• 0

sluiting B.V door misdrijf en 9% aandelen

De Directeur zit wegens een misdrijf gedetineerd, en bedrijf is gesloten.

 

Nu is het volgende het geval, ik bezit 9% aandelen, en heb sind de detinering van de Directeur niks meer van de B.V vernomen, is begrijpelijk omdat de bestuurder vast zit, ik heb geen enkele werkzaamheden gedaan voor dat bedrijf, alleen op naam aandelen gezet, zodat er een b.v gevormd kon worden.

Nu mijn volgende vragen:

Kan ik aanspraak maken op een uitbetaling van de aandelen vanuit gaande het omzet van het bedrijf.

kan er op mij aanspraak gemaakt worden, op eventuele vorderingen en/of schulden van het bedrijf.

 

Helaas ben ik niet op de hoogte gehouden worden, weet helemaal niks van het bedrijf alleen dat ik aandelen bezit.

Wie o wie kan me verder helpen en me raad geven.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou beginnen met een professional in te huren om te kijken wat er aan de hand is, met name een juridisch persoon. De consequenties kunnen zeer divers zijn en de kans dat je je geld er weer uit gaat krijgen is relatief klein als je geen persoonlijk support krijgt.

 

Heeft de Directeur de rest van de aandelen?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
kan er op mij aanspraak gemaakt worden, op eventuele vorderingen en/of schulden van het bedrijf.

Als jij geen bestuurder bent en ook geen bestuurdershandelingen (hebt) verricht is er niets aan de hand, je bent gewoon aandeelhouder, niet meer en niet minder. Worst case scenario is dan dat je je geld kwijt bent.

 

Verder sluit ik mij aan bij mijn voorganger: win op zeer korte termijn juridisch advies in.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, heb ook al een afspraak met een jurist, wil me bij deze er op voorbereiden.

 

Ik heb geen geld ingelegd ;), alleen nu heb ik een vordering van de Sociale dienst, omdat mijn toenmalige echtgenoot een starterkapitaal heeft gekregen van de SD, en ik hiervan niet op de hoogte was mij hierop aanspreekt, omdat mijn echtgenoot gedetineerd is en wij toen gehuwd.

 

Link naar reactie
  • 0

Alright :)

 

Alleen als iemand geïnteresseerd is in het kopen van de BV kun je nog wat voor je aandelen vangen. Wellicht de directeur als hij weer uit het gevang komt? ;)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

De Directeur zit wegens een misdrijf gedetineerd, en bedrijf is gesloten.

 

Nu is het volgende het geval, ik bezit 9% aandelen, en heb sind de detinering van de Directeur niks meer van de B.V vernomen, is begrijpelijk omdat de bestuurder vast zit, ik heb geen enkele werkzaamheden gedaan voor dat bedrijf, alleen op naam aandelen gezet, zodat er een b.v gevormd kon worden.

 

Nu mijn volgende vragen:

 

- Kan ik aanspraak maken op een uitbetaling van de aandelen vanuit gaande het omzet van het bedrijf.

- kan er op mij aanspraak gemaakt worden, op eventuele vorderingen en/of schulden van het bedrijf.

 

Helaas ben ik niet op de hoogte gehouden worden, weet helemaal niks van het bedrijf alleen dat ik aandelen bezit.

Wie o wie kan me verder helpen en me raad geven.

 

Daar krijg ik nou de kriebels van. Pas in tweede instantie blijkt die directeur jouw voormalige partner/echtgenoot en heb je aandelen geaccepteerd om hem in staat te stellen een besloten vennootschap op te richten. Zo'n zwabberverhaal hoort wat mij betreft helemaal niet thuis hier, maar 1:1 in gesprek met een jurist.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

 

Daar krijg ik nou de kriebels van. Pas in tweede instantie blijkt die directeur jouw voormalige partner/echtgenoot en heb je aandelen geaccepteerd om hem in staat te stellen een besloten vennootschap op te richten. Zo'n zwabberverhaal hoort wat mij betreft helemaal niet thuis hier, maar 1:1 in gesprek met een jurist.

 

Laat ik het daar nou helemaal mee eens zijn. Het gaat hier om een vraag van een aandeelhouder en niet van een ondernemer. Dit topic voegt niets toe en wordt gesloten. Goede argumenten om deze draad open te houden mogen altijd via de PM.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.