michaelb

Senior
  • Aantal berichten

    50
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Maagdenburgstraat 22, Deventer, 7421ZC, Nederland
  • Voornaam
    Michael
  • Achternaam
    Broeknellis
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Parte-ICT
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Deventer
  • Telefoonnummer
    0570714821
  • Branche
    Industrie & bouw
  • Branche 2
    Innovatie & concepten
  • Websiteadres

michaelb's trofeeën

  1. Zelf maak ik gebruik van WiverSoft Facturatie. Is geen boekhoudprogramma maar verder voorziet hij in de behoefte waar jij om vraagt. Tevens zit er een onderhoudscontract module in en automatische facturatie. Template, mail e.d. zijn simpel aan te passen en prijs technische goed te doen. Volgens mij kan je gewoon een demo downloaden. Helaas draait deze niet onder Linux dus voor je VPS heb je er niet veel aan.
  2. Wat is eigenlijk je budget? Hoeveel wil je per maand betalen voor een oplossing? Wat ik eerder heb gemaild voldoet aan je wensen. Ga in de cloud. Alles draait dan extern. Meerdere gebruikers kunnen tegelijk inloggen en gezamenlijk de data raadplegen. Scherm is geen probleem. Past zichzelf aan. Sterker nog... Werkt ook prima met een dual scherm. Aangezien alleen scherm, beeld en muis over het internet gaat is het balang van snel internet minder groot. En m.b.t. backup, beheer en licenties is ook allemaal geregeld in de cloud.
  3. Afgezien van de kosten zou hosted desktop iets voor je zijn. Met hosted dekstop maak je een connectie via RDP. Je krijgt dan een Windows 7 look en feel desktop te zien, met daarin je persoonlijke bestanden en applicaties.O.a. Office 2010. Het is mogelijk dat meerdere medewerkers tegelijkertijd inloggen. Daarbij hebben ze dan ook de beschikking over de applicaties en gezamenlijke bestanden. Heeft een medewerker een bestand (bijv Word) in gebruik dan krijgt de ander een melding dat het bestand als read only te openen is. Met hosted Exchange heb je toegang tot je mail in zowel hosted desktop als op je mobiel, PDA, I-Pad e.d. Je kan de omgeving overall bereiken zolang je maar een computer met internetverbinding hebt. Tevens zijn alle Windows licentie geregeld, Je betaald dus per maand een vast bedrag. Bovenstaand is wel een stuk duurder dan Office 365 of Google docs maar bovenstaand voldoet wel aan je wensen.
  4. Informeer bij ander bedrijven die je kent. Zij hebben vaak ook een vaste automatiseringsbedrijf. Wat zijn de ervaringen? Google kan zeker geen kwaad. Vaak staat er een portfolio op de site. Je kan overwegen om die bedrijven te benaderen en te vragen naar hun ervaring. Kijk waar ze zitten (qua bedrijfspand e.d.) Laat iemand vrijblijvend langskomen en eventueel een offerte laten maken zonder verplichtiging. Hoe komt die persoon over.
  5. Je zegt dat het 10.000 euro kost voor de software. Mij is niet duidelijk om welke software het gaat. Bestaat de software niet in een cloud / saas oplossing? Dat zou betekenen dat je niet tot aanschaf hoeft over te gaan maar dat je maandelijks een bedrag moet betalen.
  6. Ik wil erop wijzen dat TEAMVIEWER voor zakelijk gebruik NIET gratis is. En aangezien we allemaal ondernemers zijn is dat wel handig om te weten.
  7. Update van mijn kant. Een tijd geleden dat deze topic voorbij is gekomen maar veel gebeurt. Uiteindelijk geregeld met het bureau dat ik factuureer aan de klant en ik stuur de urenstaat naar het bureau. Het bureau stuurt weer een factuur naar mij en ik betaal dat. (feebedrag) Overigens nog steeds niet contractueel vastgelegd. Maar wat ik al vermoede is gebeurt. bedrijf is nu failliet. Wat moet ik nu doen? Lijkt me dat ik niets meer hoef te doen want ik kan geen factuur meer ontvangen van een failliet bedrijf. Wat is nu mijn recht en wat moet ik doen. Er staat nog een factuur open en deze is gefactureerd voordat het bedrijf failliet ging. Moet ik deze gewoon betalen? Lijkt me overigens wel of moet ik wachten totdat de curator gaat roepen.
  8. Leeftijd maakt volgens mij niet veel uit. In de ICT is het wel belangrijk om te weten waar je het over hebt. Werkervaring is daar een heel belangrijk onderdeel. Je moet je zeker niet druk maken om je leeftijd. Je wilt heel groot worden maar weet je al wel hoe je dat denkt te bereiken? Er zijn genoeg grote ICT bedrijven dus je moet een toegevoegde waarde hebben. Waarom zou een klant naar jou toe gaan en niet naar een concurrent. Dat soort vragen moet je een goed antwoord op hebben.
  9. Ik denk dat je een beetje te gemakkelijk denkt. Als ICT-er met een eenmanszaak kom je niet bij de grote bedrijven naar binnen. Je moet dus je focus leggen op MKB bedrijven. Daar zijn de marges niet hoog. Ben benieuwd hoeveel winst je denkt te maken met 1 beheerscontract. Je kunt n.l niet rondkomen met enkele beheerscontracten. Daar zul je veel en veel meer klanten voor nodig hebben. Je denkt er ook al overna om 1 werknemer in dienst te nemen. Hoe snel denk je overigens klanten te vinden? en hoe wil je ze vinden. Waarom ga je niet eerst detacheringswerk doen ( in dienstverband). Doe dat 4 a 5 jaar en zorg dat je veel kennis opdoet. Ga daarna ZZP -er worden en leg dan geld opzij. Ga verder met detachering en probeer tussentijds klanten te vinden. De markt beweegt voortdurend. Cloud / saas oplossingen komen steeds meer naar voren. Kan zo maar zijn dat over 6 jaar de kleine MKB bedrijven helemaal geen servers meer hebben staan maar dat alles draait in een cloud. Je markt wordt daardoor ook weer kleiner.
  10. Ik blijf toch benieuwd hoe je denkt ooit winst te kunnen maken. Registar te zijn kost € ongeveer 200 per kwartaal. Direct admin voor lifetime ongveer 300 dollar. Huur datacenter / internet.. Hardware.. Om het goed te doen, dubbel uitgevoerd. Backup.. Maar ook backup buiten de deur. Kwaliteit kost geld. Vraag me dus af wat de kwaliteit is die TS aanbiedt. En als je zegt 99,9 % uptime dan is mijn vraag hoe je denkt dat te bewerkstelligen.
  11. Ik ben het met Wouterz eens. Hoe kan jij ooit winst gaan maken? Huren van de ruimte/internet in het datacenter, aanschaffen hardware. Heb je zelf al berekend hoeveel pakketten je moet verkopen om ooit winst te maken. En denk je dat te halen....... Particulier kijkt naar de prijs. Als zakelijke klant denk ik. Vast oude zooi en kan niet veel goeds zijn voor die prijs.... geef liever meer geld uit aan iets waar ik vertrouwen in heb.
  12. Ik zie veel hosters die eigenlijk resellers zijn. Garanderen 99,9 % uptime, goede backup etc. etc. maar hebben geen enkele invloed op de techniek etc. Mijn vraag is dan ook, ben je reseller of heb je zelf servers in Amsterdam staan? Of heb je een VPS gehuurd? Ook dan ben je erg afhankelijk van de partij waar je de diensten afneemt. Maakt voor mij n.l. een groot verschil. Ik zie n.l. liever een hosting partij die alles zelf doet en weet hoe alles werkt.
  13. Een dongel is een goede oplossing maar wel maandelijkse kosten. Netwerk via stopcontact bestaat ook maar aangezien 500 meter wel erg lang is ben ik bang dat dit geen optie is. Volgens mij gaan ze tot 200 meter. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft en weet of 500 meter haalbaar is. Misschien een bepaald merk?
  14. Domein namen blijven wel "hangen" bij de mensen. Als ik naar mijzelf kijk dan heb ik soms dat ik iets gelezen of gezien heb en naderhand iets daarover wil weten. Je weet wel wat het bedrijf deed maar weet even de naam niet meer. Je gaat googlen en vaak vind je de desbetreffende bedrijf om dat je ongeveer de naam nog wist en je wist wat het bedrijf deed. Als je dus een domein naam kiest wat niet overeenkomt met wat je doet of hoe je bedrijf heet dan gaat bovenstaande niet werken. In jouw geval zou ik eerder denken aan een ICT bedrijf zoals systeembeheer / installatie e.d. dan een webshop hosting / design bedrijf.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.