Ik ben nieuw hier ,maar al veel info kunnen vinden op deze site.
Zit met het volgende probleem/vraag.
Ik kan een horecazaak overnemen in een toeristisch dorpje.
De huidige eigenaar wil geen jaarrekening geven(eenmanszaak) en verkoopt panden en de omzet krijg je er gratis bij.
Nu heb ik aan hand van het kadaster en k.v.k al gegevens opgevraagd . Hij heeft mij de gegevens van de bierbrouwer laten zien,en dat is alles.
De panden kan ik kopen tegen taxatie waarde, en volgens koopcontract is dat ook precies wat hij er voor betaald heeft. De inventaris wil hij verkopen voor €70.000. het gaat om een cafe/restaurant met ongeveer 200 m2 ruimte en een teras met 100 zitplaatsen.
De voorraad komt daar nog over heen,bedrag weet ik nog niet.Hij heeft alleen een uitdraai gegeven van zijn boekhoudeer dat de omzet €150.000 euro was in 2010.
Nu is mijn vraag, is dit een veilige overname keuze, of niet. Wat zijn de kosten die je maakt als ondernemer(wat hou ik eigenlijk over als ik alles moet financieren,en de omzet is echt €150000)
Wat moet ik zeker vragen in de onderhandelingsgesprekken.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
marco1970
marco1970
hallo
Ik ben nieuw hier ,maar al veel info kunnen vinden op deze site.
Zit met het volgende probleem/vraag.
Ik kan een horecazaak overnemen in een toeristisch dorpje.
De huidige eigenaar wil geen jaarrekening geven(eenmanszaak) en verkoopt panden en de omzet krijg je er gratis bij.
Nu heb ik aan hand van het kadaster en k.v.k al gegevens opgevraagd . Hij heeft mij de gegevens van de bierbrouwer laten zien,en dat is alles.
De panden kan ik kopen tegen taxatie waarde, en volgens koopcontract is dat ook precies wat hij er voor betaald heeft. De inventaris wil hij verkopen voor €70.000. het gaat om een cafe/restaurant met ongeveer 200 m2 ruimte en een teras met 100 zitplaatsen.
De voorraad komt daar nog over heen,bedrag weet ik nog niet.Hij heeft alleen een uitdraai gegeven van zijn boekhoudeer dat de omzet €150.000 euro was in 2010.
Nu is mijn vraag, is dit een veilige overname keuze, of niet. Wat zijn de kosten die je maakt als ondernemer(wat hou ik eigenlijk over als ik alles moet financieren,en de omzet is echt €150000)
Wat moet ik zeker vragen in de onderhandelingsgesprekken.
Kortom ALLE info en tips zijn welkom.
Bedankt marco
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32851-overname-horecazaak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
36 antwoorden op deze vraag