• 0

btw afdragen over toekomstige levering?

Goededag,

 

Ik heb een vraag over btw afdragen;

 

Hoe zit het in het volgende geval.

Een particulier koopt bij mij 4 spellen via de webshop en betaald direct.

 

2 daarvan zij direct leverbaar, maar de andere 2 zijn pas leverbaar in september/oktober.

 

Hoe werkt dit dan met het afdragen van me btw?

 

[titel aangepast - mod]

http://www.jugador.nl Online Gameshop
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarschijnlijk zal jouw shop de huidige datum als factuurdatum gebruiken. Op die datum boek je de factuur en binnen dat tijdvak draag je de BTW af. Dat je later levert staat daar eigenlijk los van.

Wellicht zou je ook twee facturen kunnen aanmaken, maar hoe je dat precies moet boeken weet ik niet eerlijk gezegd, omdat de tweede factuur met een datum in de toekomst al betaald is.

Link naar reactie
  • 0

Levertijden hebben er niet zoveel mee te maken.

 

Als de klant nu in zijn geheel betaalt voor 4 spellen draag je nu de BTW af. Alternatief: Hij betaalt nu 2 spellen en je draagt nu de BTW af voor die 2 en hij betaalt er nog 2 na ontvangst op latere termijn en jij draagt dan nogmaals BTW af.

 

Ik heb regelmatig projecten waarbij 30% bij opdracht wordt betaald en levering pas na 4-6 of 8 weken plaatsvind, of zelfs een jaar later. BTW van die 30% wordt dan wel gewoon nu afgedragen.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Als je alleen of hoofdzakelijk (>80%) aan particulieren levert (wat me bij een spellen webshop wel waarschijnlijk lijkt) dan moet je btw afdragen op basis van het kasstelsel, dat betekent dat jij de btw moet afdragen in het tijdvak waarin je het geld ontvangen hebt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je alleen of hoofdzakelijk (>80%) aan particulieren levert (wat me bij een spellen webshop wel waarschijnlijk lijkt) dan moet je btw afdragen op basis van het kasstelsel, dat betekent dat jij de btw moet afdragen in het tijdvak waarin je het geld ontvangen hebt.

 

Jazeker.

 

Maar ook als je het factuurstelsel volgt ben je de BTW verschuldigd op het moment van een (vrijwillige) vooruitbetaling.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan helaas in dit systeem niet een deel laten betalen en later de pre-order :-\

 

Dus het komt er eigenlijk op neer, dat als men vooraf betalen..bijv die 2 games.

Ik de games eerst BTW afdraag en 2 maanden later kan ik van deze 2 games de btw weer aftrekken zodra ik daarvan de factuur bij me leverancier betaal.

http://www.jugador.nl Online Gameshop
Link naar reactie
  • 0

Ik kan helaas in dit systeem niet een deel laten betalen en later de pre-order :-\

 

Dus het komt er eigenlijk op neer, dat als men vooraf betalen..bijv die 2 games.

Ik de games eerst BTW afdraag en 2 maanden later kan ik van deze 2 games de btw weer aftrekken zodra ik daarvan de factuur bij me leverancier betaal.

 

Mike,

 

Ik zie je probleem niet zo, als iemand jou de 4 spellen vooruitbetaald, ontvang je die BTW ook vooruit, het is niet zo dat je de aangifte moet indienen maar de bedragen nog niet hebt ontvangen toch?

 

Zodra je leverancier dan gaat leveren (factuur stuurt) vraag je de BTW in dat tijdvak terug, zou ik mij persoonlijk niet zo druk over maken.

 

groet

erik

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, ik zie het probleem ook niet zo.. Je krijgt geld van je klant, waarvan je 19% btw hoe dan ook moet afdragen, dat is ook precies de reden dat je het direct moet afdragen, waarom zou de belastingdienst jou geld laten houden dat voor hen bestemd is? Dit levert jou dus geen enkel financieel nadeel op dat je direct moet afdragen..

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan helaas in dit systeem niet een deel laten betalen en later de pre-order :-\

 

Dus het komt er eigenlijk op neer, dat als men vooraf betalen..bijv die 2 games.

Ik de games eerst BTW afdraag en 2 maanden later kan ik van deze 2 games de btw weer aftrekken zodra ik daarvan de factuur bij me leverancier betaal.

 

Mike,

 

Ik zie je probleem niet zo, als iemand jou de 4 spellen vooruitbetaald, ontvang je die BTW ook vooruit, het is niet zo dat je de aangifte moet indienen maar de bedragen nog niet hebt ontvangen toch?

 

Zodra je leverancier dan gaat leveren (factuur stuurt) vraag je de BTW in dat tijdvak terug, zou ik mij persoonlijk niet zo druk over maken.

 

groet

erik

 

 

Hoi Erik,

 

Het is ook niet zozeer een probleem...maar meer om hoe ik het moet doen naar de belasting toe?

Omdat ik in het ene tijdsvlak de verkoopprijs binnenkrijg van me klant, maar in een ander tijdsvlak de inkoopsprijs van me leverancier.

Vandaar dat ik dit even helder wilde hebben :-[

http://www.jugador.nl Online Gameshop
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.