Zelfde producten of in ieder geval productgroep, bijna ook zelfde doelgroep.
Is het mogelijk om twee 'administraties' te voeren, maar die bij eendezelfde bedrijf horen? Dus eigenlijk twee factuur reeksen naast elkaar?
De inkopen zijn niet te specificeren, producten liggen samen, producten worden bij zelfde groothandels/fabrikanten ingekocht: kortom de inkoop blijft 1 reeks.
Maar kan ik twee reeksen verkopen hebben?
Waarom? Allereerst zou ik wel willen kijken wat de omzet is bij beide shops. En zo de verschillen zien.
Verder werken onze shops met factuurnummers, en dit is ook direct het factuurnummer in onze administratie.
Bestelling 620 is dus ook factuur 620.
Loopt en werkt voor ons perfect, dus de nieuwe shop start gewoon weer bij factuur en bestelling 1.
Als je twee reeksen naast elkaar mag hebben, hoe moeten ze dan genoemd worden?
Moet er iets voor het factuurnummer? Daar nummer 1 natuurlijk al bestaat in de administratie :)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
timoenhilda
timoenhilda
Wij hebben nu een webshop, ter voorbeeld X.
Loopt top, assortiment groeit steeds verder.
Nu zijn we in de opstartfase van shop Y.
Zelfde producten of in ieder geval productgroep, bijna ook zelfde doelgroep.
Is het mogelijk om twee 'administraties' te voeren, maar die bij eendezelfde bedrijf horen? Dus eigenlijk twee factuur reeksen naast elkaar?
De inkopen zijn niet te specificeren, producten liggen samen, producten worden bij zelfde groothandels/fabrikanten ingekocht: kortom de inkoop blijft 1 reeks.
Maar kan ik twee reeksen verkopen hebben?
Waarom? Allereerst zou ik wel willen kijken wat de omzet is bij beide shops. En zo de verschillen zien.
Verder werken onze shops met factuurnummers, en dit is ook direct het factuurnummer in onze administratie.
Bestelling 620 is dus ook factuur 620.
Loopt en werkt voor ons perfect, dus de nieuwe shop start gewoon weer bij factuur en bestelling 1.
Als je twee reeksen naast elkaar mag hebben, hoe moeten ze dan genoemd worden?
Moet er iets voor het factuurnummer? Daar nummer 1 natuurlijk al bestaat in de administratie :)
Graag tips!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32219-twee-webshops-in-zelfde-boekhouding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag