• 0

De 25-dollar computer

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het merendeel van de mensen gebruikt een computer alleen voor internet, e-mail en tekstverwerking. Daarvoor heb je geen computer nodig van honderden euro's.

 

Voor jouw toepassing mist er nog wel iets essentieels: een netwerk kaartje...

 

Ach, en een wormpje of een virusje houd je alert ;)

Link naar reactie
  • 0

Voor jouw toepassing mist er nog wel iets essentieels: een netwerk kaartje...

Via de USB kan dat ook prima ;)

 

Sluit een USB hub aan op de USB poort van dit computertje en je hebt een compleet werkstation waar je je printer, netwerk, externe HD, muis en toetsenbord etc. op kan aansluiten.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af wat er zo bijzonder aan is. Het is geen bijzonder krachtig systeem, hardware vergelijkbaar met pakweg een goedkope smartphone of zo'n mediacentertje. Die dingen koop je zonder harddisk voor nog geen 50 euro, en dan heb je een er een fraai kastje, paar usb aansluitingen, netwerkadapter/wifi en stroomvoorziening bij.

 

Uiteraard zou je die dingen prima kunnen 'hacken' om te gebruiken als simpele pc, en ik denk dat dat hier en daar ook wel gebeurd. De hardware die erin zit is meestal voldoende om een beetje te browsen, wat tekst te verwerken en dergelijke... kwestie van firmware schrijven.

Link naar reactie
  • 0

Op zich doet het dingetje niet zoveel zonder :

- Keyboard

- Monitor

- Muis

- USB Power supply

 

Hoewel the price zeer correct is zou ik eerder iets meer uitgeven voor een aardige Tablet of Netbook.

 

Daarentegen heeft het systeem wel zijn charmes als mini server:

- Draai zoiets als untangle (av / firewall / mail scanner) tussen je router en je eigen PC's

- Dedicated Crypto Device (indien er twee netwerk poorten zijn)

- Als bedrijfscomputer om thuis in te pluggen voor remotewerken.

 

Vooral optie drie is interessant omdat de beveilging niet meer afhangt van een potentieel geinfecteerde thuis PC en de prijs relatief goedkoop is.

Link naar reactie
  • 0

Het idee erachter is natuurlijk dat je de TV als monitor gebruikt - daar is best wat voor te zeggen. Een keyboard en een muis heb je bij alle 'desktop' computers nodig, dus dat lijkt me verder ook niet zo'n ramp (al moet je er hier nog wel een usb hub bijkopen wil je het aansluiten).

 

Ik vermoed echter dat het in ieder geval niet gaat aanslaan in de toepassing die de ontwerper in gedachten had. Er zijn gewoon supergoedkope desktopjes op de markt, bijvoorbeeld een asus eee box voor een euro of 200. Als je die aan je tv knoopt hoef je er alleen nog een muis en keyboard in te pluggen (usb gaten genoeg!) en je bent gewoon klaar.

 

Overigens zou zo'n eee box best een oplossing kunnen zijn als bedrijfscomputer om mee naar huis te nemen, ik denk dat de specs wel voldoende zijn om het als thin client of sorts in te zetten.

Link naar reactie
  • 0

Het idee erachter is natuurlijk dat je de TV als monitor gebruikt

Je kan ook een moderne monitor met DVI aansluiten op de HDMI poort van deze computer -ik ken een shop die voor een paar euro's een verloopstuk daarvoor verkoopt ;) -. Je verliest dan wel het geluid.

Ook hebben veel nieuwe monitoren een HDMI aansluiting ipv. een DVI aansluiting.

Link naar reactie
  • 0

Yeah, tuurlijk kan dat :) Ik doe het zelf ook - monitor via displayport/hdmi converter eraan, en TV direct via hdmi, allemaal geen enkel probleem. Het is alleen niet zo dat ik ga zitten tekstverwerken met mn tv als monitor.. niet dat dat een probleem zou zijn, afgezien van de omvang van het ding. Tegen de tijd dat je TV een meter doorsnede is zijn die pixels best eng groot :D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.