Laat ik ook eens een vraag stellen. Ik zie het steeds vaker voorbij komen, maar mijn zicht op de markt is te beperkt om van een representatief beeld te kunnen spreken.
A verricht een dienst aan B en i.p.v. een factuur met BTW van A naar B, gaat er een creditfactuur van B naar A.
En dan ook nog met verlegde BTW.
Ik zie dit vooral in de (binnenlandse) transportsector.
Volgens mij is verlegde BTW hier helemaal niet toegestaan, maar los van dat: waar komt die eis van selfbilling ineens (?) vandaan? Wat ik van de A's uit dit verhaal begrijp, is dat de B's dit eisen. Gaan de A's niet akkoord, dan zoeken de B's hun diensten bij C t/m Z's.
Graag jullie visie op dit verschijnsel. Alvast bedankt.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
John Kode
John Kode
Hallo,
Laat ik ook eens een vraag stellen. Ik zie het steeds vaker voorbij komen, maar mijn zicht op de markt is te beperkt om van een representatief beeld te kunnen spreken.
A verricht een dienst aan B en i.p.v. een factuur met BTW van A naar B, gaat er een creditfactuur van B naar A.
En dan ook nog met verlegde BTW.
Ik zie dit vooral in de (binnenlandse) transportsector.
Volgens mij is verlegde BTW hier helemaal niet toegestaan, maar los van dat: waar komt die eis van selfbilling ineens (?) vandaan? Wat ik van de A's uit dit verhaal begrijp, is dat de B's dit eisen. Gaan de A's niet akkoord, dan zoeken de B's hun diensten bij C t/m Z's.
Graag jullie visie op dit verschijnsel. Alvast bedankt.
groet,
John
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31154-selfbilling-in-de-mode/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag