Ik ben benieuwd hoe andere ondernemers hier zo nu en dan een klant aandacht geven en belonen/bedanken met iets leuks. Zelf laat ik eens in de zoveel tijd een grote doos sauzcijzenbroodjes of een lekkere slagroomtaart bezorgen.

 

Wat voor dingen doen jullie? Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32634-belonenaandacht-geven-aan-je-klant/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb zelf wel eens iets gedaan, maar op zich is dat altijd lastig.

Wat ik wel opmerkelijk vi=ond en noemenswaardig, is dat enige tijd geleden er kleine probleempjes waren bij de software leverancier waardoor hun gebruikers problemen ondervonden. 1 week nadat het opgelost was, werd er door de plaatselijke bakker aangebeld met een taart als excuses voor het ongemak.

Prima geregeld, echter een 12 persoons taart voor ons was nog een beetje te veel:)

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

  • 0

tja... Yab Yum gaat weer open hé... ;)

 

Grapje...

 

Naast de standaard zaken zoals kertpakket, op z'n tijd een etentje met de bedrijfsbobo's, hebben wij onlangs een box gehuurd tijdens TT Assen... heel leuk, al je relaties bij elkaar, was echt heel leuk. Wij hebben onze relaties ook nog de opdracht meegegeven om een elevator pitch te doen. 6 minuten per bedrijf net voor de lunch... hoop gezucht en gesteun vooraf, alleen maar positieve reacties achteraf!

  • 0

Wat je doet zal per branche verschillend zijn. Wij hebben een webwinkel in bijzonder speelgoed en "kennen" de klanten meestal van de bestelling of een e-mail, dan is een doos saucijzenbroodjes toesturen niet zo handig denk ik. Als klanten boven een bepaald bedrag besteld hebben doen we wat extra bij de bestelling (een pen of zaklampje of rekenmachine met onze naam en website er op).

 

Ik ben ook wel benieuwd wat voor andere "beloningen" er gegeven worden.

Space & Cartoon Safari: webwinkel in bijzonder speelgoed als action figures, collectibles, designer toys.

http://www.spacecartoonsafari.eu

http://www.scstoys.eu

  • 0

tja... Yab Yum gaat weer open hé... ;)

 

Grapje...

 

Naast de standaard zaken zoals kertpakket, op z'n tijd een etentje met de bedrijfsbobo's, hebben wij onlangs een box gehuurd tijdens TT Assen... heel leuk, al je relaties bij elkaar, was echt heel leuk. Wij hebben onze relaties ook nog de opdracht meegegeven om een elevator pitch te doen. 6 minuten per bedrijf net voor de lunch... hoop gezucht en gesteun vooraf, alleen maar positieve reacties achteraf!

Nou wordt ik toch echt benieuwd in welke branche je zit.

 

Wij doen tot nu toe niets speciaals, anders dan af en toe langs komen als daar gelegenheid voor is (bv. offerte langs brengen of een rapportage bespreken). Het wordt wel tijd dat we iets gaan doen...

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

  • 0

Ik ben partner bij een bedrijf dat gespecialiseerd is in crisismanagement en bedrijfsconsultancy. Onze klanten bestaan uit ondernemers, banken, investeringsmaatschappijen e.d.

 

Daarnaast ben ik nog als ondernemer actief in de horeca, maar dit is eigenlijk een uit de hand gelopen hobby.

 

Mijn ervaring is in ieder geval dat zaken doen, veel meer dan vroeger, een kwestie van gunnen is. Investeren in een persoonlijke relatie met je klant loont naar mijn mening altijd. Vooral in onze handel speel vertrouwen een hele grote rol, dit win je natuurlijk door kwaliteit te leveren, maar een prettige persoonlijke verstandhouding helpt hierbij ook enorm. Het is ook heel interessant om je klant eens op een andere manier te zien.

 

Ik heb veel ondernemingen gehad, en altijd jaarlijks "iets" gedaan met mijn relaties en het heeft me nooit windeieren gelegd.

 

Het hoeft niet veel geld te kosten, het hoeft ook niet chique te zijn, maar het is bijzonder interessant om je klant in een andere hoedanigheid mee te maken. Relaxed, biertje, nootje en voor je het weet gaat het over vakantie en kinderen. Het klinkt allemaal heel onzinnig, maar het is, in mijn ogen, verschrikkelijk belangrijk.

 

Ik kan dit echt iedereen van harte aanbevelen!

  • 0

Excuses als ik het topic te veel kaap, maar volgens mij blijft het inspelen op de vraag van TS.

 

@Lowfield: wat zou je doen als vooral overheden je opdrachtgever zouden zijn? Daar is het iig meer not-done om daar te veel (en zeker te duur) voor te doen (zelfs bij wet verboden).

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

  • 0

Ja, dat is altijd een lastige... mijn neef zet ICT tenders uit voor de fiscus... die loopt daar ook altijd mee te kloten, dit mag wel, dat mag niet...

 

Ik weet natuurlijk niet of het uit kan voor je; maar je zou er aan kunnen denken om iets te organiseren met een informatieve insteek. Volgens mij is dat prima toegestaan en binnen de richtlijnen. Ik zie dat je in de ecologische hoek zit, dus ligt het voor de hand om bijvoorbeeld een studiereis/bezoek op te zetten naar een, in jouw vakgebied interessant gebied of project. Of iets simpeler organiseer een middag met twee of drie interessante sprekers. Dat je dit geheel vervolgens afsluit met een gezellig etentje, BBQ of zeiltochtje over het Veluwemeer maakt dan niet meer uit.

 

Schiet me zo iets te binnen... maar een wijnproeverij in ecologische/biologische wijnen en laat een gerenomeerde hoogleraar aanschuiven en je bent klaar... ;)

  • 0

Dank, inderdaad een goed idee dat wel om een goede voorbereiding vraagt. Maar onmogelijk is het zeker niet. En dat het op lange termijn voldoende oplevert ben ik ook wel van overtuigd.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    5 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.