• 0

zelfstandig ondernemer en kilometers

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als zelfstandig ondernemer mag je per kilometer vragen wat je wilt. Ik ken ondernemers die € 2,75 p/km vragen - en ze nog betaald krijgen ook. Het probleem bij jou zit er in dat jouw opdrachtgever die € 0,30 p/km niet wil betalen. Dat is een onderhandelingsprobleem, blijkbaar is hij niet bereid om jouw kosten te betalen.

Het is aan jou om te bepalen of je met minder genoeg kun nemen, of dat het de reden is om de opdracht af te wijzen. Heb je al een overeenkomst met deze opdrachtgever en heb je in deze overeenkomst het tarief per kilometer aangegeven? Als hij dit getekend heeft kan hij eigenlijk geen kant op en zal hij moeten betalen.

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Je mag vragen wat je wil, maar of je het krijgt is een tweede. Dus je zult of in overleg moeten gaan over een voor de opdrachtgever wel acceptabele kilometervergoeding, of je kilometervergoeding aan blijven houden met het risico dat je de klant verliest.

 

Heb je al geprobeerd om uit te leggen aan je opdrachtgever dat het bedrag niet meer dan redelijk is, dus onderbouwen. Dit zou de acceptatie ten goede kunnen komen lijkt mij.

Link naar reactie
  • 0

Ligt het aan mij of lezen Robbert en Dennis de eerste post niet goed? Er staat toch dat de opdrachtgever het er gewoon mee eens is?

 

 

Yup, verkeerd gelezen... onbewust gelezen dat de opdrachtgever het er niet mee eens is :-[

Verhaal verandert verder niet ;)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Ligt het aan mij of lezen Robbert en Dennis de eerste post niet goed? Er staat toch dat de opdrachtgever het er gewoon mee eens is?

 

Ik was er echt van overtuigd dat de opdrachtgever het er niet mee eens was. :-\. Gelukkig zijn er altijd anderen die dit soort foutjes snel opmerken ;)

Link naar reactie
  • 0
Retired Mod     7,5k 32 1452

Als zelfstandig ondernemer bereken ik mijn kilomers tegen € 0,30 per gereden kilometer.

Mijn opdrachtgever is het hier mee eens. Kan dat nu wel of niet?

 

Ik zou zeggen ja. Gewoon factureren met 19% btw erbij.

 

kortom Brood heeft het bij het rechte eind. Zolang jij de kilometers maar doorbelast met btw het hoort namelijk gewoon tot je belaste omzet. (ik neem daarbij dus wel aan dat je normaal belaste diensten levert). Er is hier geen sprake van een onbelaste vergoeding zoals die voor werknemers wel bestaat (voor de loonbelasting)

Link naar reactie
  • 0

Wat een raar topic ;)

 

Niemand die opmerkt dat van die 30 cent in feite 19 cent belastingvrij is voor WimBill en dus maar 11 cent belast

 

 

Er vanuit gaande dat hij zijn auto niet zakelijk rijdt natuurlijk.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0
Retired Mod     7,5k 32 1452

Wat een raar topic ;)

 

Niemand die opmerkt dat van die 30 cent in feite 19 cent belastingvrij is voor WimBill en dus maar 11 cent belast

Inderdaad die laatstse zin van mijn reactie was veel te kort door de bocht :-[. ik was 2 dingen tegelijk aan het doen..

 

Nog maar een poging voledig te zijn dan.

Voor BTW naar de klant reken je over 30 cent btw.

 

Voor de IB mag je 19cent per kilometer naar prive halen zonder belasting

(aantal kilometers * 19ct boeken als kosten boen en uitbetalen naar prive of boeken als privestorting op de kapitaalrekening/Eigen vermogen indien niet uitbetaald)

 

Effectief word daardoor voor de IB maar 11 cent word belast.. want dat is het saldo van de omzet - kosten als verantwoord.

Link naar reactie
  • 0

Wat een raar topic ;)

 

Niemand die opmerkt dat van die 30 cent in feite 19 cent belastingvrij is voor WimBill en dus maar 11 cent belast

Inderdaad die laatstse zin van mijn reactie was veel te kort door de bocht :-[. ik was 2 dingen tegelijk aan het doen..

 

Nog maar een poging voledig te zijn dan.

Voor BTW naar de klant reken je over 30 cent btw.

 

Voor de IB mag je 19cent per kilometer naar prive halen zonder belasting

(aantal kilometers * 19ct boeken als kosten boen en uitbetalen naar prive of boeken als privestorting op de kapitaalrekening/Eigen vermogen indien niet uitbetaald)

 

Effectief word daardoor voor de IB maar 11 cent word belast.. want dat is het saldo van de omzet - kosten als verantwoord.

 

 

Helemaal juist - behalve als het om een zakelijke, op de balans, geactiveerde auto gaat. Dan is er geen sprake van een aftrek van € 0,19/km.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Op de fiets gaan mag ook natuurlijk. Wel opletten dat je geen zakelijke fiets hebt, anders mag je die 19 ct per km niet aftrekken.

 

 

;D ;D ;D

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.