast door verschuiving van de economie. Ze hebben het qua regelgeving al helemaal laten liggen en nu komen er ook nog eens maatregelen voor de gevolgen bij.

oftewel: onze overheid loopt op alle vlakken hopeloos achter de feiten aan als het aankomt op de nieuwe economie wat zeer schadelijke gevolgen voor de gehele economie kan hebben (en mogelijk zelfs al heeft).

Link naar reactie
  • 0

oftewel: onze overheid loopt op alle vlakken hopeloos achter de feiten aan als het aankomt op de nieuwe economie wat zeer schadelijke gevolgen voor de gehele economie kan hebben (en mogelijk zelfs al heeft).

 

Als je minder achterloopt dan de omringende overheden, heb je een relatieve voorsprong.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

oftewel: onze overheid loopt op alle vlakken hopeloos achter de feiten aan als het aankomt op de nieuwe economie wat zeer schadelijke gevolgen voor de gehele economie kan hebben (en mogelijk zelfs al heeft).

 

Als je minder achterloopt dan de omringende overheden, heb je een relatieve voorsprong.

 

relatief gezien dan wel, maar ik betweiffel of dat het geval is:

http://www.nu.nl/internet/2496990/nederland-voorsprong-internet-deels-kwijt.html

vooral ook het laatste stukje.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat we het er toch wel over eens kunnen zijn dat het niet gewenst is dat alle producten alleen nog maar virtueel gekocht zouden kunnen worden. Daarnaast denk ik dat de rechtgeaarde webondernemer ook bescherming behoeft tegen beunhazerij. En juist dat in verslonsd.

Link naar reactie
  • 0

 

Nederland loopt iets minder voor dan drie jaar geleden, omdat het MKB onvoldoende aanhaakt. De consument is online, de pure players doen het goed, het grootbedrijf reageert alert, alleen het MKB aarzelt. Regelgeving speelt daarbij een rol, zeker wanneer lokale overheden regels voor de traditionele detailhandel opleggen aan webwinkels. Da's het paard achter de Fiat spannen. Webwinkels die moeten meebetalen aan de intocht van Sinterklaas, dat kan niet meer. Gemeenten doen er beter aan lokaties te creëren waar lokale webwinkels èn kleine detaillisten hun mini-dc's kunnen vestigen. Dan verkoop je vanuit huis of vanuit je winkel uit voorraad die op een goede lokatie is opgeslagen. Met gemakkelijke toegang voor afhalers.

 

Vergelijk het maar met de markt. Ook een publiekprivatelijke samenwerking.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is niet enkel de nederlandse (lokale) overheid, is ook europa die steevast internet ondernemers benadeeld ten opzichte van winkeliers inde winkelstraten.

Denk b.v. aan het volgende:

 

verplichte retour tijd die naar 14 dagen gaat waarbij je verplicht bent geld terug te betalen.

 

Verplicht terugbetalen van verzendkosten (straks ook van kosten die klant moet maken om terug te sturen). (heb je wel eens de kosten van het openbaar vervoer of parkeer kosten retour ontvangen bij een normale stenen winkel?).

 

in ontvangst moeten nemen van alle willekeurige electronische apparaten (nu moeten normale winkels dat ook) maar een webshop moet ook nog de verzendkosten betalen.

 

Ik mag dus straks een koerier bellen om mijn wasmachine hier thuis op te laten halen en naar een willekeurige (speelgoed??) winkel te laten versturen, die webwinkel moet vervolgens de kosten van die koerier maar betalen en zorgen voor verwerking.

 

enz.

Link naar reactie
  • 0

Dus toch?

 

Welcome in our Cyberworld! Het is goed om oude tradities, winkels en gezelligheid in televeren voor een koude, afstandelijke wereld. Wat een visie!

 

het is maar net wat je gezellig vind, irriteer me altijd helemaal kapot in het centrum hier, ten eerste wordt je op elke hoek lastig gevallen door lastpakken met enquettes, vervolgens loop je 3 uur rond om alle winkels te bezoeken die allemaal net niet hebben wat je moet hebben (als u van de week even terugkomt hebben we het misschien weer binnen).

 

Al die vervelende slenderende huisvrouwen die voor je voeten lopen.

Onvriendelijke of opdringerige verkopers

en zo kan ik nog wel even doorgaan.

 

Ik ga echt enkel naar een stenen winkel als ik iets perse heel snel nodig heb, verder is internet veel gezelliger, makkelijker en vaak voordeliger (door makkelijk kunnen vergelijken van aanbiedingen).

Link naar reactie
  • 0

Dat kan leiden tot een ernstige vorm van maatschappelijke vervreemding. Ook genaamd autisme.

 

De wereld is kompleet van charmes en gevoel ontdaan. Ouderwetse gezinnen bestaan niet meer, omdat zowel vader als moeder een voltijdse baan moeten hebben om de vaste lasten op te kunnen brengen. De kinderen dienen daardoor dagelijks naar een "opvang" te worden overgedragen. En dat hebben we niet alleen aan economische verslechtering te danken gehad, maar ook aan blind feminisme. Dat daarbij 90% van absoluut noodzakelijke sociale activiteiten werden uitgeroeid, wordt voor lief genomen. Ach ja, het maakt ook iet uit. Er is genoeg pulp beschikbaar op SBS.....

 

Een generatie die brood, groenten, fruit e.d. het liefst via het internet zou willen bestellen.... Geen affiniteit meer heeft met de mensen in de straat en niet meer kan genieten van de geur van een bakkerij. Wij gaan de goede kant op!

Link naar reactie
  • 0
Dat kan leiden tot een ernstige vorm van maatschappelijke vervreemding. Ook genaamd autisme.

 

 

het moet wel heel erg met je gesteld zijn wil je winkelen in stenen winkels nodig hebt om dat te voorkomen.

Gellukkig hebben de meeste mensen ook nog familie en vrienden waar ze contact mee hebben en moeten ze het niet hebben van contacten met lastige mede shoppers en vervelende winkel bedienden.

Link naar reactie
  • 1

Vroeger, toen ik de melkboer nog in de straat zag komen, toen er nog een mandje met lege (glazen!) flessen naast de schuur gezet kon worden met een boodschappenbriefje erin.

 

Vroeger, toen we nog echte gesprekken hadden die uren duurden onder het genot van een glas whiskey en een sigaar in plaats van een blikje redbull en een joint.

 

Vroeger toen we ons loon nog in een zakje kregen, en we winkelden in de winkelstraat. Toen winkels nog authentiek waren en geen eenheidsworst.

 

Vroeger, vroeger was alles beter.

Link naar reactie
  • 1

Wat zijn jullie toch een arme donders dat je niet eens in de gaten hebt dat slachtoffer bent van deze "verarmende" maatschappij.

 

En bestempel mij dan maar als ultraconservatief, maar ik heb heus mijn ogen nog wel open om de huidige ontwikkelingen te volgen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.