• 0

Potentiële klant bellen of sms'en?

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat bedoel je met een potentiële klant? iemand die al heeft laten weten interesse te hebben in jouw product of dienst, of hebben we het hier gewoon over acquisitie?

 

Het lijikt me hoe dan ook duidelijk dat iemand bellen, veel meer mogelijkheden biedt dan het versturen van een sms.

Een verkoopgesprek kun je bijsturen, een sms is een vorm van reclame ( of spam) wat weinig ruimte biedt voor informatiewisselingen en hier snel op in te spelen.

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Betreft personen die al interesse heeft getoond in onze diensten. Reden tot deze gedachte is omdat deze personen in de organisatie vrijwel niet voor reclame openstaan en vaak geen tijd hebben voor zulke gesprekken.

 

Bedoeling is om de persoon uit te nodigen voor een koffie bij ons op kantoor, of op een andere locatie aan te geven door deze persoon. Het gesprek zal hooguit 20 minuten duren.

 

Graag jullie reacties.

Link naar reactie
  • 0

Betreft personen die al interesse heeft getoond in onze diensten. Reden tot deze gedachte is omdat deze personen in de organisatie vrijwel niet voor reclame openstaan en vaak geen tijd hebben voor zulke gesprekken.

 

Interesse getoond, maar geen tijd voor een gesprek? Dan is er ook geen interesse. Beetje tegenstrijdige zinnen hierboven IMHO

 

Persoonlijk zou ik niet op een SMS reageren. Als je contact wilt moet je dat met mij zoeken, en niet een (bulk?) sms sturen waar ik weer actie op moet ondernemen.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Als iemand interesse heeft getoond in jullie diensten, dan staan ze toch ook wel open voor een (persoonlijk) telefoongesprek.

Als ik als potentiële klant een sms ontvang, ben je mij als klant zeker kwijt

Mijn gedachte hierbij is dat wanneer iemand niet met mij persoonlijk contact op wenst te nemen, ik ook niet echt de indruk heb dat ze mij waarderen als klant.

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

@ rk: vreemd of modern!

SMS-jes lees ik meestal veel te laat, mobiel heb ik vaak zelfs niet eens op zak en ben daar vast de enige niet in (hoop ik)Emails daarentegen worden vrijwel meteen gelezen.

Voor een chat moet je wel benaderbaar zijn, bijv via Skype.. daar moet je dan al eerst die ander zijn skype-adres weten enz. tenzij je deze via je eigen chatfunctie benadert als deze op je website komt.

We hebben hier een maand of 6 mee gewerkt en bijna iedereen klikte rechtstreeks contact weg, dus blijft direct email over.

 

Geheel ander onderwerp, maar het herinnert me er wel aan dat je evt een klant (in dit geval een jongere!) die reeds geleverde goederen niet betaalt en niet op email of telefoon reageert, wel kan bestoken met SMS-jes voor je aangetekende brieven en de deurwaarder inschakelt!

Link naar reactie
  • 0

@ rk: vreemd of modern!

SMS-jes lees ik meestal veel te laat, mobiel heb ik vaak zelfs niet eens op zak en ben daar vast de enige niet in (hoop ik)Emails daarentegen worden vrijwel meteen gelezen.

Voor een chat moet je wel benaderbaar zijn, bijv via Skype.. daar moet je dan al eerst die ander zijn skype-adres weten enz. tenzij je deze via je eigen chatfunctie benadert als deze op je website komt.

We hebben hier een maand of 6 mee gewerkt en bijna iedereen klikte rechtstreeks contact weg, dus blijft direct email over.

 

Geheel ander onderwerp, maar het herinnert me er wel aan dat je evt een klant (in dit geval een jongere!) die reeds geleverde goederen niet betaalt en niet op email of telefoon reageert, wel kan bestoken met SMS-jes voor je aangetekende brieven en de deurwaarder inschakelt!

 

SMS vind ik fijn omdat je ZEKER weet dat die aan komt. Ik ben niet zo iemand die de hele dag met een mobiel rond loopt, en neem hem ZEKER niet mee naar bed.

 

Email (ook op telefoon) , is toch wat minder, zeker als je ~50 emails per dag hebt (dus excl spam, incl systeemberichten) Met een chat is het allemaal toch wat sneller contact. Meestal ook omdat een antwoord in een nieuwe vraag naar voren komt.

 

 

Er zijn trouwens ook prima "business" chat applicaties te krijgen tegenwoordig, zonder de ;) :) ;D >;( >:( :( 8) ??? ::) :P :-[ :-\ :-K :'(

 

Wilde eigenlijk een blackberry aanschaffen deze week, zodat ik nog affectiever van alternatieve communicatie gebruik kan maken!

 

 

Zo jong ben ik nu ook weer niet, wel efficient ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.