IK heb een jurisch vraag en mijn vraag is hoe sterk sta ik en wat kan ik doen?
Het verhaal is als volgt:
Zoals gewoonlijk worden ZZP-ers door tussenbureau geplaats bij klanten. Ik ben ook via een tussenbureau geplaatst bij een klant. Ik factureer aan mijn tussenbureau. Tussenbureau factureert aan de eindklant. Tussenbureau vangt de fee.
Ik heb daar ongeveer 4 maanden gezeten en de betaling was altijd op tijd. Daarna ben ik weggegaan maar de klant heeft me teruggevraagd. (Heeft 2 maanden tussengezeten). Wederom verliep de facturatie via het tussenbureau. Aleen de betaling ging veel slechter. Altijd te laat en moest altijd achter mijn geld aan. Het tussenbureau had vaak smoesjes als... een grote klant betaald niet. De laatste keren werd er maar een gedeelte betaald en een paardagen later de rest. Of ze zeiden dat mijn klant nog niet betaald had, terwijl ik van de klant had gezien dat de betaling allang gedaan was. Uiteindelijk kreeg ik het geld via een spoedbetaling van een ander bedrijf. Ik kende ook mensen die in dienst waren van die tussenbuerau. Zij moesten de laatste tijd wachten op hun salaris en de pensioenen werden al helemaal niet meer betaald. Via andere klanten hoorde ik dat het tussenbureau in geldnood was. Door dit alles heb ik de samenwerking via mail formeel beeindigd, in dat mailberciht heb ik gewezen op het herhaaldelijk te laat betalen. De directeur van het tussenbureau heeft daarop gereageerd dat het zo niet hoeft en mij persoonlijk wilde spreken. Die dag heb ik hem niet gezien.
Nu komt het dat ik in de periode vaak om een contract heb gevraagd. DIe is nooit gekomen. Ik heb dus geen contract met het tussenbureau. Ook de eindklant heeft geen contract met het tussenbuerau. Alleen een contract over de eerste periode van (4 maanden). Ik heb de accountmanagers van het tussenbuerau gesproken en zij gaven me geljk dat ik wilde stoppen met het tussenbuerau. Met de accountmanager en de klant heb ik de afspraak gemaakt dat ik rechtstreeks factureer aan de klant. Helaas heb ik het laatste niet op papier of in de mail staan. Inmiddels doe ik dat al 4 maanden zonder iets van het tussenbuerau te horen.
Nu werken de accountmangers niet meer voor het tussenbuerau en is er 1 in een jurisch conflict gekomen. Eentje wacht nog op zijn salaris en heeft deze week faillissement aangevraagd. Nu heb ik vandaag een aangetekende brief gekregen van de directeur van het tussenbuerau dat hij wacht op mijn urenstaat. Zodoende kan hij de klant factureren en daarna mij betalen.
Als ik die urenstaat niet geef schakelt hij een jurist in.
Uiteraard ga ik daar niet mee akkoord. De klant heeft rechtstreeks aan mij betaald en ik ben bang als ik het geld aan hem geef dat ik kan fluiten naar mij deel. Hij probeert n.l. nog geld binnen te krijgen voor zjn bedrijf.
Kort samengevat. Hij wil dat ik nog via hem werk terwjl hij een faillissement aanvraag heeft gekregen.
Ik heb geen contract met hem en de klant ook niet. Verder heb ik formeel via mail de samenwerking beindigd. Staat in de mial. Ook heb ik mails dat ik hem herhaaldelijk gevraagd heb wanneer hij gaat betalen. Tevens heb ik mails dat ik vraag om een contract.
Wat zijn de mogelijkheden? Ik ben van mening dat hij geen poot heeft om op te staan.
Eventueel ben ik bereid om 2 maanden fee te betalen aan hem.
Hoor graag jullie advies.
Parte-ICT . Voor ICT beheer, en clouddiensten zoals: Hosted Exchange, Hosted Desktop. Gericht op het MKB
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
michaelb
michaelb
IK heb een jurisch vraag en mijn vraag is hoe sterk sta ik en wat kan ik doen?
Het verhaal is als volgt:
Zoals gewoonlijk worden ZZP-ers door tussenbureau geplaats bij klanten. Ik ben ook via een tussenbureau geplaatst bij een klant. Ik factureer aan mijn tussenbureau. Tussenbureau factureert aan de eindklant. Tussenbureau vangt de fee.
Ik heb daar ongeveer 4 maanden gezeten en de betaling was altijd op tijd. Daarna ben ik weggegaan maar de klant heeft me teruggevraagd. (Heeft 2 maanden tussengezeten). Wederom verliep de facturatie via het tussenbureau. Aleen de betaling ging veel slechter. Altijd te laat en moest altijd achter mijn geld aan. Het tussenbureau had vaak smoesjes als... een grote klant betaald niet. De laatste keren werd er maar een gedeelte betaald en een paardagen later de rest. Of ze zeiden dat mijn klant nog niet betaald had, terwijl ik van de klant had gezien dat de betaling allang gedaan was. Uiteindelijk kreeg ik het geld via een spoedbetaling van een ander bedrijf. Ik kende ook mensen die in dienst waren van die tussenbuerau. Zij moesten de laatste tijd wachten op hun salaris en de pensioenen werden al helemaal niet meer betaald. Via andere klanten hoorde ik dat het tussenbureau in geldnood was. Door dit alles heb ik de samenwerking via mail formeel beeindigd, in dat mailberciht heb ik gewezen op het herhaaldelijk te laat betalen. De directeur van het tussenbureau heeft daarop gereageerd dat het zo niet hoeft en mij persoonlijk wilde spreken. Die dag heb ik hem niet gezien.
Nu komt het dat ik in de periode vaak om een contract heb gevraagd. DIe is nooit gekomen. Ik heb dus geen contract met het tussenbureau. Ook de eindklant heeft geen contract met het tussenbuerau. Alleen een contract over de eerste periode van (4 maanden). Ik heb de accountmanagers van het tussenbuerau gesproken en zij gaven me geljk dat ik wilde stoppen met het tussenbuerau. Met de accountmanager en de klant heb ik de afspraak gemaakt dat ik rechtstreeks factureer aan de klant. Helaas heb ik het laatste niet op papier of in de mail staan. Inmiddels doe ik dat al 4 maanden zonder iets van het tussenbuerau te horen.
Nu werken de accountmangers niet meer voor het tussenbuerau en is er 1 in een jurisch conflict gekomen. Eentje wacht nog op zijn salaris en heeft deze week faillissement aangevraagd. Nu heb ik vandaag een aangetekende brief gekregen van de directeur van het tussenbuerau dat hij wacht op mijn urenstaat. Zodoende kan hij de klant factureren en daarna mij betalen.
Als ik die urenstaat niet geef schakelt hij een jurist in.
Uiteraard ga ik daar niet mee akkoord. De klant heeft rechtstreeks aan mij betaald en ik ben bang als ik het geld aan hem geef dat ik kan fluiten naar mij deel. Hij probeert n.l. nog geld binnen te krijgen voor zjn bedrijf.
Kort samengevat. Hij wil dat ik nog via hem werk terwjl hij een faillissement aanvraag heeft gekregen.
Ik heb geen contract met hem en de klant ook niet. Verder heb ik formeel via mail de samenwerking beindigd. Staat in de mial. Ook heb ik mails dat ik hem herhaaldelijk gevraagd heb wanneer hij gaat betalen. Tevens heb ik mails dat ik vraag om een contract.
Wat zijn de mogelijkheden? Ik ben van mening dat hij geen poot heeft om op te staan.
Eventueel ben ik bereid om 2 maanden fee te betalen aan hem.
Hoor graag jullie advies.
Parte-ICT . Voor ICT beheer, en clouddiensten zoals: Hosted Exchange, Hosted Desktop. Gericht op het MKB
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
44 antwoorden op deze vraag