• 0

test of coaching voor medewerker

Hallo,

 

op dit moment heb ik 1 medewerker die mij ondersteunt bij een grote opdracht. In het werk loop ik met haar tegen een aantal zaken aan waarvan ik denk dat ze verbetering nodig hebben. Het gaat vooral om de manier hoe ze met bepaalde situaties omgaat, en ik krijg er niet altijd zo goed de vinger achter of het nu een uiting is van hoe ze als persoon in elkaar zit, of dat ze bepaalde vaardigheden nog niet goed onder de knie heeft.

 

Wat het nog moeilijker maakt is het feit dat ze erg bang is om haar baan te verliezen. Ze is bij mij gekomen vanuit 3 maanden WW na een faillissement van haar vorige werkgever. Voor mij is het helemaal geen issue dat ik van haar af wil, inhoudelijk vind ik haar nl erg goed werk afleveren maar zijn gewoon bepaalde verbeterpunten waarvan het mij niet lukt om haar die binnen de dagelijkse werkzaamheden goed bij te brengen. Haar houding maakt echter wel dat ik het gevoel heb dat ze niet altijd open kaart speelt en me af en toe een antwoord geeft dat ik graag wil horen ipv hoe ze er werkelijk over denkt of voelt. Als ik dat door laat sudderen gaat het geheid een keer problemen geven.

 

Als je gaat zoeken op coaches e.d. kan je door de bomen het bos niet meer zien. Ik zou graag een completer beeld van haar als persoon willen krijgen en van daaruit bepalen of er persoonlijke eigenschappen zijn waar zij en ik op een andere manier mee om kunnen gaan om haar werk te verbeteren, of dat ze bepaalde vaardigheden zou kunnen verbeteren waarvoor ik haar bijvoorbeeld een cursus kan aanbieden. Bij wat voor bureau zoek je zoiets?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geen bureau.

 

Bij jezelf. Ga eens een keer met haar lunchen.

 

Jij geeft eerst iets aan haar: vertel haar dat je haar graag hebt, dat je vindt dat ze goed werk aflevert en dat je van plan bent om haar langer aan te houden. Sterker nog, waarom bied je haar niet meteen een contractverlenging aan...

 

(in ruil voor...)

 

Speel open kaart. Laat blijken wat je merkt en dat je haar graag wil helpen. And go with the flow?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi Yannick,

 

dank je voor je snelle reactie.

 

Nou, die lunch was ook het eerste waar ik aan dacht en dat hebben we inmiddels een paar keer gedaan. Het haalt echter mijn gevoel nog niet weg dat ik als het ware nog niet de gehele "Marietje" heb gezien. Ook qua werk schiet ik op dit moment niet verder op met wat ik haar op dit moment kan bijbrengen.

 

Een voorbeeld waar ik tegenaan loop: zolang ik een project aanlever waarvoor ik een duidelijk stappenplan heb uitgewerkt kan ze dit perfect uitwerken en is ze zeer nauwkeurig en levert ze goede dingen af. Maar moet ze het proces wat meer zelf uitzoeken dan raakt ze onderweg een beetje de weg kwijt en gaat ze tot detailniveau in op bijzaken terwijl ze de grote lijn eigenlijk is kwijtgeraakt. Ook al heb ik aangegeven dat ze tussentijds kan (en eigenlijk moet) komen sparren, door haar gedrevenheid wil ze me dan een kant en klaar eindproduct aanbieden. De eerste paar keer heb ik daar niet te zwaar aan getild en vooral de nadruk gelegd op het feit dat ze met haar vragen bij mij terecht kan, en dat ik haar graag wil leren hoe je zo'n proces nou goed aanpakt. Het blijft echter misgaan waardoor ik meer tijd in haar begeleiding moet steken dan ik me eigenlijk kan veroorloven. Misschien ben ik gewoon niet de juiste persoon om haar dit te leren?

 

Ik weet zelf op dit moment niet hoe ik haar hierbij verder kan helpen dus vandaar mijn gedachte om er een externe partij bij te halen.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Het is inmiddels duidelijk geworden dat Marietje beter thuis is binnen een wat grotere organisatie waar ze meer mogelijkheden heeft om in een wat breder team samen te werken, en meer directe begeleiding te krijgen bij haar werkzaamheden.

 

Was wel weer een leermoment voor mijn rol als werkgever, maar het is goed dat de kogel door de kerk is.

Link naar reactie
  • 0

Mocht het nog of opnieuw terzake zijn kan ik een zeer ervaren en prettige effectieve coach aanraden in de vorm van [ wie geinteresseerd is kan de poster PM-en ] Met veel ervaring in het hogere kader alswel een gedegen mensenkennis op elk niveau kan zij zeer zeker van dienst zijn. Ben er zelf in ieder geval mee op een ander level gekomen.

 

M.vr.gr D.Hartman

Link naar reactie
  • 0

Beste Namtrah74,

 

Een firstpost van een vers geregistreerd lid in een 5 maanden oud topic met een lovende reactie en een link naar een website die - hee da's toevallig - gemaakt is door ene "Namtrah".

 

Promotie voor een ander is geen spam en toegestaan, maar dit is gewoon ordinaire linkbuilding, ik heb de naam en de link daarom uit je bericht verwijderd

 

Groet,

 

Norbert

 

HL Administrator

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.