eind december 2010 heb ik, als embedded systeem ontwerper (ZZP), een opdracht aangenomen voor een Spaanse klant. Het gaat om een offerte en opdracht van 31000 EUR, met drie betaling: 25% aanbetaling, 25% bij tussenoplevering, 50% op het einde van het project.
Het eerste kwart daarvan is aanbetaling, welke direct is betaald.
De klant betaalt het tweede factuur niet, ze zijn nu meer dan twee maanden te laat.
Het argument is dat de directeur van de klant niet achter het project staat -- maar dat argument is nogal zinloos aangezien er een zakelijk contract ligt.
Mijn contactpersoon verontschuldigt zich (al dan niet oprecht) en er loopt sinds een week e-mail communicatie waarbij deze contactpersonen opeens hun prive email adressen gebruiken.
Wat kan ik in het kader van damage control het beste doen?
Ik snap dat dit een zeer open vraag is, met te weinig achtergrond info, maar alle tips kunnen me helpen een verstandige keuze te maken.
(Op het forum vond ik soortelijke cases, maar vooral in Nederland en met bedragen tot EUR 1000.)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
likewise
likewise
Beste allen,
eind december 2010 heb ik, als embedded systeem ontwerper (ZZP), een opdracht aangenomen voor een Spaanse klant. Het gaat om een offerte en opdracht van 31000 EUR, met drie betaling: 25% aanbetaling, 25% bij tussenoplevering, 50% op het einde van het project.
Het eerste kwart daarvan is aanbetaling, welke direct is betaald.
De klant betaalt het tweede factuur niet, ze zijn nu meer dan twee maanden te laat.
Het argument is dat de directeur van de klant niet achter het project staat -- maar dat argument is nogal zinloos aangezien er een zakelijk contract ligt.
Mijn contactpersoon verontschuldigt zich (al dan niet oprecht) en er loopt sinds een week e-mail communicatie waarbij deze contactpersonen opeens hun prive email adressen gebruiken.
Wat kan ik in het kader van damage control het beste doen?
Ik snap dat dit een zeer open vraag is, met te weinig achtergrond info, maar alle tips kunnen me helpen een verstandige keuze te maken.
(Op het forum vond ik soortelijke cases, maar vooral in Nederland en met bedragen tot EUR 1000.)
Bedankt,
Leon Woestenberg
Leon Woestenberg
Sidebranch Embedded Systems & Software
http://www.sidebranch.com/
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32071-spaanse-klant-wil-niet-betalen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag