Vandaag zat ik mijn mutaties te controleren en kwam er achter dat ik al sinds 2007 een hele grootte fout heb begaan. Een uitgave is verkeerd ingeboekt met 19% BTW, terwijl dit 0% BTW had moeten zijn. Een grote fout die door mijn (ex)boekhouder over het hoofd is gezien.
Op jaarbasis gaat het om een totaalbedrag van rond 2.200 euro, dus 418 euro BTW. Als eenmanszaak heeft weer gevolgen voor mijn inkomstenbelasting. Maar het belangrijkste is dat ik onbewust fout zat en dat wil ik niet.
Dit is dus fout gegaan in 2007, 2008, 2009 en 2010.
Wat kan ik hieraan doen? Is het verstandig om een suppletie omzetbelasting over 2007 t/m 2010 opnieuw in te dienen? Maar hoe ziet het dan met inkomstenbelasting? Wat zijn de opties?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jan25
Jan25
Beste Higherlevel,
Vandaag zat ik mijn mutaties te controleren en kwam er achter dat ik al sinds 2007 een hele grootte fout heb begaan. Een uitgave is verkeerd ingeboekt met 19% BTW, terwijl dit 0% BTW had moeten zijn. Een grote fout die door mijn (ex)boekhouder over het hoofd is gezien.
Op jaarbasis gaat het om een totaalbedrag van rond 2.200 euro, dus 418 euro BTW. Als eenmanszaak heeft weer gevolgen voor mijn inkomstenbelasting. Maar het belangrijkste is dat ik onbewust fout zat en dat wil ik niet.
Dit is dus fout gegaan in 2007, 2008, 2009 en 2010.
Wat kan ik hieraan doen? Is het verstandig om een suppletie omzetbelasting over 2007 t/m 2010 opnieuw in te dienen? Maar hoe ziet het dan met inkomstenbelasting? Wat zijn de opties?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32140-al-4-jaar-fouten-in-omzetbelasting-en-inkomstenbelasting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag