Zojuist een behoorlijk hoog oplopende woordenwisseling gehad met een incasso bureau waar ik de afgelopen jaren tientallen zaken uit handen gegeven heb en rechtzaken gevoerd zijn.
Veel dossiers blijkt al jaren (soms als vanaf 2007) niks meer mee gedaan te zijn.
in veel gevallen is er een vonnis bepaald bij de rechtbank maar is dat vonnis nog niet eens betekend of zijn betekende vonnissen nooit meer wat mee gedaan.
Ik had dus een verzoek per e-mail gedaan om een status update van al die zaken te geven.
Kreeg ik vanmorgen nadat ik er eerst 2 keer achteraan heb moeten bellen een reactie dat ze niet van plan zijn om mijn vragen te beantwoorden omdat ik in een vordering die door een andere klant tegen mij is ingedient nog een bepaald bedrag moet betalen en ik dat bedrag eerst maar eens moet gaan betalen voordat ze mij als klant verder te woord willen staan.
Ze weigeren dus nu tientallen vorderingen die ik als klant van hun aan hun heb uitbesteed te behandellen omdat een andere klant van mij nog een vordering op mij heeft.
Die vordering die die andere klant van hun op mij heeft komt uit 2007 en is in oktober 2008 voor het laatst blijkbaar contact over geweest (een e-mail ontvangen zag ik net die in de map verwijderde items van mij stond (waarschijnlijk ongelezen verwijderd omdat hij geen onderwerp had)).
Van die vordering die ze op mij hadden blijkt al een groot deel door het incasso bureau verrekend te zijn met bedragen die ze geincasseerd hebben in vorderingen die ik aan hun uit handen gegeven hebben (hele bedrag dat ze van mij tegoed
hebben gaat om slecht een paar honderd euro, bedrag dat ik aan incasso's aan hun heb uitbesteed bedraag ruim 9000 euro).
Nu is die restant betaling dus gewoon simpelweg vergeten door mij (wat ik niet goedpraat) en wil ik die ook in principe gewoon betalen ware het niet dat ze een wettelijke rente in rekening brengen die volgens mijn eigen berekeningen 4 keer zohoog is als hij zou moeten zijn en ze weigeren een specificatie van de vordering en extra kosten te geven.
Buiten dat steiger ik nogal dat ze kennelijk voor 9000 euro aan dossiers niet willen behandelen omdat er nog een factuurtje van 150 a 250 euro van een andere klant bij mij zou openstaan.
In het contract dat ik met dit incasso bureau heb staat dat ze voor de vorderingen die ik aan hun uit handen gegeven heb een inspannings verplichting hebben en geen resultaat verplichting.
Maar het feit dat ze dus soms al meer als 3 jaar geen inspanning meer verricht hebben is naar mijn mening een contractbreuk.
Ik vraag me enkel af wat ik hieraan kan doen.
Ik kan natuurlijk schriftelijk het incasso bureau in gebrekke stellen en vorderen dat ze zich gaan inspannen om alsnog dat geld binnen te halen maar wat als ze daar niks mee doen?
Ze zijn niet aangesloten bij een branche organisatie en ze hebben dus tientallen vonnissen in handen tegen klanten van mij waar dus niks mee gebeurd.
Weet dus niet zo goed wat ik hier mee moet, zeker niet aangezien ik net van de week nog een vordering van 3000 euro aan ze heb uitbesteed.
Het gaan betalen van die oude vordering + naar mijn idee veel te hoge wettelijke rente om mijn zaken in behandeling te krijgen voel ik met de minuut minder voor omdat ik niet gechanteerd wens te worden op zo een manier, zeker niet aangezien ze al dik 2 jaar niks mee van zich hebben laten horen (wel zaken van me aannemen maar die halverwege niet verder behandelen vanwege een andere vordering waarvoor ze niet eens even een herinnering sturen)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ondernemertje30
ondernemertje30
Zojuist een behoorlijk hoog oplopende woordenwisseling gehad met een incasso bureau waar ik de afgelopen jaren tientallen zaken uit handen gegeven heb en rechtzaken gevoerd zijn.
Veel dossiers blijkt al jaren (soms als vanaf 2007) niks meer mee gedaan te zijn.
in veel gevallen is er een vonnis bepaald bij de rechtbank maar is dat vonnis nog niet eens betekend of zijn betekende vonnissen nooit meer wat mee gedaan.
Ik had dus een verzoek per e-mail gedaan om een status update van al die zaken te geven.
Kreeg ik vanmorgen nadat ik er eerst 2 keer achteraan heb moeten bellen een reactie dat ze niet van plan zijn om mijn vragen te beantwoorden omdat ik in een vordering die door een andere klant tegen mij is ingedient nog een bepaald bedrag moet betalen en ik dat bedrag eerst maar eens moet gaan betalen voordat ze mij als klant verder te woord willen staan.
Ze weigeren dus nu tientallen vorderingen die ik als klant van hun aan hun heb uitbesteed te behandellen omdat een andere klant van mij nog een vordering op mij heeft.
Die vordering die die andere klant van hun op mij heeft komt uit 2007 en is in oktober 2008 voor het laatst blijkbaar contact over geweest (een e-mail ontvangen zag ik net die in de map verwijderde items van mij stond (waarschijnlijk ongelezen verwijderd omdat hij geen onderwerp had)).
Van die vordering die ze op mij hadden blijkt al een groot deel door het incasso bureau verrekend te zijn met bedragen die ze geincasseerd hebben in vorderingen die ik aan hun uit handen gegeven hebben (hele bedrag dat ze van mij tegoed
hebben gaat om slecht een paar honderd euro, bedrag dat ik aan incasso's aan hun heb uitbesteed bedraag ruim 9000 euro).
Nu is die restant betaling dus gewoon simpelweg vergeten door mij (wat ik niet goedpraat) en wil ik die ook in principe gewoon betalen ware het niet dat ze een wettelijke rente in rekening brengen die volgens mijn eigen berekeningen 4 keer zohoog is als hij zou moeten zijn en ze weigeren een specificatie van de vordering en extra kosten te geven.
Buiten dat steiger ik nogal dat ze kennelijk voor 9000 euro aan dossiers niet willen behandelen omdat er nog een factuurtje van 150 a 250 euro van een andere klant bij mij zou openstaan.
In het contract dat ik met dit incasso bureau heb staat dat ze voor de vorderingen die ik aan hun uit handen gegeven heb een inspannings verplichting hebben en geen resultaat verplichting.
Maar het feit dat ze dus soms al meer als 3 jaar geen inspanning meer verricht hebben is naar mijn mening een contractbreuk.
Ik vraag me enkel af wat ik hieraan kan doen.
Ik kan natuurlijk schriftelijk het incasso bureau in gebrekke stellen en vorderen dat ze zich gaan inspannen om alsnog dat geld binnen te halen maar wat als ze daar niks mee doen?
Ze zijn niet aangesloten bij een branche organisatie en ze hebben dus tientallen vonnissen in handen tegen klanten van mij waar dus niks mee gebeurd.
Weet dus niet zo goed wat ik hier mee moet, zeker niet aangezien ik net van de week nog een vordering van 3000 euro aan ze heb uitbesteed.
Het gaan betalen van die oude vordering + naar mijn idee veel te hoge wettelijke rente om mijn zaken in behandeling te krijgen voel ik met de minuut minder voor omdat ik niet gechanteerd wens te worden op zo een manier, zeker niet aangezien ze al dik 2 jaar niks mee van zich hebben laten horen (wel zaken van me aannemen maar die halverwege niet verder behandelen vanwege een andere vordering waarvoor ze niet eens even een herinnering sturen)
Hopelijk heeft iemand een nuttig advies.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30517-incasso-bureau-komt-inspannings-verplichting-niet-na/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag