• 0

Ver onder de prijs van concurrenten zitten?

Beste leden,

 

Het zit zo; ik heb sinds 12 mei 2011 een eenmanszaak gericht op particulieren binnen de ICT. Dit houdt voornamelijk in reparatie en verkoop van computers & randapparatuur. Nu was ik altijd in de veronderstelling dat je zelf je prijs mag bepalen als ''baas'' van een eenmanszaak. Mij moeder heeft mij aan het twijfelen gebracht. Wat kunnen andere bedrijven die een hoog tarief hanteren hier (juridisch) tegen uit brengen?

 

Bedankt alvast!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

maar het voorbeeld van die 5000 vs 3500 euro producten dan ?

 

jij gaf aan dat jij 10 producten verkocht ipv 100 van de andere, daar zit al een verschil.

 

 

 

100 verschillende producten. Dus geen een product is van hetzelfde merk. 1 van die 100 , heb ik ook in mijn voorraad. Alleen de verschil tussen de prijs is groot dat is alles.

 

Maar dit zul jij vast niet begrijpen omdat het niet mogelijk is.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk denk ik dat ik beter tegen een muur kan praten.

Op zich zijn er leden van dit forum die daar blij mee zouden zijn, gok ik. ;D

dat je erachter komt dat de marges te laag zijn als het erg laat is / te laat is.

Precies dat is denk ik wat Debo-ICT nodig heeft. Dan heeft hij geleerd en maakt hij de fout niet nog een keer.

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk denk ik dat ik beter tegen een muur kan praten.

Op zich zijn er leden van dit forum die daar blij mee zouden zijn, gok ik. ;D

dat je erachter komt dat de marges te laag zijn als het erg laat is / te laat is.

Precies dat is denk ik wat Debo-ICT nodig heeft. Dan heeft hij geleerd en maakt hij de fout niet nog een keer.

 

heb ik ook vaak , soms moet je tegen die muur lopen, dat zijn vaak wel lessen die je niet meer vergeet,

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk denk ik dat ik beter tegen een muur kan praten.

Op zich zijn er leden van dit forum die daar blij mee zouden zijn, gok ik. ;D

dat je erachter komt dat de marges te laag zijn als het erg laat is / te laat is.

Precies dat is denk ik wat Debo-ICT nodig heeft. Dan heeft hij geleerd en maakt hij de fout niet nog een keer.

 

Dat weet ik. Dat zijn mensen die hebben 1 mening en dat is de ultieme mening enz, die weten alles beter , bij hun gaat het altijd goed en dergelijke. (Laat me niet lachen.) Owja, en een ander mag geen mening hebben , dat is namelijk verboden.

 

Als hij 100 euro per dag kan maken is het goed toch , voor in het beginfase. 6 dagen per week.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

oke, dan draaien we het om :

 

waarom denk jij dat die collega nog verkoop draait ? jij hebt toch dezelfde producten en bent helemaal hetzelfde alleen goedkoper ?

 

is er dan toch verschil ? of zijn mensen dan dom dat ze daar kopen ? of ..... ?

 

De enige verschil is dat hij langer moet wachten. Bij mij duurt het 2-3 dagen en bij hem 2-3 maanden. Als je 100 producten op voorraad hebt kun je die tactiek eventueel wel gebruiken. In het beginfase kun je dat beter niet doen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

 

 

Eigenlijk denk ik dat ik beter tegen een muur kan praten. Want mensen begrijpen het niet.

 

En daar gaan we weer mods......

 

 

Als jij tegen een muur gaatbstaan praten garandeer ik je dat jij het voor elkaar krijgt dat die muur hard wegrent.....wellicht kan jer hard tegen aan lopen!!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@ Roel

 

Weet dat je een fan van altan bent. Prima. Maar hij krijgt het wederom voor elkaar om dit topic te vervuilen en in een andere richting te gooien.

 

@altan

 

Ach...je weet vast niet beter......

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik al aangaf, wat ik nu heb werkt best goed prijs per klus . En voor overige taken zoals mail configureren, netwerkjes aanleggen het bedrag van 12,50 incl btw rekenen.

Het hangt er ook sterk van af hoe je jezelf presenteert. Ben je de behulpzame buurjongen of het aardige neefje of ben je de zakelijke, maar goedkope specialist?

 

Laat je de klant bijvoorbeeld een opdracht tekenen met algemene voorwaarden? En geef je bij klussen tegen uurtarief vooraf aan wat een klus ongeveer gaat kosten?

 

Want ook hier gaat het om de match tussen jouw prestatie en de verwachting van de klant. Als jij 30 euro per uur rekent en de hele avond bezig bent geweest om een internetverbinding werkend te krijgen, kan ik me voorstellen dat een particuliere klant schrikt als jij daar vervolgens "onaangekondigd" 120 euro voor vraagt. En bij een bekende kan zelfs een rekening van 50 euro ongemakkelijk voelen.

 

Vraag je dus eens af of je lage tarief niet gewoon een gevolg is van het feit dat je vanuit die gedachte niet meer "durft" te vragen.

Link naar reactie
  • 0

Bij het stunten met je prijs is er een groot verschil tussen het verkopen van producten en het leveren van een dienst.

 

Bij de verkoop van hetzelfde product is de prijs een veel belangrijker marketing instrument! En daar heeft @altan een goed punt.

 

In dit verhaal gaat het om een dienst en TS onderschat de werkelijke kosten, die hij niet doorrekent in zijn uurtarief. Overigens geen probleem, wanneer het alleen als bijverdienste bedoeld is.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ John : jou verhaal vind ik heel goed, heb het zelfs aan mij moeder voor gelezen. Inderdaad wat je aangaf 12,50 is al veel als je 5 uur bezig bent met een netwerk wpa2 te beveiligen bijvoorbeeld. Daarom hanteer ik veel vaste tarieven.

 

In mijn ogen is het zo ontzettend belangrijk om een trouwe krantenkring op te bouwen, de trouwe klanten snappen dan ook wel op grond van leeftijd, ervaring en studie''punten'' dat je niet op dat ''starterstarief'' kan blijven hangen.

Link naar reactie
  • 0

Ja natuurlijk, maar zolang je niet boven de 1300 euro aan BTW op jaarbasis komt hoef je geen belasting te betalen meen ik. En tussen de 1300 en 1800 krijg je fiscale voordelen. Precies weet ik het niet maar mijn broer weet het precies (die helpt mij met administratie hier en daar )

Link naar reactie
  • 0

Ja natuurlijk, maar zolang je niet boven de 1300 euro aan BTW op jaarbasis komt hoef je geen belasting te betalen meen ik. En tussen de 1300 en 1800 krijg je fiscale voordelen. Precies weet ik het niet maar mijn broer weet het precies (die helpt mij met administratie hier en daar )

 

Debo, heb je inzichtelijk welke kosten er van je uurtarief afgaan ? BTW, verzekeringen, vervoer mischien etc etc ? hoe ziet die berekening eruit dan ?

Link naar reactie
  • 0

Die BTW factureer ik wel, maar misschien hoef ik die niet te betalen omdat ik misschien onder de 1300 inzit. Die reiskosten worden ook gefactureerd: 0,35 ct per km incl btw. Kijk ik weet dat het niet veel is maar een begin is een begin. De een gokt op een relatief hoger bedrag. De ander laag.

Link naar reactie
  • 0

Dit bedoel ik nou. Je hebt werkelijk geen idee van welke kosten je voor je kieze krijgt. De "kosten" die je kwijt bent aan de fiscus zijn je minste zorg. Heb je al nagedacht over hoe jij bij je klant komt, wat voor apparatuur je aan moet schaffen, hoe je aan nieuwe klanten komt? Dit zijn maar een paar dingen zo te binnen schieten. Reken dat allemaal eens uit en je zal zien dat je verlies gaat draaien met zon uurtarief. Denk je toch uit te komen, dan zou ik je vooral niet tegen willen houden maar dan ben ik heel benieuwd hoe je bedrijf er over een jaar uit ziet:)

Link naar reactie
  • 0

Beste Roel,

 

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dit bedoel ik nu precies.

Zoals ik aan het begin al vertelde ik doe het puur voor de fun en hoef er niet mijn brood mee te verdienen maar omdat ik alles wel via het boekje wil doen heb ik Debo-ICT ingeschreven in het handelsregisters alsmede bij de belastingdienst en houdt ik natuurlijk een financiele administratie bij.

 

Mijn broer doet dit werk dagelijks, die verzorgt de boekhouding bij een bedrijf (hij is aantal jaartjes ouder als mij vandaar.)

 

Waar wil is is een weg zeg ik altijd maar, of deze opzet gaat lukken om je brood mee te verdienen is een ander verhaal maar ik leer er zelf ook van, verdien extra zakcentje en vind het leuk!

Link naar reactie
  • 0

Roel,

 

je hebt wel een punt, mischien laat ik mij ook wel iets beinvloeden door het verleden met mijn argumentatie. ik heb dit ook een tijd gedaan in mijn studenten tijd maar de ervaring heeft mij in iedergeval geleerd dat mensen extreem moeilijk doen. als je langs komt en je fixed probleem A , hangen ze morgen aan de lijn omdat ze probleem B hebben, deze was er niet maar sinds jij bent geweest was dit veroorzaak, kortom je moet maar garantie geven :-( kan je voorniks heen.

 

dit komt meestal doordat de mensen er totaal geen verstand van hebben, als je al hun virussen eraf gooit zitten ze de volgende dag weer op dezelfde sites waardoor ze diezelfde virussen weer krijgen, en dan denken ze vaak 'die gast heeft het niet goed gefixed, ik heb er nog steeds last van'.

 

er gaat enorm veel tijd in de extra dingen zitten die je niet kan factureren.

 

qua zwartwerken, daar ben ik geen voorstander van ,maar voor een hobbie als dit wat ook nog een sporadisch begint zou ik dat liever in iedergeval een paar maandjes doen om te kijken hoe het loopt.

Link naar reactie
  • 0

de trouwe klanten snappen dan ook wel op grond van leeftijd, ervaring en studie''punten'' dat je niet op dat ''starterstarief'' kan blijven hangen.

 

Dat is een gevaarlijke aanname. Die klanten kwamen ooit bij je vanwege de prijs. Nu stijgt jouw prijs (50%, 100%?) en op basis waarvan denk je dat ze nu ineens niet de prijs het belangrijkste argument vinden maar zelf ook veranderd zijn en de relatie belangrijker vinden dan de prijs?

 

 

Link naar reactie
  • 0

dit komt meestal doordat de mensen er totaal geen verstand van hebben, als je al hun virussen eraf gooit zitten ze de volgende dag weer op dezelfde sites waardoor ze diezelfde virussen weer krijgen, en dan denken ze vaak 'die gast heeft het niet goed gefixed, ik heb er nog steeds last van'.

Je kunt natuurlijk altijd een aflever-status-check uitvoeren tezamen met de klant.

Wellicht ken je zelf de analytische hulpprogramma’s die laten zien hoe de status van de computer is. Wat virussen betreft ook even een virusscanner met de klant erbij draaien en laten zien wat het resultaat is. Een analyse rapportje maken (hieronder). Handtekening klant. Finito.

Dit is dus een stukje kwaliteit, die wellicht door anderen niet gedaan wordt.

                  

   

               

   

               

   

               

   

               

   

               

   

               

   

               

   

               

   

               
      Onderdeel            check            Opmerking      
      OS check         

   V   

   

   

      

   

      Applicaties check         

   V   

   

   

      

   

      Internet check         

   V   

   

   

      

   

      Virussen check         

   V   

   

   

      

   

      Etc.         

      

   

   

      

   

               

      

   

   

      

   

      Datum         

      

   

   

      

   

                                    
      Handtekening klant                              

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.