• 0

Verzameltopic Zoekmachine-optimalisatie (SEO)

Leuke column in Communicatienieuws van Wiseguys-directeur Toine Verheul

 

De kwakzalvers van het internet

 

De laatste jaren hebben we de opkomst van een nieuwe bedrijfstak kunnen gadeslaan, die van de zogenaamde seach engine optimizers. In gewoon Nederlands: zoekmachineoptimalisators. <...> Wat deze bedrijfjes je meestal beloven is een toppositie van jouw website in de grote zoekmachines. Dat is een rare belofte. Zoekmachines doen hun best om min of meer objectieve resultaten terug te geven. Wanneer je website niet hoog scoort dan kan dat twee dingen betekenen: ofwel je hebt je website zo gemaakt dat de zoekmachine er geen raad mee weet, ofwel je hebt een website die door de zoekmachine minder belangrijk wordt gevonden dan andere websites. Aan dat eerste valt wat te doen. Iedere webmaster weet hoe dit moet: maak nette links, vermijd gebruik van JavaScript en Flash voor de navigatie, vul je metatags netjes in, gebruik robots.txt om webcrawlers te instrueren, en zorg dat je site gelinkt wordt op gerespecteerde sites. Als je na deze voorzorgsmaatregelen nog steeds laag scoort zou ik zeggen: pech gehad. Zorg maar dat je site leuker of beter wordt. Voor zoekmachineoptimalisators is dit echter een reden om hun trucendoos open te trekken. <...> Vrijwel iedere grote zoekmachine bestraft misbruik van haar dienst met een extra lage positie. Als je na optimalisatie van je website op nummer 1 staat, is de kans groot dat je na een maand onderaan de lijst bungelt. <...> Ander voorbeeld: Wehkamp. Deze website is zo goed geoptimaliseerd dat zelfs zoeken op "wehkamp" niet het gewenste resultaat bovenaan krijgt. Blijkbaar weet men dit bij Wehkamp ook, want men heeft ten einde raad maar besloten een advertentie te kopen waarin het juiste adres getoond wordt. Een duur grapje en een typisch voorbeeld van het lid op de neus. <...> Misschien genieten zoekmachineoptimalisators hun status wel door het gebrek aan geïnformeerde tegenstemmen. Zoekmachinefabrikanten doen van nature erg geheimzinnig over de werking van hun software. Dit schept ruimte voor mensen die van niks weten maar wel bereid zijn hun mond open te doen. <...> Zoekmachineoptimalisators zijn kwakzalvers in een land waar de geneesheren zwijgen. Zo beschouwd ligt er nog een interessante taak voor ons, als zoekmachinefabrikanten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Er staat al erg veel in dit topic over SEO.

 

 

Zou je dat alsjeblieft dan eerst eens willen lezen marvino002? Dan vind je verschillende antwoorden op je vraag, en hoeft niet telkens hetzelfde riedeltje opnieuw afgedraaid te worden

 

Maar dat is het juist. Dat heb ik al gedaan, ik heb ook geprobeerd wijzigingen door te voeren, maar het script

matched niet op een of andere manier. Ik krijg allemaal fouten en heb er 2 weken over gedaan om de website

weer normaal te krijgen.

 

Ik moet dus op zoek naar iemand met veel verstand hiervan, vandaar dat ik me afvraag of er iemand is die zulke mensen kent? ;D

www.allsexstuff.nl -- de sexshop voor al uw seksuele wensen!

Link naar reactie
  • 0

In maart 2007 nam ik dan ook een bureau onder de arm, dat onze volledige website optimaliseerde volgens de SEO regels, en tevens aan SMO (social media optimisation) en SEA (search engine advertising zoals google adwords) doet voor ons. Het budget voor google adwords bedraagt zo'n 6000 euro/maand...

Alhoewel het al een maand geleden is dat dit is gepost wil ik hier toch op reageren. Ik heb je site eens bekeken en vraag me echt af wat dit bureau aan SEO heeft gedaan. Styles in de code, de link van de designer onderaan elke pagina, metatags die overbodig zijn of juist niet aanwezig. Haal de site maar eens door validator.w3.org en je weet exact wat er aan de code scheelt.

 

Dan het bestelproces, als ik op de site kom via een zoekopdracht en een product bestel, dan krijg ik direct een bestelformulier voor me. Nu zit ik te werken op een hoge resolutie, maar mensen met een 1024x768 resolutie zien nog net dat ze een naam in moeten vullen. Waarom weten ze niet, omdat het product wat ze besteld hebben onderaan de pagina staat. Een nieuw product toevoegen kan helaas niet, het oude wordt overschreven... Snelste oplossing voor een betere weergave? Maak de header kleiner. Jouw bezoeker komt tenslotte voor het product.

 

Ik kwam een advertentie in Google tegen met de volgende advertentietekst:

 

Ruime keuze Teakmeubelen aan SuperPrijzen met gratis levering!

 

Die zin loopt niet helemaal zoals het hoort.

 

Kan iemand me vertellen wat social media optimisation is? Weet je wat daarvoor gedaan is?

 

Nog even in Google.be gezocht op het woord teak. Je staat op #3 in de organische resultaten, en #2 in de betaalde resultaten. Die advertentie is denk ik volledig overbodig.

 

6000 Euro betalen per maand voor een advertentiecampagne is erg veel geld, vooral als de conversie dan niet goed geregeld is. Bovenaan staan in Google is geen doel, maar een middel. Het belangrijkste is toch dat je de meubels verkoopt?

 

Ik heb nog niet eens alle andere punten opgenoemd die er zijn, maar ik schrik er van dat mensen op zo'n manier gewoon geflest worden.

 

Ik hoop dat Alfa83 er iets aan heeft en mee doet, want dit is bakken met geld weggooien.

Link naar reactie
  • 0
Kan iemand me vertellen wat social media optimisation is?
SMO kan bijvoorbeeld betekenen het optimaliseren voor allerlei index sites zoals websitejudge.com, stemsites zoals ekudos.nl en nujij.nl, profielsistes zoals facebook en hyves en bijvoorbeeld het gebruik en delen van widgets.

 

Het doel is traffic trekken van al deze sites. In tegenstelling tot SEO waar je je richt op enkele zoekmachines, in Nederland meestal Google . Kan succesvol zijn maar wel heel lastig.

 

Weet je wat daarvoor gedaan is?

Dat lijkt me een zeer goede vraag.

 

SMO is een zeer grote klus en velen doen het zelf door profielen aan te maken en vrienden te vinden in de juiste niches zodat zij jouw artikelen en site omhoog stemmen of goed waarderen/reviewen. Bedrijven die deze diensten verkopen, hebben bijvoorbeeld een heel groot netwerk waar ze een site doorheen kunnen halen zodat er snel heel veel bezoekers komen.

 

Denk aan een toppositie van je filmpje op de homepage van Youtube, bezoekers gegarandeerd. De conversie die je dan krijgt kan wel eens van twijfelachtige aard zijn. Dit is dan ook een strategie die je erg goed moet overdenken en plannen.

 

Die advertentie is denk ik volledig overbodig.

Zou ik niet te snel zeggen. een #1 organisch samen met een adwords placement in de top 3, dus boven de #1 positie in Google kan zeer waardevol zijn en bezoeker extra vertrouwen in het product geven. Daarbij zijn er mensen die alleen organisch kijken en mensen die alleen in de sponsored ads kijken. Als er maar conversie uit de adwords komt.

 

Het belangrijkste is toch dat je de meubels verkoopt?

Volledig mee eens.

 

Wordt hier de conversie goed gemeten? Je weet dan namelijk meteen of je adwords werkt. Het is heel simpel, elke keyword waarop je adwords toont en netto geen geld oplevert moet je droppen.

 

Eigenlijk zou adwords helemaal geen kostenpost mogen zijn tenzij je in de opstartfase zit of alleen naamsbekendheid wilt opbouwen. Probeer eens de gratis adwords scan van Yargon. ALs het goed is dan is het goed. Als er kansen liggen dan heb je meteen munitie om mee terug te gaan naar je huidige adviseur.

 

Ik heb nog niet eens alle andere punten opgenoemd die er zijn, maar ik schrik er van dat mensen op zo'n manier gewoon geflest worden.

 

Ik hoop dat Alfa83 er iets aan heeft en mee doet, want dit is bakken met geld weggooien.

Ook volledig met je eens. Het kan niet genoeg benadrukt worden dat alles gemeten moet worden en resultaat moet opleveren. Adwords kan heel makkelijk een soort bodemloze put worden.

 

Je moet permanent bezig zijn met nieuwe keywords en advertenties. Daarnaast moet je natuurlijk ook werken aan je landingspagina. 1% van 100 bezoekers is evenveel omzet als 5% van 20.

Link naar reactie
  • 0

SMO is een zeer grote klus en velen doen het zelf door profielen aan te maken en vrienden te vinden in de juiste niches zodat zij jouw artikelen en site omhoog stemmen of goed waarderen/reviewen. Bedrijven die deze diensten verkopen, hebben bijvoorbeeld een heel groot netwerk waar ze een site doorheen kunnen halen zodat er snel heel veel bezoekers komen.

 

Denk aan een toppositie van je filmpje op de homepage van Youtube, bezoekers gegarandeerd. De conversie die je dan krijgt kan wel eens van twijfelachtige aard zijn. Dit is dan ook een strategie die je erg goed moet overdenken en plannen.

 

In deze vorm is het spam. Het idee met de widgets is beter. Alleen als die widget dan door een persoon via de site zelf gehaald wordt.

Link naar reactie
  • 0

SEO optimalisatie is erg breed en niet altijd eenvoudig.

Momenteel wordt me een hoop uitgelegd hierover en kom je nog wel eens problemen tegen.

 

Zo moet het keywoord bij voorkeur ook voorkomen in alt tags van foto's maar mogen dit er weer niet meer als 6 per pagina zijn.

Alle product texten op de pagina moeten herschreven worden om uniek te zijn (anders als andeer shop en concurenten) maar hierbij moet ook weer naar de keywoorden gekeken worden zodat die op de juiste plek en in d e juiste hoeveelheid voorkomt.

en zo zijn er nog wel 20 punten waarop je moet letten.

 

En als je dat allemaal op orde hebt ben je er nog niet wat dan heb je nog weer relefante links naar je site nodig van pagina's die als eblangrijker als die van jou gezien worden (pagerank). daar mag je er weer niet teveel tegelijk van hebben of allemaal met dezelfde text en liefst naar verschillende pagina''s op je site.

 

En op het moment dat jij het helemaal voor elkaar hebt veranderd google de waarde die het aan de verschillende punten geeft en kan je weer van voor af aan beginnen.

Link naar reactie
  • 0
In deze vorm is het spam. Het idee met de widgets is beter. Alleen als die widget dan door een persoon via de site zelf gehaald wordt.

Tsja, het grootste probleem van veel social media netwerken. Dat neemt niet weg dat het veel gedaan wordt en kan werken.

 

Zo moet het keywoord bij voorkeur ook voorkomen in alt tags van foto's maar mogen dit er weer niet meer als 6 per pagina zijn.

Alle product texten op de pagina moeten herschreven worden om uniek te zijn (anders als andeer shop en concurenten) maar hierbij moet ook weer naar de keywoorden gekeken worden zodat die op de juiste plek en in d e juiste hoeveelheid voorkomt.

en zo zijn er nog wel 20 punten waarop je moet letten.

 

En als je dat allemaal op orde hebt ben je er nog niet wat dan heb je nog weer relefante links naar je site nodig van pagina's die als eblangrijker als die van jou gezien worden (pagerank). daar mag je er weer niet teveel tegelijk van hebben of allemaal met dezelfde text en liefst naar verschillende pagina''s op je site.

 

Een groot gedeelte van SEO heeft te maken met gebruiksvriendelijkheid. Goede titels, alt tags, goede beschrijvingen, duidelijk leesbare tekst, navigeerbare menustructuur, e.d. hoor je eigenlijk vooral te doen voor je bezoekers.

 

Ik zou me in het begin niet teveel focussen op de precieze SEO regeltjes en aantallen. Maak gewoon een site die interessant is voor je bezoeker.

 

Als ik iets ga kopen op een website dan verwacht ik per product een unieke en duidelijk beschrijving. ALs gebruiker vind ik het fijn als de titel en URL kloppen. Ik kijk er namelijk wel naar om te zien waar ik ben op de site. Ik klik bijvoorbeeld niet graag op links met gekke url's. Met een goede url heb ik tenminste een idee waar ik heen behoor te gaan.

 

Goede keywords zijn heel belangrijk. ALs ik als gebruiker zoek op milieuvriendelijk oplossingen dan wil ik ook een tekst en product dat daarover gaat. ALs je iets wilt verkopen dan helpt het als je de woorden gebruikt die je bezoeker ook gebruikt en deze verwerk je in je tekst.

 

Wil je bezoekers naar je website dan heb je goede links nodig. Immers een bezoeker moet jou wel gevonden krijgen en zal vaak via andere sites doorklikken. Gebruiksvriendelijkheid betekent ook dat je bereikbaar bent. Heel toevallig zijn goede links waar mensen daadwerkelijk op doorklikken naar jouw site vaak ook goede SEO backlinks.

 

De reden dat sommige mensen die niets met SEO van doen hebben toch hoog scoren is omdat zij uit zichzelf sites maken voor de gebruiker met veel handige en goed geschreven tekst en een duidelijk navigatie structuur.

 

Oftewel, maak een site voor je bezoeker met goede duidelijke en unieke teksten en een fijne navigatiestructuur dan heb je al 70% van de SEO in orde. Vooral in het begin moet je gewoon een goede site bouwen die goed converteert. That's it.

Link naar reactie
  • 0
Ik zou me in het begin niet teveel focussen op de precieze SEO regeltjes en aantallen. Maak gewoon een site die interessant is voor je bezoeker.

 

Ben ik het niet mee eens.

Voor je bezoeker is het b.v. niet van belang of de url www.site.nl/index.php?sed25&id7890 is of www.site.nl/categorie/productnaam.html omdat ze dat vrijwel niet zullen zien.

Tevens ziet de bezoeker de meta tags niet en zijn alt tags voornamelijk interesant voor blinden.

Daarnaast kijkt de bezoeker er niet naar of een keywoord wel bovenaan in de broncode voorkomt en of een keywoord vetgedrukt of onderstreept is.

Al die punten zijn voor de zoekmachine wel van belang.

 

Daarnaast kan je beter gelijk focussen op seo omdat als je later b.v. de urls gaat aanpassen je wel eens al je resultaat kwijt kan zijn en je weer van voor af aan kan beginnen om in de resultaten te komen (eigen ervaring op dit moment).

 

Tuurlijk moet je een website maken die interesant is voor je bezoekers maar als je doordat je website niet goed geoptimaliseerd is je site niet goed in google krijgt heb je geen bezoekers en heb je daar nog geen fluit aan.

 

Tuurlijk moet je ook op andere manieren verkeer zien te krijgen maar mijn ervaring is dat geen enkel soort verkeer beter is als google verkeer kwa omzet.

Link naar reactie
  • 0

Het belangrijkste is juist dat je als eerste aan je bezoeker denkt. Ik kan me niet herinneren dat Google of welke zoekmachine dan ook ergens heeft staan dat je niet meer dan 6x een keyword op een pagina mag zetten.

 

Zorg dat je inderdaad een unieke inhoud hebt, dat van toegevoegde waarde is voor jouw bezoeker en op een natuurlijke wijze is geschreven. Dan komen de links ook vanzelf. Is misschien iets meer werk, maar je loopt dan totaal geen risico dat je door een zoekmachine als verdacht wordt gezien.

 

En vergeet aub de toolbar pagerank. Wordt nodig tijd dat die uit de toolbar gesloopt wordt. Dat getal zegt helemaal niks.

 

De tijd die je steekt in het zoeken naar relevante links kun je beter besteden aan het toevoegen van nieuwe inhoud aan de site.

 

Bouw een site met liefde uit, dat zullen jouw bezoekers waarderen en daardoor ook de zoekmachines.

Link naar reactie
  • 1

Daarnaast kan je beter gelijk focussen op seo omdat als je later b.v. de urls gaat aanpassen je wel eens al je resultaat kwijt kan zijn en je weer van voor af aan kan beginnen om in de resultaten te komen (eigen ervaring op dit moment).

 

Met een 301 redirect is dat goed op te lossen. Hou daarna in de gaten of alles weer is geindexeerd, haal de 301's weer weg en je hebt amper resultaat verlies.

Link naar reactie
  • 1

@vossie,

ALs je seo als leidraad neemt en niet je bezoeker dan wordt het erg moeilijk een succesvolle site te maken. Het een kan niet zonder het ander. Maar als ik moet kiezen dan begon ik met een goede site voor de bezoeker.

 

Met een aantal basisveronderstellingen zoals een duidelijk URL structuur en unieke titels, descriptions en tekst zou je je verder niet heel erg druk hoeven te maken over SEO.

 

ALs je precies weet wat jouw bezoekers willen dan schrijf je bijna automatisch met de trefwoorden waarop ze je later gaan vinden. Dit hoort bij het opzetten van het plan dat je ontwikkeld als je een product of dienst aan een bepaalde groep wil verkopen.

 

Als je website goed staat kun je altijd nog per pagina verder werken aan betere keywords e.d. en verder tweaken. Je kan dan ook je aandacht vestigen op pagina's die goed verdienen of die juist slechter dan verwacht lopen. Je weet dan ook welke keywords en producten goed converteren zodat je daar je SEO aandacht op kan richten.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

marvino002 (en andere met webshops):

 

Content is king! Als je één regeltje tekst per artikel in je webshop plaatst, dan wordt je gewoonweg niet gevonden.

 

Die techniek is inderdaad erg vervelend, maar zeker op te lossen. Kwestie van er induiken. Er ligt zeker veel winst.

 

Belangrijker is: biedt relevante content en ga over van push naar pull. Je laat nu alleen maar producten zien, van dildo's tot weet ik het allemaal. Allemaal zaken waar best vraag naar is, maar hoeveel aanbieders hiervan zijn er wel niet in?

 

Ga ipv dildo's, sexueel genot bieden, als je snapt wat ik bedoel. Iedereen loopt hun productassortiment te pushen (écht ontzettend veel webshops doen dat). Stap daar eens vanaf. Iemand die een dildo zoekt komt wel bij christine le duc of hoe-heet-die-andere-club uit? De pabo! Ga nou eens vertellen hoe lekker die "apparaten" die je verkoopt wel niet zijn en hoe mooi de lingerie wel niet is. Meer dan een regeltje tekst is daarbij wel noodzakelijk.

 

Ga dus niet meer op producten zitten, maar op oplossingen. Sexueel genot, meer plezier in bed, iets nieuws proberen, weet ik het. Maar niet op dildo tarzan, of vibrator maximizerrrrrrrr (als die al bestaan) :)

 

Succes.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0
Ga ipv dildo's, sexueel genot bieden, als je snapt wat ik bedoel. Iedereen loopt hun productassortiment te pushen (écht ontzettend veel webshops doen dat). Stap daar eens vanaf. Iemand die een dildo zoekt komt wel bij christine le duc of hoe-heet-die-andere-club uit? De pabo! Ga nou eens vertellen hoe lekker die "apparaten" die je verkoopt wel niet zijn en hoe mooi de lingerie wel niet is. Meer dan een regeltje tekst is daarbij wel noodzakelijk.

 

Ga dus niet meer op producten zitten, maar op oplossingen. Sexueel genot, meer plezier in bed, iets nieuws proberen, weet ik het. Maar niet op dildo tarzan, of vibrator maximizerrrrrrrr (als die al bestaan)

 

Ik doe dit stukje even pikken en meenemen naar een ander topic van me aangezien ik dat wel interesant vind om verder te ebspreken maar het niet echt bij dit topic past: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=55;action=display;threadid=22588

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik volg dit onderwerp al een poos en ben uiteraard zoveel mogelijk met het optimaliseren van mijn site bezig.

Het is nog niet goed genoeg maar volgens mij ga ik wel de goede kant op.

 

Nu zit ik met een vraagstuk waar ik niet echt uitkom en ik hoop dat jullie me weer verder op weg zouden kunnen helpen.

Ik richt me op dit moment vooral op de fouten die ik via de webmaster tool van google tegen kom.

We hadden veel dubbele titels en metatags.

Dit hebben we al goed aangepakt, de titels zijn nog niet helemaal goed maar daar komen we wel uit.

 

Alleen de metatags zijn nog wel een probleem.

Ik heb op alle pagina's nu per pagina unieke metatags, maar er zijn wel metatags die op meerdere pagina's voorkomen.

Zo zal je op elke pagina de metatag pets passion tegen komen.

 

Ik zat al te denken dat dat misschien niet goed is maar in de tabel met foutregistratie staan niet alle pagina's en dat brengt me aan het twijfelen..

Hoe zit dat nu precies met die metatags.. mag een metatag maar 1 keer op de hele site voorkomen?

Dat lijkt me toch niet?

 

Alvast bedankt voor jullie kijk hierop.

 

Karen

Link naar reactie
  • 0
Hoe zit dat nu precies met die metatags.. mag een metatag maar 1 keer op de hele site voorkomen?

 

Ik neem aan dat je het hier over de 'keywords' en 'description' metatags hebt. Van elk daarvan mag er één per pagina voorkomen, anders is het net zoiets als een auto met twee verschillende kentekenplaten, dan weten zoekmachines niet welke waarde er geldt. Verder moeten deze metatags de pagina waar ze op staan beschrijven. Andere regels zijn er niet. Als je twee pagina's hebt over pindakaas, dan kun je daar dezelfde keywords hebben.

 

Maar Google negeert de keywords en gebruikt de description alleen om de 'snippets' te verbeteren.

Link naar reactie
  • 0

Sorry, ik heb het hier inderdaad vooral over de keywords.

Google noemt het op mijn beheer pagina overigens "dubbele beschrijvingen in meta-tags".

 

Het genoemde voorbeeld is inderdaad mijn bedrijfsnaam en ook de naam en domein van de website.

Misschien is dat inderdaad wat overbodig.

 

Karen

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat je het hier over de 'keywords' en 'description' metatags hebt. Van elk daarvan mag er één per pagina voorkomen

 

Ik neem aan dat je de metatag keyword slechts een keer per pagina mag definieren, maar dat je binnen de tag meerdere keywords mag opnemen. Ik las namelijk in eerste instantie dat je stelde dat er slechts een keyword per pagina mocht voorkomen, hetgeen me niet helemaal correct lijkt

Link naar reactie
  • 0

Hoi Karen

 

Als ik op diverse pagina's kijk wat je keywords zijn vind ik dat je al die algemene termen als 'online' 'dieren' en 'winkel' alsmede 'pets passion' zou moeten laten vallen.

 

Zoek het meer in de goede beschrijvende keywords.

Op de pagina met terraria heb je bijvoorbeeld wel 'terraria' als keyword, en niet 'terrarium'. iets waarop ook veel mensen zouden zoeken volgens mij (en volgens google trouwens want voor iedere 2 mensen die zoeken op terraria, zoekt er ook eentje op terrarium.

 

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor pagina met eet- en drinkbakken voor konijnen waar je 'eet- en drinkbak' als keyword hebt naast de algemene woorden waarop je waarschijnlijk toch niet gevonden gaat worden.

Waarom niet : eetbak, drinkbak, drinkfles (want die staat ook op je pagina) , voerbak, konijn, cavia etc.?

 

Wellicht handig voor je is een tooltje van google, het hulpprogramma voor zoekwoorden. Geef een van de relevante woorden van je pagina in en kijk eens wat er aan alternatieve woorden uitkomt, inclusief een geschat zoekvolume.

 

description

Wat betreft de decription komt vaak een algemene tekst naar voren die op zich heel duidelijk is. Je kunt daarbij tevens overwegen per pagina een aparte tekst te plaatsen die specifiek over die pagina gaat.

Komen mensen je in google tegen dan lezen ze niet alleen het dikke blauw gedrukte, maar ook de tekst eronder die regelmatig gebaseerd is op je description tag. Zie het als een soort mini-advertentie die helemaal gratis is. Maak daar dus gebruik van. Niet alleen welkom heten, maar ook een opmerking over je uitgebreide assortiment voerbakken en drinkflessen voor konijnen en cavia's.

 

signature higherlevel

Tenslotte de tip je url in je onderschrift op te nemen in HL. je hebt nu 172 berichten. Dat waren 172 (of bij 2 verschillende links) 344 extra links naar je website geweest van een hoog gewaardeerd forum. Kan alleen maar bijdragen aan je vindbaarheid in google

 

Edit: sorry als het een klein beetje off-topic ging maar zat op je site en wilde het toch even als tip meegeven.

Link naar reactie
  • 0

Helaas Frans,

 

Google doet vrijwel niets meer met het linken vanaf forums, aangezien er nogal wat automatische posts werden aangemaakt door SEO-Cowboys.

Wat wel belangrijk is, is de positie van de woorden waarop je gevonden wilt worden: in de HTML-kopjes aan het begin noemen!

 

Johan

 

http://www.analyzethat.nl -> Reporting, Data Integratie, Geavanceerde analytics, Data en Process mining

Link naar reactie
  • 0

Helaas Frans,

 

Google doet vrijwel niets meer met het linken vanaf forums, aangezien er nogal wat automatische posts werden aangemaakt door SEO-Cowboys.

Wat wel belangrijk is, is de positie van de woorden waarop je gevonden wilt worden: in de HTML-kopjes aan het begin noemen!

 

Johan

 

Daarom schrijf ik ook dat het alleen maar kan bijdragen, niet datje daardoor een supersprong maakt. Merk dat ik behoorlijk wat bezoek krijg vanuit HL en dat werkt nooit in je nadeel denk ik zo.

HTML-kopjes (ik neem aan dat je H1 en H2 tags bedoelt) is inderdaad nog een tip voor Karen die eerder in deze draad volgens mij al ter sprake is gekomen

Frans

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel voor de reacties.

Ik had de url hier ook wel in mijn handtekening staan maar dat heb ik bewust weggelaten omdat google hier zijn werk erg goed doet en ik ook over dingen praat waarbij ik het niet zo nodig vind dat als men op mijn bedrijf zoekt ze dat als eerste vinden.. :)

 

Ik heb wel het idee dat google nog steeds waarde hecht aan de meta informatie..

In november heb ik veel gedaan aan de zoekwoorden en de titels e.d. en ik wordt nu sinds een paar weken aanzienlijk beter gevonden dan daarvoor...

Vandaar dat ik het de moeite waard vind om het zo goed mogelijk voor elkaar te hebben.

 

Ik ga stoeien met alle tips.

 

Karen

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.