Ik ben Tom, jong (19) en zeer geïnteresseerd in het vak ondernemen.
Op het moment werk ik anderhalf jaar om mijn studie straks te kunnen betalen zonder schulden e.d. (ik moet alles zelf betalen, van eten tot huur, krijg niets van mijn ouders, vandaar).
Nu wil ik naast het werken een onderneming beginnen. Niet met het oogpunt op 'dikke winst', maar meer voor de leuk en de ervaring. Al moet het wel wat winst gaan draaien natuurlijk, he he.
Mijn idee is als volgt, ik wil een boodschappendienst beginnen, hier lokaal. Ik woon in een omgeving met veel ouderen, een goede doelgroep hiervoor op zich.
Ik zal zo specifiek mogelijk mijn plan proberen samen te vatten:
De klant geeft door wat zij nodig heeft door middel van een digitale of schriftelijke bestelbon. Deze kan ingeleverd worden via de e-mail, post, of de voorgaande bezorgdag. Of ik kom ze van te voren halen 's ochtends, daar ben ik nog even over aan het nadenken.
De bestelbon zal de gegevens van de klant staan (naam, klantnummer, postcode, gewenste supermarkt). Daaronder een soort van tabel met daarin product - merk - aantal.
Als ik alle bestelbonnen binnen heb voor de bepaalde bezorgdag ga ik deze sorteren op supermarkt, en dan supermarkt per supermarkt af.
De producten wil ik gaan vervoeren in (koel)kratten met labels/stickers erop van de klantnummers.
De kratten met boodschappen bezorg ik bij de mensen thuis in mijn Citroën Berlingo (bestelwagen). Hier wil ik ook een sticker o.i.d. op plakken met mijn bedrijfsnaam, slogan en contactgegevens. De presentatie van mijn onderneming wil ik helemaal in orde hebben, het moet er goed uit zien.
Over de betaalwijze ben ik ook nog aan het nadenken. Voor de dienst an sich wil ik drie mogelijkheden invoeren. 1/ contact, cash, aan de deur. 2/ strippenkaart. 3/ abonnementsvorm (maandelijke betaling, automatische incasso). Voor ouderen wil ik een lagere prijs gaan instellen.
Naamsbekendheid geven wil ik doen door te gaan flyeren straks. Lijkt mij het goedkoopste en doelgerichtste in het beginstadium.
Eventueel naast de boodschappen ook orders proberen aan te nemen voor lokale wijnhandels e.d.
Mocht het een succesje gaan worden, wil ik eventueel een chauffeur (vriend) laten rijden. Ik zat te denken aan een overeenkomst van opdracht hiervoor als contractvorm, lijkt mij het makkelijkste.
Hebben jullie misschien nog tips voor mij? Bedankt alvast!
Tegelijk heb ik nog een vraagje. Stel, ik zou 5,00 voor mijn dienst vragen. Hoeveel belasting moet ik daarvan afdragen? 30%? Over fiscale zaken weet ik erg weinig.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
PMS
PMS
Beste Ondernemers,
Ik ben Tom, jong (19) en zeer geïnteresseerd in het vak ondernemen.
Op het moment werk ik anderhalf jaar om mijn studie straks te kunnen betalen zonder schulden e.d. (ik moet alles zelf betalen, van eten tot huur, krijg niets van mijn ouders, vandaar).
Nu wil ik naast het werken een onderneming beginnen. Niet met het oogpunt op 'dikke winst', maar meer voor de leuk en de ervaring. Al moet het wel wat winst gaan draaien natuurlijk, he he.
Mijn idee is als volgt, ik wil een boodschappendienst beginnen, hier lokaal. Ik woon in een omgeving met veel ouderen, een goede doelgroep hiervoor op zich.
Ik zal zo specifiek mogelijk mijn plan proberen samen te vatten:
De klant geeft door wat zij nodig heeft door middel van een digitale of schriftelijke bestelbon. Deze kan ingeleverd worden via de e-mail, post, of de voorgaande bezorgdag. Of ik kom ze van te voren halen 's ochtends, daar ben ik nog even over aan het nadenken.
De bestelbon zal de gegevens van de klant staan (naam, klantnummer, postcode, gewenste supermarkt). Daaronder een soort van tabel met daarin product - merk - aantal.
Als ik alle bestelbonnen binnen heb voor de bepaalde bezorgdag ga ik deze sorteren op supermarkt, en dan supermarkt per supermarkt af.
De producten wil ik gaan vervoeren in (koel)kratten met labels/stickers erop van de klantnummers.
De kratten met boodschappen bezorg ik bij de mensen thuis in mijn Citroën Berlingo (bestelwagen). Hier wil ik ook een sticker o.i.d. op plakken met mijn bedrijfsnaam, slogan en contactgegevens. De presentatie van mijn onderneming wil ik helemaal in orde hebben, het moet er goed uit zien.
Over de betaalwijze ben ik ook nog aan het nadenken. Voor de dienst an sich wil ik drie mogelijkheden invoeren. 1/ contact, cash, aan de deur. 2/ strippenkaart. 3/ abonnementsvorm (maandelijke betaling, automatische incasso). Voor ouderen wil ik een lagere prijs gaan instellen.
Naamsbekendheid geven wil ik doen door te gaan flyeren straks. Lijkt mij het goedkoopste en doelgerichtste in het beginstadium.
Eventueel naast de boodschappen ook orders proberen aan te nemen voor lokale wijnhandels e.d.
Mocht het een succesje gaan worden, wil ik eventueel een chauffeur (vriend) laten rijden. Ik zat te denken aan een overeenkomst van opdracht hiervoor als contractvorm, lijkt mij het makkelijkste.
Hebben jullie misschien nog tips voor mij? Bedankt alvast!
Tegelijk heb ik nog een vraagje. Stel, ik zou 5,00 voor mijn dienst vragen. Hoeveel belasting moet ik daarvan afdragen? 30%? Over fiscale zaken weet ik erg weinig.
Groet,
Tom
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32001-pouw-boodschappendienst/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag