Jump to content

ZZIPIT

Senior
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Osu (=Groet) Kijken wat het wordt op deze site:)
  2. Kleine Tip. Bij een .Nu koste een verandering van de nenaamstelling / verhuizing paar jaar geleden iets van 500-600 Euro oid. Dit zijn jou kosten koper zeg maar.
  3. VAR was toch bedoeld om werknemers te beschermen tegen werkgevers. Zodat het voor werkgevers niet interessant is om werknemers het aanbod te doen hun in te huren via een eigen eenmanszaak omdat de werknemer dan zijn sociale rechten verliest. O.i.d.
  4. De VAR verklaring De Belastingdienst bepaald of u een ondernemer bent waarbij ik meestal als hoofdeis hoor "U bent ondernemer als u risico loopt" Voor mij is dit heel simpel de VAR verklaring zelf is het risico omdat bij de opdrachtgevers die ik reeds gehad heb een "verkeerde" var verklaring een ontbinding van het opdrachtcontract oplevert. 1+1=2 denk ik dan maar, want opdracht ontbinding klinkt mij als risico in de oren. Risico voor mijn omzet, Risico voor mijn buffers en beduidend kleinere groep potentiele klanten waarbij een "verkeerde" VAR geen bezwaar voor opdracht is. Wat dat betreft ben ik wel heel gelukkig met het WebCare Team van de belastingdienst, die kan hierbij uitleggen op basis van welke criteria men de VAR afgifte doet, zoveel vragen zijn het namelijk ook niet. Tenzij er sprake is van willekeur of de gemoedstoestand van de inspecteur in kwestie. We hebben een beperkt aantal sectoren / beroepsgroepen in Nederland waar men werkzaam kan zijn, de schoolvoorbeelden zijn de schilder die er in de volksmond waarschijnlijk niet een "goede" VAR aan overhoud met 3 opdrachtgevers en de IT-er die in de volksmond wel wegkomt met een project bij 1 opdrachtgever van een paar jaar. Dus bij deze mijn vraag aan het WebCare team van de Belastingdienst, geef een specifieke uitleg per sector / beroepsgroep wanneer men in het risicogebied komt. Daarmee verschaft u vele 10 duizenden kleine zelfstandigen direct inzicht over de aan- of afwezigheid van het zwaard van damocles boven hun hoofd.
  5. Als dit over de Apple AppStore gaat: Ik meen dat hier de naam van de rechtspersoon bij het programma geplaatst wordt. Bij een eenmanszaak is dit jou eigen naam en bij een B.V. de naam van de B.V. Ik heb begrepen dat je als eenmanszaak ook gebruik kunt maken van een artiestennaam binnen de App Store, maar in hoeverre dit je naam weghaalt is mij onbekend. Bovenstaande verandert niets aan het feit dat je hiermee alsnog aan contractbreuk doet. Ik zou met mijn werkgever bespreken of hiervoor een uitsluiting getekend kan worden. Zou geen probleem moeten zijn tenzij je moedwillig een concurrent wordt of hun kennis en kunde gaat exploiteren in een eigen bedrijf. Ik gok dat je dat niet van plan bent anders zou je proberen om iedere associatie tussen jou en het nieuwe bedrijf te verwijderen. (Sorry kon het niet laten ;) ) Het zou ook kunnen dat deze exclusiviteit niet proportioneel is, daarvoor zou je juridisch advies in moeten winnen.
  6. Nu ben ik de weg kwijt. Je moet 150.000 betalen aan die BV, maar die BV heeft nu al een schuld aan jou van 60K? Waar komt die dan vandaan? Ik liep vast op het stukje dat de toekomstige Werk B.V(die met een waarde van 450K ) een schuld heeft naar hem zelf die afgelost wordt omdat hij via zijn Holding B.V. minder management fee gaat vragen aan de werk B.V. Op die manier wil ik ook wel leningen afsluiten, hoe minder de bank retour krijgt hoe sneller de lening weg is ??? Wellicht kunnen we even bij zijn / haar school informeren hoe het vraagstuk precies geformuleerd is. Mocht dit niet zo zijn, dan zou ik topic starter adviseren om zijn 150.000 die hij mogelijk heeft vooral te gaan beleggen met een beleggingsrekening. Dit laatste berust op het feit dat topic starter met 150K aan het spelen is en niet weet op welke plekken de termen Ik, zijn Holding BV, Werk B.V. en de lening in zijn oorspronkelijke verhaal staan.
  7. Zoals ik de vragen lees: - Kan het juridisch gezien bovenstaande worden uitgevoerd? Loop IK risico Juridisch - Zitten hierin geen valkuilen? Loop IK risico overig - Wat kunnen de struikel blokken zijn? Loop IK risico overig - Als het personeel niet akkoord gaat met een nieuw contract wat dan? Loop IK risico mijn gewenst personeel kwijt te raken Personeel dat niet mee mag ben IK niet in geinteresseerd - Pensioen werknemers? Je weet wat je nu voor hun geregeld heb en je weet wat MetaalUnie levert, vanwaar dan deze vraag. Ik lees hem nu alsof je bang bent dat je verplicht de MetaalUnie Pensioen kosten moet gaan dragen. - Kunnen de leveranciers van hun contract af? Loop IK omzet risico omdat een inkoop contract weg kan vallen - Hoe kom ik van mijn 1,5 jaar huur af? Loop IK onkosten risico want ik wil graag 1,5jaar huur verplichting kwijt raken. Als ik mij goed heb laten informeren prikt iedere rechter zo ongeveer door deze constructie heen. Dat is dan voor mij ook het voordeel van iedere constructie die je nog gaat bedenken. P.S. Ik schaar mij dan ook voorlopig achter de gedachte die renep hierboven neer heeft gezet. En zou graag leren wat het zakelijk doel hierachter mag zijn. In lijn met het gedachtegoed dubieus vind ik het 40% minderheidsbelang in de BV-nieuw wel leuk klinken.
  8. Voor mijn beeldvorming, de nadeligegevolgen op de aftrek zijn beperkt of niet? - Startersaftrek alleen in eerste 5 jaar, als je in 2008 al zakelijk bezig was is deze waarschijnlijk al gebruikt / binnenkort niet meer bruikbaar? - MKB Winst vrijstellingsaftrek, sinds 01-01-2010 niet meer gekoppeld aan urencriterium dus geldt nog? - Zelfstandigenaftrek, De extra inkomsten van de AOV 32.000 Bruto compenseren dit voor een deel. Dit is niet aanvallend bedoeld, ik reagerr omdat mijn AOV namelijk ook precies 32.000 (80% van 40.000 was het idee hierachter) is. P.S. K.v.k. inschrijving uitbreiden en in de beschikbare tijd waarin geen opdrachten zijn zelfstudie / omscholing opvoeren als uren voor het urencriterium. Ik doe de aanname dat de handicap voldoende onderbouwing moet zijn om dit te doen of niet?
  9. In Domain of op Terminal Server een User Group aanmaken genaamd TS_AutoCad_Users met daarin de gebruikers met AutoCad Toegang. Op Terminal Server op zoek naar de AutoDesk folder NTFS permissies aanpassen zodat alleen de TS_Autocad_Users groep hier toegang toe krijgt. Hetzelfde systeem voor Office. In het oude Citrix Winframe tijdperk kregen wij dit advies van een Microsoft Supplier, gezien jouw specifieke verwoording zou dit misschien van toepassing kunnen blijken. Wie weet gaan ze er in mee.
  10. Hierbij een Reus voor Nico, als ik ze uit zou kunnen delen :( Sorry Nico Geheel mee eens, deze statement levert twee opties voor de toekomst op: - Of je gaat op zoek naar een hoster die jou perfecte beveiliging levert wetend dat dit onmogelijk is, om vervolgens alle schade op hun te verhalen. - Of je gaat voor je klant en zorgt dat je de "malafide" hosters die perfecte beveiliging garanderen links laat liggen, wetend dat dit een theoretische en praktische onmogelijkheid is. Update Ik heb ineens wel een Reus-Kneus knopje, bij deze ook gebruikt:)
  11. Kosten t.b.v. acquisitie opdrachten opvoeren in je ondernemingsplan. Bijvoorbeeld: - Eigen investering in tijd om een eigen logo / huistijl / opdrachten portfolio samen te stellen / te ontwerpen. (Zonder zichtbaar portfolio ben ik als klant op zoek naar een ontwerper direct weg) - Investering in financien om portfolio op grafische marktplaatsen ten toon te kunnen stellen (Pro accounts e.d.) - Advertentie kosten (Mogelijk niet relevant maar voor de volledigheid toch genoemd) - Bijvullen Printer Supplies / Papier. Kosten bedrijf: - Zakelijke rekening (5-15 Euro / maand o.i.d) - InternetDomain+ Hosting (1-100 Euro / maand o.i.d.) - Telefoniekosten t.b.v. klant contacten (10-100 euro / maand o.i.d) - KVK Inschrijvingskosten, mochten deze toch niet stiekem weggevallen zijn in 2012 - Boekhouder ter ondersteuning bij boekhouding En als Rotterdam zijn zin krijgt de afvalstoffenheffing voor ZZP-er aan huis in Rotterdam :):)
  12. In de ICT is het gezien de VAR nog interessanter werken. 99% van de opdrachtgevers / tussenpersonen eist een VAR-WUO anders ben je niet welkom. 1 Voordeel de Belastingdienst stelt dat je een ondernemer bent als je risico loop. Is het hiermee ook aannemelijk te maken dat de belastingdienst zelf mijn risico factor is, indien geen VAR-WUO ben ik kansloos, dit is zelfs voor lopende opdrachten een ontbindende voorwaarde.
  13. Een voorbeeld rekensom met een aantal mogelijk onkosten. Door alles terug te rekenen naar 1 product (theoretisch model) krijg je een gevoel van de druk die deze onkosten op je winst per product hebben. De hoogte van deze bedragen berusten niet op enige ervaring in webshops. Onderzoek deze zelf door prijzen op te vragen en diefstal en verlies percentages te onderzoeken :) Jij koopt voorraad 10 Stuks kleding 14 Euro Exc BTW Inkoop / kledingstuk 5 Euro Exc BTW / 10 Stuks kleding (Transport van Leverancier naar jouw magazijn) =0,5 Euro Exc BTW Transport kosten / KledingStuk Klant koop toevallig 2 stuks kleding bij jou 5 Euro Exc BTW / 2 Stuks kleding (Transport van Jou naar Klant) =2,50 Euro Exc BTW Transport kosten / kledingstuk 1 Euro Exc BTW / 2 Stuks Ideaal Betalingskosten =0,50 Euro Exc BTW betalings kosten / KledingStuk 1 Euro Exc BTW / 2 Stuks Verpakkingsmateriaal =0,50 Euro Exc BTW verpakkings kosten / KledingStuk 10% Klanten stuurt de bestelling terug (Wet bescherming consumenten afstand verkoop) Daar heb je wel de bestellingsonkosten + terugverstuur onkosten maar geen winst, verreken deze als onkosten op de 90% geslaagde verkopen 0,66 Exc BTW Onkosten door wet bescherming consumenten afstand verkoop =(2,50+0,50+0,50+2,50)/9 5% Klanten beweerd bestelling nooit ontvangen te hebben, diefstal Daar heb je wel de bestellingsonkosten en verlies van het aanschafwaarde product maar geen winst, dus die verreken je met de 95% geslaagde verkopen 0,94 Exc BTW Onkosten door wet bescherming consumenten afstand verkoop =14,00+0,50+2,50+0,50+0,50)/9 Totale Onkosten per kledingstuk 14 Euro Inkoop +0,5 Euro Exc BTW Transport kosten / KledingStuk leverancier -> Jou +2,50 Euro Exc BTW Transport kosten / kledingstuk Jou -> Consument +0,50 Euro Exc BTW betalings kosten / KledingStuk +0,50 Euro Exc BTW verpakkings kosten / KledingStuk +0,66 Euro Exc BTW bestelling retour +0,94 Euro Exc BTW Diefstal Totaal 19,60 Euro Exc BTW kosten Verkoop prijs 35 Euro Winst=15,40 Zo zou je ook nog een onkosten post erin kunnen verwerken van 20% niet verkochte voorraad. P.S. Ik ben ook geen boekhouder :)
  14. Als aanvulling: Er is ook een evenknie van het bel-me-niet-register, dat is het geen-reclame-in-de-brievenbus-register :) www.postfilter.nl Juridische status is mij onbekend, maar bij klachten van consumenten welllicht handig om aan te tonen dat jouw bedrijf zijn verantwoordelijkheid neemt om onnodig consumenten te spammen te beperken.
  15. Bovengenoemde methoden zijn geschikt om de effectiviteit te meten van je advertenties. Als er geen verkopen uitkomen kan het grofweg op drie punten mis gaan. 1) Je advertentie levert bij diegene die erop klikt een andere verwachting dan dat hij aantreft op jou site (En weg is ie) 2) Je site is niet efficient / simpel / overzichtelijk / informatief genoeg om de gebruiker naar een verkoop te leiden 3) De gebruiker heeft uiteindelijk geen interesse in het product (Prijs / Inhoud / of puur informatief aan het surfen) 1- 2 zijn voor een deel te bepalen met een marktonderzoek binnen je netwerk. Vraag welke advertentie teksten een verwachting leveren die aansluit bij je site Vraag wat zij als obstakels ervaren om tot de verkoop over te gaan.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept