headquarters Geplaatst: 7 februari 2011 headquarters 385 15 Geplaatst: 7 februari 2011 Wij zouden graag een tijdje na het versturen van een bestelling aan een klant (zowel b2b als b2c) een klanttevredenheidsonderzoek sturen per e-mail. De klanten geven bij de aankoop aan of ze wel of niet de nieuwsbrief willen ontvangen, maar we vragen niks over het ontvangen van een onderzoekje. Is dat SPAM? T-shirt bedrukken Link naar reactie
0 pas433 Geplaatst: 7 februari 2011 pas433 24 5 Geplaatst: 7 februari 2011 Klanten kunnen zelf aangeven of ze hieraan mee willen werken, en kunnen ook de nieuwsbrief weer afzeggen als zij dit wensen. spam is veelal ongevraagd reclame die ze niet willen ontvangen. Een klanttevredenheids onderzoek ontvang ik ook van bijv. easyjet en ing ik heb hier geen bezwaar tegen. www.merkkledingworld.nl www.merkkledingworld.com Link naar reactie
0 willemj Geplaatst: 7 februari 2011 willemj 3,3k 192 Geplaatst: 7 februari 2011 Site spamklacht.nl: # Let op, aan wie u uw gegevens geeft. Bedrijven aan wie u uw e-mailadres of mobiele nummer geeft wanneer u een product of dienst koopt, mogen deze gegevens gebruiken voor het verzenden van berichten. Ze hoeven u daarvoor niet expliciet om toestemming te vragen, zolang ze u berichten sturen over gelijksoortige producten of diensten. Ze moeten u hierbij wel de mogelijkheid hebben gegeven om dit te weigeren # Meldt u af, als u berichten niet meer wilt ontvangen (ook als u uw gegevens heeft afgegeven bij de koop van een product of een dienst). In elke legale nieuwsbrief of aanbieding moet duidelijk staan wie de afzender is en hoe u zich kunt afmelden. De verzender moet het verzenden van zijn berichten naar u stoppen zodra u daarom vraagt Geen spam dus. Zelfs een opt-in is niet verplicht. Klant heeft wel recht van verzet. Link naar reactie
0 Wouter Hol Geplaatst: 7 februari 2011 Wouter Hol Moderator 3,2k 353 Geplaatst: 7 februari 2011 Je kan het altijd brengen als onderdeel van het bestel proces (de after-sales). Zo doen wij het ook, heb er slechts 1 keer een klacht over gehad van een klant die waarschijnlijk een slechte dag had. Link naar reactie
0 Antwoord voor bedrijven Geplaatst: 7 februari 2011 Antwoord voor bedrijven 816 69 Geplaatst: 7 februari 2011 Hoi hier met Winod van Antwoord voor bedrijven, Graag wijs ik u op de informatie onder de volgende link: https://www.spamklacht.nl/ik-verzend-elektronische-berichten/ Met vriendelijke groet, Winod Debipersad Voorlichter RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners. Link naar reactie
0 TwaBla Geplaatst: 7 februari 2011 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 7 februari 2011 Relevant is met name: Indien u geen bestaande klantrelatie heeft of geen expliciete toestemming kunt tonen, kunt u een adresbestand niet gebruiken. Iemand die iets besteld heeft is een bestaande klantrelatie, maar ik zou intern onderscheid maken tussen actieve klanten (heeft recent iets besteld) en inactieve klanten (heeft zich al maanden niet meer vertoond of besteld). Ik weet niet of je het onderscheid tussen bezoekers en bestellers kan zien, dmv een inlog bv. Een klanttevredenheidsonderzoek is relevant voor actieve klanten. Inactieve klanten kun je na een tijdje een bijzondere aanbieding doen. Kijk eens hoe Ebay het doet: was de omschrijving goed, was de verzending correct, bevalt het product. Daaraan zou ik toevoegen: zou u deze leverancier aanbevelen aan anderen (net promotor score). Je non-respons (klanten die je mail negeren) is ook iets om mee te nemen in je analyse. Alleen weet ik niet of je kan zien of je in het spamfilter blijft hangen. Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie
0 R.I.P. | Peter Bonjernoor Geplaatst: 7 februari 2011 R.I.P. | Peter Bonjernoor 8,7k 582 Geplaatst: 7 februari 2011 Daarnaast is het ook een kwestie van je gezond verstand gebruiken - de kwaliteit van zo'n onderzoek wordt voor een groot deel bepaald door hoe serieus mensen deze invullen. Mensen die ooit 1 keer iets bij je besteld hebben waarschijnlijk niet veel zinnigs te melden hebben, terwijl vaste klanten dat juist wel hebben. Ik zelf vul het nooit in tenzij ik echt een positieve ervaring heb gehad, of het een bedrijf is waar ik een langdurige relatie mee heb die ik als positief ervaar. Dan moet echter niet op de eerste pagina al "Vraag 1/36" staan, natuurlijk! ;) IN MEMORIAM Link naar reactie
0 headquarters Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur headquarters 385 15 Geplaatst: 7 februari 2011 Ik zelf vul het nooit in tenzij ik echt een positieve ervaring heb gehad ... Ik had juist vooral negatieve ervaringen verwacht. Zoiets van, als er iets te klagen is hoor je de mensen wel, zijn ze tevreden dan hoor je ze niet. :) Maar, met dank voor alle bovenstaande reacties, zijn er dus weldegelijk mogelijkheden om dit uit te voeren. Leuk! T-shirt bedrukken Link naar reactie
0 R.I.P. | Peter Bonjernoor Geplaatst: 7 februari 2011 R.I.P. | Peter Bonjernoor 8,7k 582 Geplaatst: 7 februari 2011 Zoiets van, als er iets te klagen is hoor je de mensen wel... Nee, dan ben ik er meestal wel klaar mee en denk ik "zoek maar lekker zelf uit waar het mis is gegaan" :) edit: dit is hoe ik zou reageren, en ik weiger representatief te zijn voor welke groep dan ook! IN MEMORIAM Link naar reactie
0 Claire de Boer Geplaatst: 9 februari 2011 Claire de Boer 4 0 Geplaatst: 9 februari 2011 Zolang het een klant is, mag je deze gewoon mailen. Zorg wel dat er een duidelijke afmeldlink aanwezig is (als je van plan bent in de toekomst nogmaals te mailen) anders krijg je daar problemen mee. Afmeldlink het liefst bovenaan je mail zodat deze opvalt. Link naar reactie
headquarters
headquarters
Wij zouden graag een tijdje na het versturen van een bestelling aan een klant (zowel b2b als b2c) een klanttevredenheidsonderzoek sturen per e-mail.
De klanten geven bij de aankoop aan of ze wel of niet de nieuwsbrief willen ontvangen, maar we vragen niks over het ontvangen van een onderzoekje.
Is dat SPAM?
T-shirt bedrukken
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag