Even vooraf, ik draai voornamelijk mijn eigen websites en verkrijg mijn inkomsten hoofdzakelijk via affiliatemarketing en verkopen via enkele webshops. De affiliatenetwerken betalen conform hun voorwaarden, al de rest is bijna allemaal op vooruitbetaling. Over een periode van 3 jaar zijn de onbetaalde facturen op één hand te tellen. Zelf betaal ik mijn crediteuren bijna contant (1 a 7 dagen).
Nu heb ik 'herrie' met een opdrachtgever :
Voor een groot bedrijf waar ik zelf klant ben heb ik een leuke klus mogen doen.
Betalingen voor deze opdracht zijn duidelijk vastgelegd in de offerte en deze offerte is keurig bevestigd door opdrachtgever. Nu was er extra werk waarvoor ook een bevestiging was ontvangen en deze heb ik gefactureerd na goedkeuring en oplevering.
Na 17 dagen heb ik een herinneringsmail verstuurt. Hierop geen reactie ontvangen. Na 22 dagen nogmaals een mail gestuurd met daarin de vraag waarom de factuur niet betaald was. Na 30 dagen wederom. Na 36 dagen gebeld en krijg ik pas een reactie terug dat men een betalingstermijn van 30 dagen hanteert..... Ja mooi, maar dan had die betaling er dus moeten zijn....
Na 46 dagen (afgelopen vrijdag) was ik het zat en heb een mail gestuurd met de mededeling dat ik mijn werkzaamheden stopzet en de site offline zet tot de betaling binnen is.
Toen kreeg ik ineens wel een reactie terug, betaling zou maandag (vandaag) persoonlijk gedaan worden door mijn contactpersoon. Maar het feit dat de site offline ging werd op z'n zachtsgezegd niet op prijs gesteld (ik heb deze gelijk weer online geplaatst).
Vandaag kreeg ik bericht waarom de factuur niet betaald was, deze bleek intern niet afgetekend te zijn en bleef dus mooi liggen bij hun administratie. Waarschijnlijk had deze er over een maand nog gelegen. Betaling word overigens pas morgen uitgevoerd.
Ik moet nu nog wat werkzaamheden afmaken en dan kan de laatste factuur de deur uit.
Goed, deze klant is behoorlijk over de zeik en wil de samenwerking verder stopzetten. Iets waar ik eigenlijk geen moeite mee heb en ik overweeg dat ook van mijn kant te doen (ben tenslotte ook klant bij hun, een klant die hun dienstverlening vooraf betaald).
Als ze nu gewoon gelijk uitgezocht hadden waarom mijn factuur niet betaald was dan was dit niet nodig geweest. Had ik de site niet offline gezet had ik waarschijnlijk over een maand nog geen geld ontvangen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Derek-Jan
Derek-Jan
Even vooraf, ik draai voornamelijk mijn eigen websites en verkrijg mijn inkomsten hoofdzakelijk via affiliatemarketing en verkopen via enkele webshops. De affiliatenetwerken betalen conform hun voorwaarden, al de rest is bijna allemaal op vooruitbetaling. Over een periode van 3 jaar zijn de onbetaalde facturen op één hand te tellen. Zelf betaal ik mijn crediteuren bijna contant (1 a 7 dagen).
Nu heb ik 'herrie' met een opdrachtgever :
Voor een groot bedrijf waar ik zelf klant ben heb ik een leuke klus mogen doen.
Betalingen voor deze opdracht zijn duidelijk vastgelegd in de offerte en deze offerte is keurig bevestigd door opdrachtgever. Nu was er extra werk waarvoor ook een bevestiging was ontvangen en deze heb ik gefactureerd na goedkeuring en oplevering.
Na 17 dagen heb ik een herinneringsmail verstuurt. Hierop geen reactie ontvangen. Na 22 dagen nogmaals een mail gestuurd met daarin de vraag waarom de factuur niet betaald was. Na 30 dagen wederom. Na 36 dagen gebeld en krijg ik pas een reactie terug dat men een betalingstermijn van 30 dagen hanteert..... Ja mooi, maar dan had die betaling er dus moeten zijn....
Na 46 dagen (afgelopen vrijdag) was ik het zat en heb een mail gestuurd met de mededeling dat ik mijn werkzaamheden stopzet en de site offline zet tot de betaling binnen is.
Toen kreeg ik ineens wel een reactie terug, betaling zou maandag (vandaag) persoonlijk gedaan worden door mijn contactpersoon. Maar het feit dat de site offline ging werd op z'n zachtsgezegd niet op prijs gesteld (ik heb deze gelijk weer online geplaatst).
Vandaag kreeg ik bericht waarom de factuur niet betaald was, deze bleek intern niet afgetekend te zijn en bleef dus mooi liggen bij hun administratie. Waarschijnlijk had deze er over een maand nog gelegen. Betaling word overigens pas morgen uitgevoerd.
Ik moet nu nog wat werkzaamheden afmaken en dan kan de laatste factuur de deur uit.
Goed, deze klant is behoorlijk over de zeik en wil de samenwerking verder stopzetten. Iets waar ik eigenlijk geen moeite mee heb en ik overweeg dat ook van mijn kant te doen (ben tenslotte ook klant bij hun, een klant die hun dienstverlening vooraf betaald).
Als ze nu gewoon gelijk uitgezocht hadden waarom mijn factuur niet betaald was dan was dit niet nodig geweest. Had ik de site niet offline gezet had ik waarschijnlijk over een maand nog geen geld ontvangen.
Wat hadden jullie gedaan?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag