Ik heb een bedrijf met 3 medewerkers. Op dit moment hebben we allemaal op een standalone computer met internettoegang. Af en toe wisselen we van werkplek/computer met elkaar. Nu lopen we al een tijdje tegen het volgende probleem aan.
1. we werken allemaal met outlook express op de eigen computer. Het nadeel is dat als ik vanuit een andere computer werk, ik verzonden mail vanaf de andere computer niet kan zien. Sterker nog, soms weet ik niet eens meer vanaf welke computer een bepaalde mail is verstuurd...Ik zou het liefste willen werken vanuit 1 e-mailprogramma op 1 computer waarin alle mail correspondentie dan goed is georganiseerd.
2. we hebben een facturatieprogramma dat op 1 computer staat. Op de andere twee computers staat dat niet. Ik zou toe willen naar een systeem dat iedereen kan werken in inzien in dat ene facturatieprogramma.
3. we zouden eigenlijk de volgende programma's willen gebruiken vanuit 1 centraal systeem zodat alle gegevens georganiseerd zijn in 1 systeem: excel, word, facturatieprogramma, mail, agenda, en zo nog een paar extra programmaatjes.
Om het gecompliceerder te maken:
A. we zitten met ons bedrijf bij een ander bedrijf in, die een eigen server en netwerk hebben, en waar wij het internet van hun server krijgen (we zitten dus niet op hun netwerk)
B.we hebben een abonnement van KPN om in te loggen op de meest uitgebreide computer, vanuit huis.
C. we hebben een abonnement van KPN backup-online
Concrete vraag: hoe zouden wij een netwerkje moeten aanleggen, welke hardware, welke software... Iemand een idee?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ondernemen31
ondernemen31
Beste lezers,
Ik heb een bedrijf met 3 medewerkers. Op dit moment hebben we allemaal op een standalone computer met internettoegang. Af en toe wisselen we van werkplek/computer met elkaar. Nu lopen we al een tijdje tegen het volgende probleem aan.
1. we werken allemaal met outlook express op de eigen computer. Het nadeel is dat als ik vanuit een andere computer werk, ik verzonden mail vanaf de andere computer niet kan zien. Sterker nog, soms weet ik niet eens meer vanaf welke computer een bepaalde mail is verstuurd...Ik zou het liefste willen werken vanuit 1 e-mailprogramma op 1 computer waarin alle mail correspondentie dan goed is georganiseerd.
2. we hebben een facturatieprogramma dat op 1 computer staat. Op de andere twee computers staat dat niet. Ik zou toe willen naar een systeem dat iedereen kan werken in inzien in dat ene facturatieprogramma.
3. we zouden eigenlijk de volgende programma's willen gebruiken vanuit 1 centraal systeem zodat alle gegevens georganiseerd zijn in 1 systeem: excel, word, facturatieprogramma, mail, agenda, en zo nog een paar extra programmaatjes.
Om het gecompliceerder te maken:
A. we zitten met ons bedrijf bij een ander bedrijf in, die een eigen server en netwerk hebben, en waar wij het internet van hun server krijgen (we zitten dus niet op hun netwerk)
B.we hebben een abonnement van KPN om in te loggen op de meest uitgebreide computer, vanuit huis.
C. we hebben een abonnement van KPN backup-online
Concrete vraag: hoe zouden wij een netwerkje moeten aanleggen, welke hardware, welke software... Iemand een idee?
Groeten,
Ondernemen31
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31789-klein-bedrijf-zoekt-goede-oplossing-voor-netwerk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
56 antwoorden op deze vraag