Ik ben al een tijdje bezig bedrijfsmatig spullen verkopen op Marktplaats en heb dus ook een btw nummer.
Nu doe ik al mijn bestellingen gewoon per email en lever ik normaal geen factuur bij de bestelling.
Ik weet dat als de belastingdienst komt ik voor alles een factuur moet hebben maar vroeg mij af of je deze achteraf ook kan maken(dus na het bezoek van de BD).
De omzetbelasting bereken ik nu heel simpel door alle inkomsten/omzet te belasten met 19%, kwa aftrek heb ik alleen kosten voor pakketjes bij dhl(bij TNT zit geen belasting).
Het scheelt enorm veel werk als ik dus niet overal een factuur van maak en was dus van plan om als de belastingdienst ooit langs komt ze alsnog aan te maken.
Hoop werk maar dat risico wil ik best aangaan.
En nog een vraagje, ik heb nu geen KVK want ik zie het nut er niet van in maar goed het oogt misschien wat professioneler.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
kadoosh
kadoosh
Hoi,
Ik ben al een tijdje bezig bedrijfsmatig spullen verkopen op Marktplaats en heb dus ook een btw nummer.
Nu doe ik al mijn bestellingen gewoon per email en lever ik normaal geen factuur bij de bestelling.
Ik weet dat als de belastingdienst komt ik voor alles een factuur moet hebben maar vroeg mij af of je deze achteraf ook kan maken(dus na het bezoek van de BD).
De omzetbelasting bereken ik nu heel simpel door alle inkomsten/omzet te belasten met 19%, kwa aftrek heb ik alleen kosten voor pakketjes bij dhl(bij TNT zit geen belasting).
Het scheelt enorm veel werk als ik dus niet overal een factuur van maak en was dus van plan om als de belastingdienst ooit langs komt ze alsnog aan te maken.
Hoop werk maar dat risico wil ik best aangaan.
En nog een vraagje, ik heb nu geen KVK want ik zie het nut er niet van in maar goed het oogt misschien wat professioneler.
Zijn er nog andere nadelen bij de KVK dan de kosten die ik bereken via de site(en de spam..) http://www.kvk.nl/over_de_kvk/factuur_kvk/bereken_de_jaarlijkse_bijdrage/?refererAliasStat=rekenmodule?
Bedankt alvast
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30471-controle-belastingdienst-achteraf-factuur-maken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
32 antwoorden op deze vraag